Повертаємо первісний вигляд литим дискам
Автомобільний ринок пропонує величезну різноманітність дисків, проте саме литі все частіше користуються попитом у автовласників. Висока ціна і відповідну якість дозволяє говорити про їх довговічності і надійності. У разі якщо диски отримують незначні пошкодження або забарвлення втрачає цілісність або просто вигорає, потрібний ремонт і фарбування литих дисків.
Литі диски - гарантія міцності і тривалої експлуатації
Для виробництва литих дисків використовують високоякісний алюміній, магній або титан, домагаючись тим самим більшої міцності ніж у тих, що зроблені штампуванням. Стійкість до деформації у таких дисків значно вище, а тому і попит цілком зрозумілий.
Кожне пошкодження литого диска вимагає уваги і своєчасного ремонту
Крім цього, слід зазначити такі переваги як:
- Невелика вага.
- Довгий термін експлуатації підвіски.
- Комфорт поїздки і плавний хід руху.
- економічність.
- Стійкість до корозії.
- точність виробництва.
Литі диски можуть втратити свої експлуатаційні характеристики через рух по непрохідним дорогам або «зустрічі» з бордюром. Саме тоді і проводиться ремонт і фарбування литих дисків. Важливо! Диски з великими пошкодженнями заварити не можна, однак правку виконати можна.
До найбільш поширених дефектів відносяться вм'ятини, відколи обідка і розрив борту окружності.
Безпека і економічність
Руйнування литого диска призводить до пошкодження покришки, а значить потрібно купувати нову. Крім цього, такі пошкодження збільшують витрату палива і знижують безпеку руху.
Литі диски не можна піддавати прокатці, оскільки це порушує конструкцію і виріб втрачає свої характеристики. Навіть досвідчений фахівець не візьметься за ремонт литого диска якщо пошкодження буде у вигляді розколу біля основи спиць або тріщини в отворах для болтів.
Ремонт литих дисків
Виправлення литого диска може бути виконана наступними способами:
- Зварювання - найпоширеніший варіант. Досвідчений фахівець здатний усунути безліч ушкоджень, використовуючи даний метод. Варто відзначити, що зварювання дає короткочасний ефект, крім цього, виробник не рекомендує термообробку і, як говорилося вище, для застосування даного методу є строгі обмеження.
- Рихтування - застосовується для незначних ушкоджень. Даний вид ремонту може бути виконаний самостійно.
- Ручна правка - найбільш простий метод ремонту. Для усунення вм'ятин застосовується молоток, гидродомкрат і кувалда. При такому ремонті потрібна підвищена увага і акуратність.
Диски з великими пошкодженнями заварити не можна, однак правку виконати можна
Найбільш поширеними проблемами з литими дисками є подряпини на рамі. В першу чергу при ремонті видаляють задирки по краях подряпини. Після чого епоксидної пастою заповнюють дефекти і після її висихання поверхню шліфують наждачним папером, після чого починають фарбування. Важливо! Після таких робіт необхідна балансування.
Складніше відбувається ремонт при наявності вм'ятин і порушення форми. Для такої правки необхідне спеціальне обладнання, оскільки необхідно центрувати диск і усунути деформації, радіальне і осьове зміщення. Після проведення таких робіт потрібно прокатка і балансування.
Найбільш складним процесом є зварювання при наявності тріщин, сколів або вибитому фрагменті. Спеціаліст визначає характер дефекту і можливість відновлення. У разі якщо це пошкодження відноситься до тих, що обмежує застосування зварювання, то диски відновленню не підлягають. В інших випадках майстер приступає до роботи, наприклад, якщо справа стосується тріщини по краю обода або відколу. Після закінчення зварювальних робіт шви і шари підлягають шліфуванню і фарбування. Варто розуміти, що застосування зварювання знижує міцність і надійність місця, яке піддавалося нагрівання, а також те, що зварювання усуває тільки зовнішні прояви ушкодження, а всередині дефект все так же зберігається.
Фарбування литих дисків
Кожен ремонт дисків закінчується фарбуванням. Для такої роботи використовується порошкова і акрилова фарба або рідка гума.
Фарбування литих дисків
Порошкова фарба найбільш довговічна. В її основі сухої полімерний склад. Така фарбування в основному використовується на виробництві, оскільки вимагає спеціального устаткування.
Акрилова фарба користується найбільшим попитом у автовласників. Випуск фарби проводиться в рідкому стані, а тому вона проста у використанні за допомогою фарбопульта і аерозольного балончика.
Рідка гума - останнім часом стає все популярнішим, завдяки міцності і надійності покриття.
Процес фарбування нескладний і може бути виконаний самостійно. Для роботи знадобитися фарба, пензлик йди краскопульт, малярний скотч, розчинник, грунтовка, лак, розпилювач і рукавички. Перед початком роботи виконують шиномонтаж і знімають диски з автомобіля. Необхідно ретельно очистити їх від бруду і пилу.
Тюнинговая забарвлення колісних дисків
Розчинник наноситься на всю поверхню, після чого необхідно почекати 20 хвилин - стара фарба почне здуватися і її буде легко очистити.
Сама фарбування виконується в кілька етапів:
- Грунтовка. Склад наносять, використовуючи розпилювач, в кілька шарів. Після кожного шару необхідно почекати 10-15 хвилин.
- Фарбування. Нанесення фарби виробляють також в кілька шарів і також вичікують 10-15 хвилин після кожного.
- Лак. Фінішне покриття лаком по закінченню фарбування забезпечує максимальний ефект.
Рекомендації по фарбуванню
Кожен процес має свої особливості і фарбування не виняток. Для того, щоб результат роботи був задовільним необхідно дотримуватись наступних правил:
- Ретельна підготовка до фарбування.
- Чи не поспішати - дати просохнути кожному шару грунтовки і фарби.
- При роботі на вулиці фарбування найкраще робити в суху і безвітряну погоду.
- При роботі в гаражі необхідно очистити приміщення від піску і пилу.
Крім цього варто уважно і дбайливо ставитися до литим дискам:
- регулярно мити і протирати насухо
- полірувати і наносити напилення
- виробляти регулярну балансування
Безумовно, ремонт і фарбування литих дисків можуть бути виконані в домашніх умовах, проте робота професіоналів гарантовано забезпечить правильну правку і якісне фарбування. Не варто економити на роботі майстрів, особливо якщо пошкодження значні і складні.