Швидкість на автомагістралі - коли знімати ногу з педалі газу
У нашій країні доріг, які мають статус автомагістралей, поки що не так вже й багато. Але, незважаючи на це, знати, яка швидкість на автомагістралі є допустимою, повинен кожен водій.
Що таке автомагістраль в Росії?
Під автомобільної магістраллю, згідно з пунктом 1.2 Правил дорожнього руху, розуміють спеціальну автодорогу з декількома проїзними частинами для кожного напрямку, які один від одного відокремлюються дорожнім огородженням або розділовою смугою. При цьому зазначені проїзні частини не можуть мати на одному рівні перетинів з іншими трасами, доріжками для велосипедистів або пішоходів, трамвайними або залізничними коліями.
Як видно з даного офіційного визначення, будь-яка російська магістраль не може на одному рівні перетинатися з іншими дорогами і при цьому в обов'язковому порядку вона повинна мати роздільну смугу. Початок траси зі спеціальними умовами руху позначається знаком 5.1 (він так і називається «Початок автомагістралі»), кінець - знаком 5.2. Зауважимо, що магістраль може примикати на одному рівні до інших дорогах, якщо за таким проводиться виїзд або в'їзд на неї.
Подібні умови знижують небезпеку виникнення ДТП, забезпечуючи водіям більш комфортну їзду. Звичайно ж, для таких автотрас розроблені спеціальні пункти ПДР, які обумовлюють всі нюанси руху, в тому числі і те, якою може бути максимальна і мінімальна швидкість на автомагістралі.
Дозволена швидкість на автомагістралі
Пункт 10.3 ПДР говорить, що дозволена максимальна швидкість на автомагістралі Росії в межах міста дорівнює 60 кілометрам на годину, поза містом - 110 кілометрів на годину. З кінця літа 2013 року на ряді швидкісних автодоріг країни було введено дозвіл і на велику швидкість (130 км / ч). При цьому такий дозвіл затверджується виключно власниками автобану. Якщо власники траси не вважатимуть за потрібне вводити ті самі допустимі 130 км / год, по ній можна буде рухатися до загальноприйнятих 110 км / год і не більше того.
Крім того, далеко не всі вітчизняні автомагістралі за правилами мають навіть теоретичну можливість «обзавестися» знаком, що дозволяє транспортним засобам мчати зі швидкістю 130 км / год. Для його установки на трасі не повинно бути світлофорів, з'їздів в сторону, різких поворотів і звужень, істотних підйомів, які є нерідко причиною аварій. Експерти кажуть, що озвученим вимогам в нашій країні повністю відповідають лише деякі федеральні траси, розташовані в центральних регіонах РФ.
Ще один важливий момент - мінімальна допустима швидкість на автомагістралі не обмовляється. Але ті ТЗ, які за своїм технічним станом і можливостями не здатні розвивати швидкість понад 40 кілометрів на годину, на «швидкі» дороги не допускаються. Це зовсім не означає, що водії зобов'язані їхати зі швидкістю 40 км / год і не менше. За автомагістралі допускається рух і «черепашачими темпами» (30-35 км / ч), головне, щоб автомобіль міг при необхідності збільшити швидкість свого руху.
Деякі особливості пересування по швидкісних дорогах
Обмеження швидкості на автомагістралі - це не єдина вимога до автолюбителям. Є ще кілька нюансів:
- Якою б не була швидкість руху по автомагістралі, водії зобов'язані постійно прагнути «притискатися» до правого її краю (природно, якщо у них є можливість виконати цю вимогу). Дане правило (в ПДР - пункт 9.4) справедливо і для магістралей, прокладених на території населеного пункту, і поза його межами. За порушення зазначеної вимоги передбачений штраф (1,5 тисячі рублів).
- Вимушені зупинки на автомагістралі припускають (по можливості) виведення поламаної машини за суцільну лінію, а також обов'язкове виставлення аварійного знака і включення світлових сигналів. Дозволені ж зупинки відзначаються знаками «Місце відпочинку» і «Місце стоянки».