Чому двигун глухне під час гальмування
Здрастуйте. У цій статті, на прикладі «Deo Matiz», я Вам розповім, з яких причин двигун глухне при гальмуванні.
Двигун глухне під час гальмування. Чому так відбувається
Одразу - скажу де шукати - вакуумний фільтр гальм, шланг вакуумного підсилювача гальм, паливна система, паливний фільтр тонкого очищення і грубого очищення, стан мотора бензонасоса, стан форсунок і клапан регуляторного холостого ходу.
У мене в руках вакуумних фільтр гальм, ось так він виглядає, і головний гальмівний циліндр.
Саме такі, які встановлені на будь-якому автомобілі. Саме вакуумний підсилювач гальм часто є причиною того, що під час натискання на педаль гальма - двигун глухне під час гальмування. Як це відбувається?
Можливо для Вас це стане сюрпризом, але під час гальмування Ви використовуєте розрідження, яке створює двигун.
Розрідження, яке знаходиться у впускному колекторі, надходить з нього по спеціальному шлангу, ось у «Deo Matiz» з торця. У більшості автомобілів його теж можна визначити.
Зазвичай це найтовстіший шланг, який виходить із впускного колектора. При працюючому двигуні, всередині поршні висмоктують з атмосфери і проганяють через впускний колектор. У впускному колекторі завжди розрядження, саме його Ви регулюєте дросельною заслінкою.
Відкриваючи і закриваючи - подаючи більшу або меншу кількість повітря. Усередині вакуумного підсилювача знаходиться велика мембрана, по всій його площі, і коли Ви натискаєте на педаль, долаючи опір пружини і мембрани, для того, щоб штопом натиснути, передати тиск через циліндр головного тиску на гальмівні магістралі і на циліндр супорта, Вам в цьому допомагає розрідження.
Розрідження з впускного колектора, мембрана спрацьовує набагато легше під дією цього розрядження. Таким чином Вам елементарно просто і комфортно натискати на педаль. І Ви гальмуєте набагато легше.
І якщо у Вас виходить вакуумний підсилювач гальма з ладу - його не можна відремонтувати, він замінюється тільки в зборі.
На щастя це дуже витривала річ. Але ця несправність - вона вкрай небезпечна для експлуатації автомобіля. Гальма працюватимуть, але при цьому до педалі треба буде набагато більше зусиль.
Чому глухне двигун під час гальмування
Є ймовірність того, що мембрана пошкоджена. Вона пропускає вільно розрядження. Вона злетіла, порвалася, вийшла з ладу - одним словом, мембрана не працює.
По-перше, у Вас мляво працюють гальма, але як тільки Ви на них натискаєте - у Вас відбувається витік розрідження. Відбувається витік розрідження через досить товстий шланг спускного колектора.
І у Вас двигун просто «божеволіє». Суміш утворюється неправильно, відповідно відбувається неконтрольований процес у двигуні.
У Вас електронний блок управління не розуміє, в якому співвідношенні його заважати паливо, куди дівати розрядження. Тобто, у нього взагалі двигун може бачити, як заглушений, тобто настільки зростає тиск усередині. Визначити цю несправність досить просто.
У вакуумному підсилювачі є цілих два способи, як визначити, що він вийшов з ладу.
Варіант перший - кілька разів натискаєте на педаль гальма при заглушеному двигуні, натискаєте і з середнім зусиллям тримайте. Заводите двигун і відчуваєте чи пішло зусилля з педалі.
Ось якщо зусилля пішло, то вакуумний підсилювач живий, працездатний, з ним все гаразд. Теж саме можна зробити у зворотному порядку на робочому двигуні, прокачати і потім заглушити автомобіль, спробувати як натискається.
Крім цього витік розрідження через вакуумний підсилювач в принципі можна почути, якщо поворухнути педаль гальма і послухати, скажімо так, під ногами водія, якщо витік буде - буде чути витік розрідження, підсмоктування повітря.
Отже, причина номер один того, що двигун глухне під час натискання на гальмо - це вакуумний підсилювач гальм.
Вакуумний підсилювач не сполучається на пряму зі спускним колектором, принаймні у більшості автомобілів. І передається розрідження від спускного колектора до вакуумного підсилювача гальм через ось такий шланг, зі звичайнісіньким кульковим клапаном.
Наступною причиною витоку розрядження може стати вихід з ладу клапана або розрив на самому шлангу.
Механізм той самий, просто йде зайвий підсмоктування повітря в нижньому колекторі, і система управління «божеволіє».
Перевіряється дуже просто. Одна частина у нас приходить на впускний колектор. Інша частина приходить на вакуумний підсилювач гальм.
Річ у тім, що клапан має продуватися тільки в одному напрямку. І перевіряється дуже просто.
Повинен продуватися в одному напрямку, проходить в тиску у напрямку збільшення тиску від вакуумного підсилювача до впускного колектора. А навпаки - ні.
Значить кулька клапана працює, отже клапан спрацьовує.
Ось якщо у Вас такої картини не спостерігається або якщо шланг десь розірваний, тріснутий - здрастуй витік розрідження. Це друга причина. З приколів можу згадати, коли замість цього клапана вставили такий свисток - клапан вентиляції картерних газів.
Ось тепер момент наступний. Цікавіша набагато ситуація, коли при різкому гальмуванні глухне двигун - це пов'язано з паливною системою, з системою подачі палива. Давайте задумаємося, здавалося б, нічого спільного, як це може бути взаємопов'язано?
Треба сказати, що під час гальмування, зокрема, задіюється паливна система і сучасні автомобілі, дуже багато з них, активно паливну систему задіюють.
Наприклад, багато електронних блоків управління просто відключають подачу палива, коли Ви різко скидаєте газ.
І люди навіть не розуміють, що двигун в даний момент не працює і відповідно ефективно загальмовується і просто в холосту провертається або навіть стоїть на місці, якщо у Вас трансмісія відключена. Блок управління відключає подачу палива на форсунки.
Ці процеси дуже швидко проходять і Вам здається, що Ви пригальмували, а у Вас двигун заглох, чому? Ось зараз будемо розбиратися окремо з паливною системою.
У мене в руках паливний насос. В даному випадку це «Deo Matiz».
Який паливний насос у Вашому автомобілі - ніякої різниці не має жодного значення, тому що ось це «звірятко» друге за значимістю в нашій цікавій несправності, яку ми сьогодні розбираємо.
Отже, давайте просто уявимо процеси, які відбуваються з автомобілем у момент гальмування.
Ви активно керуєте акселератором і тим самим або збільшуєте, або зменшуєте витрату повітря, а вже система сама або збільшує, або зменшує витрату палива.
І коли відбуваються різкі коливання, а коли Ви екстрено гальмуєте, досить енергійно Ви загальмовуєте, і Ви різко скидаєте газ. Ось тут можуть виникнути проблеми, пов'язані з паливною системою.
Проблема перша, найпоширеніша, тому що більшість власників вважають за краще забивати на стан паливного фільтра - це забитий паливний фільтр.
Паливний фільтр номер один, в даному випадку це фільтр жорсткого очищення. Буває так, що дістаєш фільтр із паливного насоса - він ось тут, у склянці, внизу розташований і дістаєш грудку бруду.
І ось тепер уявіть, що ось цей самий фільтр забитий. Зрозуміло, паливо в розумному обсязі не може надходити до форсунок, принаймні перші секунди, навіть частини секунди. З однієї простої причини.
Тому що через забитий фільтр не вийде створити потрібний тиск, з огляду на те, що в паливній магістралі досить великий обсяг палива. У нього теж є певна маса.
Це паливо вже майже зупинилося і різко дати йому прискорення і направити його знову на впуск - буває вкрай проблематично через забитий фільтр, навіть якщо насос справний.
У цьому випадку, або грубий фільтр забитий, або забитий фільтр тонкого очищення. Ось тут та ж сама ситуація - фільтр тонкого очищення. Забивається брудом, воду збирає в себе. Просто не пропускає нормальну кількість палива.
І Вам здається, що Ви тиснете на гальмо, а насправді через зміни в режимах двигуна - глухне двигун.
Ну і ще дві характерні несправності по паливному насосу - це коли зношується ось цей моторчик, всередині знаходиться звичайнісінький мотор, електромотор, який качає паливо під великим тиском, забезпечує горезвісні чотири атмосфери через клапан перепускний...
І якщо це моторчик втомлюється, то він просто не може в момент збільшення газу, в момент виниклої потреби в паливі, не може просто подавати потрібну кількість палива...
Знову ж таки - це ілюзія, що Ви натискаєте на гальмо і він глухне, це просто через зміну режимів роботи двигуна, цей етап просто не може забезпечити паливний насос.
Зрозуміло, крім цього - перепускний клапан. Він якщо виходить з ладу - віддає менше тиску в паливній рампі і в даному випадку така ж ситуація може бути з цієї ж причини. Одним словом - це паливна система від бензобака до форсунок.
Ось про форсунки зараз розповім детальніше. Форсунка - її завдання впорскувати паливо у впускний канал.
І саме забруднена форсунка стає наступною несправністю в цьому ланцюжку. Логіка гранично проста.
Коли Ви натискаєте на гальмо, скидаєте оберти Вашому двигуну - зношена, несправна форсунка або кілька форсунок, особливо якщо ще бешкетує паливний насос, може зариватися не відразу.
Таким чином у Вас форсунки підвисають у відкритому стані, і це якщо на двигуні, що працює на 3-х, на 4-х тисячах обертів, - це ще більш-менш нормально, то тут Ви скидаєте газ, у Вас форсунка залишається трохи прочиненою, ненадовго, вона працює мілі секунди лічені, але вже достатньо для того, щоб перезбагатити суміш...
Саме через багату суміш двигун глухне. Ви гранично її збагачуєте - двигун заглох. Знову ж таки начебто натискаючи на гальмо.
Наступна причина несправності - це, звісно ж, клапан регулятор холостого ходу.
Така ситуація характерна для зношеного клапана. Клапан не встигає відпрацювати, Ви тиснете на гальмо також енергійно, також скидаючи газ, відповідно, в цей момент змінюється розрядження у випускному колекторі. Клапан повинен відпрацювати, а він не встигає відпрацьовувати.
Наприклад, тому що механізм уже зношений і підзаїдає, підклинює трохи - автомобіль глухне. Це класичний симптоматичний випадок. Наступна причина - причина в брудному дроселі.
Двигун глухне через те, що дросель забруднений. Багато хто не розуміє, чому це відбувається, як це, здавалося б, пов'язано? Річ у тім, що між дросельною заслінкою і корпусом дроселя є так званий компенсаційний зазор, що це означає?
Це означає, що є маленька відстань, яка призначена для того, щоб компенсувати нерівномірність розширення металу через нагрівання й охолодження, і дросель просто не заклинював і не закушував його в цей момент...
Візуально його має бути видно на світло.
Тепер уявіть собі таку ситуацію - Ви скидаєте газ, і електронна система керування двигуном рахує повітря, яке має проходити через дросель.
За замовчуванням, в її розрахунки закладено цей зазор. Зазору потрібен обсяг повітря, який має проходити через чистий, справний, нормальний дросель. За фактом це повітря не проходить на повністю закритій заслінці, газ скинули, гальмо натиснули.
І знову ж таки, наш попередній герой - регулятор холостого ходу не встигає відпрацювати цей сценарій. Не встигає відкрити байпасний канал і давати належну кількість повітря в двигун.
Тут рекомендація може бути дуже проста - це, звісно ж, промивка дроселя.
Нарешті екзотична причина - двигун глухне від того, що обірвана задня подушка двигуна і сильно розжована передня подушка двигуна, тому під час гальмування двигун зміщувався, в поздовжній осі провертався. І тим самим рух двигуна замикає центральний провід на масу. Провід з часом протирається.
Але і про профілактику розповім про речі, які з більшості Вас забувають - це, звісно ж, використовувати нормальні хороші фільтри і вчасно їх міняти, грубого очищення, тонкого очищення палива. Своєчасно міняти повітряний фільтр - через нього часто забруднюється, зокрема і дросель.
Своєчасно мити дросель, регулярно оглядати - це перше. Тримач справності гальмівної системи - при найменших несправностях уважно оглянути і усунути цю саму несправність. Ось всі основні причини того, що двигун глухне при гальмуванні.