Впускний колектор - знімаємо і ремонтуємо самостійно
Навіщо нам знати, як зняти впускний колектор двигуна? Відповідь криється в численних функціях, які виконує дана деталь, нехай навіть побічно, і при її поломки ми ризикуємо зазнати дуже великий дискомфорт. Давайте розберемо все по порядку.
Які функції виконує впускний колектор?
Значення даного елемента не можна недооцінити, адже саме в ньому відбувається зустріч палива і повітря, в результаті чого виходить горюча суміш потрібної консистенції. Також він контролює процес, в якому вона повинна рівномірно розподілитися по всіх циліндрах. А це дуже важливо, тому що тільки тоді буде досягнута максимальна продуктивність двигуна автомобіля. Так що не можна нехтувати такими процедурами, як ремонт, чистка впускного колектора та інше.
Крім того, на ньому кріпляться деякі елементи движка, наприклад, інжекторна паливна апаратура, карбюратор, дросельні заслінки. А вакуум, який в ньому утворюється, є джерелом приводної сили для ряду систем (склоочисники, круїз-контроль, вакуумний підсилювач гальм і т.д.). І в разі виходу з ладу однієї з даних систем, скоріше за все, знадобиться зняття впускного колектора. Розглянемо ж його конструкцію.
Заслінки впускного колектора і інші елементи конструкції
Найчастіше, дана деталь робиться з алюмінієвих сплавів або композиційних пластикових матеріалів і кріпиться на голівці циліндрів з лівого боку. Датчик на впускному колекторі фіксує температуру і тиск, а блок управління, в свою чергу, вираховує, яка в ньому маса повітря. І вже виходячи з цих даних, формуються імпульси, за допомогою яких і здійснюється управління форсунками. Таким чином і відбувається приготування паливно-повітряної суміші заданого складу.
Усередині цієї деталі знаходиться перемикаючий вал і вакуумний елемент, на який через заслінки в патрубок впускного колектора подається розрядження, що виробляється тандемним насосом. Кожен впускний канал ділиться на вихровий і ділянку наповнення. Перемикальний вал, в свою чергу, може перекрити тільки останній, і в цей момент через перший канал відбувається всмоктування. Так швидкість потоку в даному каналі значно збільшується.
Чому може знадобитися ремонт впускного колектора?
Дана деталь має досить складну конструкцію, а значить, і ймовірність виникнення тієї чи іншої поломки значно зростає. Найчастіше, з ладу виходять заслінки, особливо цей вид несправності актуальний для Mercedes. В цьому випадку авто значно втрачає потужність, підвищується витрата палива, погіршується тяга і робота двигуна в цілому. Заслінки колектора виходять з ладу з наступних причин: підвищена температура, низька якості матеріалу, з якого вони зроблені, і поява масляного конденсату. Також з ладу може вийти і клапан управління заслінками впускного колектора.
Головною ознакою того, що масло потрапило у впускний колектор, є підвищений його витрата, іноді він навіть перевищує 1 літр на 1000 км.
У пластикових же деталях досить часто може відбутися відшарування трубки від завихрителя, що провокує появу характерного звуку під час руху (тріск, шум). Цю поломку цілком можна усунути і своїми власними силами. Крім того, може виникнути підсмоктування повітря у впускному колекторі. Дана несправність також відіб'ється на потужності, але додатково до цього ще з'явиться і шум, що нагадує видування, або ж навпаки - подсасиваніе.
Для того щоб виміряти абсолютний тиск у впускному колекторі, існує спеціальний датчик. Він також відповідає і за оптимізацію процесу освіти і згоряння повітряно-паливної суміші. Якщо він виходить з ладу, то ЕБУ, скоріше за все, буде працювати в аварійному режимі, а іноді двигун взагалі може не запуститися. Незважаючи на те, що сучасний датчик тиску у впускному колекторі - пристрій досить надійне, проте, можливі несправності та в ньому.
Знімаємо колектор самостійно
В основному, для ремонту або ж заміни деталі необхідно знати, як демонтувати впускний колектор. В принципі, це завдання не важка, і впоратися з нею можна буквально за 10 хвилин. Знаходимо паливний насос і прибираємо з нього запобіжник, а потім запускаємо мотор. Так впаде тиск в системі, поступово двигун затихне. Після цього можна відключити АКБ і зняти декоративний кожух з мотора. Тепер слід прибрати патрубки від повітряного фільтра і зняти його. Потім слід відкрутити дросельний вузол, але не чіпаючи кріплення заслінки. Ось ви добралися і до колектора.
Далі, у разі відшарування квадратної трубки, необхідно просвердлити в колекторі два отвори (діаметр свердла береться 4 мм) таким чином, щоб через них можна було дістатися до цієї трубки. Потім в ці отвори укручуємо саморізи, фіксуючи її. Заслінки і клапан управління не можна поміняти окремо або ж відремонтувати, тому доводиться купувати і встановлювати нову деталь цілком. Якщо причину поломки знайшли в датчику, то вийшов з ладу елемент потребує заміни.