Проставки на маточину - як вирішити проблему вильоту диска?
Металеві млинці, які монтують між колісним диском і маточиною - це проставки на маточину. Вони незамінні тоді, коли автомобільні диски не мають необхідного вильоту.
Проставки на маточину малої товщини
Якщо ви пригледіли для себе відмінні колісні диски, які підходять вашому транспортному засобу за всіма параметрами (розмір перетину, центровочне отвір, відстань між болтами, ширина), але не виготовляються з необхідним вильотом, завжди можна знайти вихід з такої ситуації. Домогтися необхідного показника вильоту диска нескладно, якщо придбати проставки на маточину.
На даний момент вони виробляються чотирьох типів, відрізняючись один від одного товщиною, конструктивними особливостями і способами установки на маточину. Розглянемо спочатку найменші вироби з 3-6-міліметрової товщиною. За рахунок невеликої товщини вони дозволяють центрувати диск за стандартною ступиці транспортного засобу, довжини штатних колісних шпильок і болтів якого цілком вистачає для їх монтажу.
Такі конструкції зазвичай застосовуються при необхідності установки дисків з вильотом неоригінальних розмірів. Якщо їх монтувати без додаткових проставок, супорт машини буде стикатися з дисками. Крім того, вироби товщиною до 6 міліметрів рекомендовані для спортивних широких шин.
Проставки середньої і великої товщини
Вони діляться на дві великі групи:
- Вироби від 12 до 25 мм. Гарантують при установці відсутність дисбалансу автомобіля при їзді, так як мають в конструкції маточину, необхідну для якісної центрування диска. Підвищення колії ТЗ і розширення колісної бази видно відразу після монтажу подібної проставки під маточину. Саме з цієї причини їх встановлюють ті автолюбителі, які хочуть надати своєму залізному коневі «хижий» і спортивно-агресивний вид.
Також 12-25-міліметрові вироби виключають явище утоплення коліс, що спостерігається при монтажі розширювачів арок колеса і спеціальних обважень кузова спортивного типу.
- Проставки товщиною від 25 до 50 мм. Бувають двох підвидів. Перші забезпечуються болтами, що дають можливість з'єднати виріб з маточиною машини (потім використовуються штатні болти, за допомогою яких скріплюється проставка і колісний диск). Другі комплектуються шпильками (впресованими). Спочатку їх з'єднують спецгайкамі зі штатними шпильками, після чого, застосовуючи штатні гайки колеса, кріплять до виробу. Другий тип проставок оптимальний для транспортних засобів з гайковим кріпленням коліс (не потрібно купувати подовжені шпильки і замінювати ними штатні), а також для позашляховиків.
Особливості монтажу проставок під маточину
Важливо запам'ятати, що на колесо не можна монтувати більш одного виробу. Викликано це тим, що виникне серйозний дисбаланс навантаження на маточину. Її підшипник буде відчувати солідне тиск, буквально за кілька місяців відбудеться вихід з ладу даного елемента. Крім того, надмірне навантаження піддадуться і важелі тяги, а, можливо, і інші вузли підвіски.
Всі установчі роботи повинні здійснюватися максимально точно й акуратно. Болти, що знаходяться один навпроти одного, злегка наживляють, потім з невеликим напругою закручують до упору і тільки потім хрестоподібно затягують динамометричним ключем. Зверніть увагу - перед затягуванням болтів слід уточнити в паспорті транспортного засобу, яким повинен бути момент затяжки. З орієнтиром на рекомендоване значення затягування і проводиться.
Остання порада, якого бажано дотримуватися: все кріпильні деталі (гайки, болти) через 50-100 кілометрів пробігу автомобіля потрібно затягнути повторно.