Редуктор заднього моста на Газель, ВАЗ 2107 і 2106 - відтінки вітчизняного автопрому
Давайте порівняємо редуктори заднього моста в Газелі, ВАЗ 2106 і 2107, щоб розібратися в особливостях цього вузла машини, що вийшла з-під пера радянського автопрому.
Особливості пристрою редуктора
Пояснювати, що таке редуктор заднього моста, досвідченому автомобілісту навряд чи треба, і питання типу «чому у тій залізяки, до якої прикручені колеса, посередині потовщення?» Можуть, напевно, задавати тільки учні в автошколі. Тим часом, в цьому самому «утолщении» і знаходиться один з найважливіших агрегатів сучасного автомобіля. Практично всі машини, чий рід триває з часів СРСР, забезпечені подібним редуктором, основне завдання якого передавати потужність, що виробляється двигуном, на приводні колеса.
Редуктор заднього мосту
Конструкція, в основному, однакова, так як особливо-то там нічого і не зміниш. Це система шестерень і валів, з'єднаних в певному порядку. Відмінність полягає в передавальному числі - коефіцієнті, обчислювальному в процесі ділення кількості зубів веденої (великий) шестерні на їх кількість у ведучої (маленької). Вважати, правда, нічого вже не треба, так як в технічних характеристиках автомобіля вказані всі параметри. Чим більше вантажопідйомність машини, тим вище і передавальне число. Так, наприклад, у редуктора заднього моста ВАЗ-2106 і ВАЗ-2107 воно становить 3,9, у Газелі - 4,55.
конструкція вузла
Якщо і далі в якості порівняння використовувати вищезгадані моделі автомобілів, то і тут великої різниці в будові редукторів ми навряд чи знайдемо. У кожному з них застосовується гипоидная передача (зуби шестерень розташовуються один до одного під певним кутом, забезпечуючи краще зчеплення, відсутність сторонніх шумів і мінімальний знос металу) і міжколісний диференціал у вигляді планетарного редуктора (розподіляє крутний момент між колесами заднього моста). Але, якщо в моделях Волзького автозаводу діє класична схема, коли при зміні руху надходить момент прямує в бік колеса з меншим навантаженням, в редукторі заднього моста Газелі може застосовуватися диференціал або електронне блокування.
Деякі питання сервісу
Якщо в плані внутрішнього устрою ніяких конструктивних відмінностей немає, при обслуговуванні редуктора заднього моста вони зустрічаються. Перш за все, це демонтаж. З приводу задньопривідних машин з Тольятті особливих проблем не виникає. А ось з Газеллю ранніх випусків вони з'являються: весь задній міст був нерозбірним, що складали єдине ціле з редуктором. Виграючи в надійності, він тим не менше програвав в сервісі. З транспортними засобами, що випускаються в останні роки, ніяких труднощів немає.
Багатьох автолюбителів цікавить питання про те, чи можна встановлювати на свої машини редуктори, призначені для авто інших марок. Відповідь фахівців зазвичай однозначний: якщо вам ніколи не доводилося таке робити, то краще і не починати. Справа в тому, що параметри агрегату заднього моста безпосередньо пов'язані з характеристиками двигуна і пристроєм коробки передач. Якщо «нутрощі» ВАЗ-2107 і ВАЗ-2106 ідентичні, і різниці в подібних замінах немає, то з Газеллю справа йде трохи інакше.
заміна редуктора
На Газель можлива установка подібного вузла від «родинного» Соболя, і автомобіль отримає за рахунок цього певну «жвавість», але термін зносу скоротиться.
Маючи певні навички обслуговування легкових машин, досвідчений автолюбитель без особливих проблем зможе провести діагностику і ремонт редуктора заднього моста «класики» Волзького автозаводу. А ось з Газеллю вже важче. Краще довірити провести всі необхідні маніпуляції досвідченому автослюсаря. Це пов'язано ще і з такою проблемою, як зняття заливний пробки заднього моста. Без спеціальних пристосувань навіть така дрібниця перетворюється в непосильну задачу.
Діагностика та технічне обслуговування принтера
Найкраще обслуговування будь-якого автомобіля довірити фахівцям сервісу ще й тому, що трансмісійні масла, які б маркування не мали, за своєю консистенцією все-таки досить рідкі. Якщо є якісь проблеми з редуктором заднього моста, то необхідна ще заміна прокладок і сальників, перевірка сапуна, підшипників і так далі. Краще фахівця цього ніхто не зробить.
Вибираємо масла - капризи Газель і ВАЗ
Спектр трансмісійних масел, що застосовуються для редукторів заднього моста ВАЗ-2106 і 2107, досить великий. Тут все залежить від кліматичної зони, умов експлуатації автомобіля. В основному це 4 види: зимові (SAE-75W, SAE-80W, SAE-84W), літні (SAE-90, SAE-140), всесезонні (SAE-80W-90, SAE-85W-140), для особливих умов експлуатації (SAE-250).
трансмісійні масла
Газель скромніше в своїх вимогах. По крайней мере, технічна документація значно обмежує можливості заливки масел, які не відповідають вимозі заводу-виготовлювача. Найкраще в Газель для редуктора заднього моста (та й зрештою, і для всієї трансмісії вантажівки) підходять «всесезонки» (SAE-75W-90, SAE-85W-140). Досвідчені ремонтники радять проводити заміну одночасно і в пристроях заднього моста, і в коробці перемикання передач.
Заміна масла в трансмісії
Задньопривідною редуктор вітчизняних автомобілів, незалежно від того, чи проводиться для легкового або вантажного транспорту, при правильній експлуатації може працювати майже вічно. При несправності шестернею, рекомендується їх заміна в комплексі, так як в процесі роботи вони «притираються», і така економія навряд чи відіб'ється позитивно на ходових якостях автомобіля. Тому будьте уважні і не піддавайтеся на вмовляння деяких недобросовісних механіків, які бажають за ваш рахунок полегшити собі роботу.