Поліруємо фари від машини вручну вдома
Чи часто ми замислюємося над тим, яку важливу роботу виконують фари в дорожньому русі? Адже вони є своєрідними «маяками», що висвітлюють нам шлях в темний час доби. Саме тому варто уважно стежити за тим, щоб вони завжди знаходилися в належній формі. Незалежно від того, чи зроблені прилади для освітлення зі скла або пластику, з часом вони тьмяніють і на них з'являється велика кількість подряпин.
Полірування фар своїми руками в домашніх умовах вимагає уважного підходу до всіх дрібниць
Для того, щоб запобігти процесу меншого проходження світла через прозору частину, варто періодично полірувати її. Полірування фар проводиться власником автомобіля в умовах, що дозволяють провести безпосередній процес, що складається з декількох етапів.
Відшліфувати їх в домашніх умовах, заощадивши при цьому гроші на похід в автосервіс, можна, дотримуючись лише кілька умов. Перш за все, потрібно запастися великою кількістю чистої теплої води і ганчір'я, яким буде осушуватися машина.
Обов'язково потрібно, щоб ні в використовуваної рідини, ні на дрантя не було піску, так як навіть піщинки можуть залишити подряпини, в які в підсумку забивається пил і бруд, і кришка «маяка» тьмяніє.
Полірування фар своїми руками в домашніх умовах вимагає уважного підходу до всіх навіть на перший погляд незначних дрібниць.
Відео зі шліфуванням в домашніх умовах дивіться нижче.
Як визначити, що пора проводити полірування?
Перше, на що варто звернути увагу при перевірці освітлення машини - справність роботи освітлення. Самим швидкий і дієвий метод зрозуміти, як воно працює - направити промінь світла на дорогу. Якщо з'явиться безформне й нечітке по краях пляма, значить, відполірувати фари, а не вдаватися до крайнього вирішення проблеми - повної заміни.
Перше, на що варто звернути увагу при перевірці освітлення машини - справність роботи освітлення
Помилка багатьох автовласників варто в тому, що на цьому етапі вони роблять міняти освітлювальний пристрій і витратити велику суму грошей, ніж відшліфувати поверхню приладів машини. Будучи відшліфованою фара може ще тривалий час служити справно і зберігаючи всі свої експлуатаційні та технічні характеристики.
Через що може статися потускнение і пожовтіння корпусу?
У повсякденному житті ми досить агресивно ставимося до чищення машини. Проводячи мийку в домашніх умовах звичайної дрантям, ми непомітно для людського ока залишаємо тисячі дрібних подряпин на її верхньому шарі, в тому числі і на атрибутах освітлення. У що з'явилися мікротріщини і нерівності потрапляють дорожній пісок, дощова вода, бруд.
При звичайній чищенні не вийде очистити кришку до кінця, так як відкрилися «пори» залишаться непроникними для води і ганчірки. Хімічні миючі засоби, що використовуються при митті, так само негативно впливають на утворилися подряпини. Відшліфувати освітлювальний пристрій - єдине розумне рішення.
Стадії обробки
Необхідні інструменти та матеріали
Полірування фар автомобіля в домашніх умови вимагає наявності наступних матеріалів:
- Чистий тепла вода;
- Миючий засіб нейтрального характеру (розчин метанова кислоти);
- Ганчір'я (мікрофібра) для очищення від залишків поліролі;
- Абразивний матеріал (наждачний папір, Абралон і пасти в залежності від типу полірування: алмазна, абразивний або звичайна зубна);
- Шліфувальна машинка (при наявності), якщо її немає - дриль зі спеціальною насадкою для шліфування;
- Полірувальні кола (2): жорсткий і м'який - для первинної та вторинної користування;
- Малярський скотч для захисту сусідніх частин авто під час полірування.
Всі перераховані вище інструменти можна придбати в будь-якому автомагазині, за винятком зубної пасти. Від шліфувальної машинки теж можна відмовитися, так як цей процес можна виконати і вручну.
Відшліфувати освітлювальний пристрій - єдине розумне рішення
Перш ніж почати процедуру слід зрозуміти наступне:
- Пополірувавши одного разу, не можна кидати це заняття в майбутньому і проводити цю процедуру з певною періодичністю;
- Обробка призводить до скорочення терміну експлуатації приладу;
- Можливо, немає сенсу полірувати фару і доведеться зовсім її замінити.
Крім цього, потрібно зрозуміти характер і глибину подряпин на корпусі. У разі, якщо вони дрібні і незначні, вистачить того, щоб зняти верхній наліт з корпусу. Більш тривалим за часом і трудомістким цей процес може стати, якщо пошкодження глибоке, тоді з'являється необхідність «колупати» глибше. Для того, щоб визначити як відполірувати пластикову фару для максимального результату необхідно попередньо оцінити всі пошкодження поверхні.
Безпосередньо приступивши до роботи
Підготовчим етапом вважається очищення «маяка» вручну шляхом протирання його миючим засобом або розчином оцтової кислоти, ополіскування теплою водою і осушення сухою м'якою ганчіркою. Далі слід потурбуватися про те, щоб прилегла до освітлювального приладу машини поверхню залишилася в цілості під час процедур обробки та шліфування, для цього можна обклеїти верхню частину бампера, радіаторну решітку і кромки капота і крил.
Багато автовласників вважають, що краще на момент відновлення покриву освітлення демонтажіровать копусом, так як існує ризик зачепити лакофарбовий шар капота і залишити подряпини і потертості на капоті автомобіля малярний скотч в цій справі - незамінний атрибут власника авто. Маленькою хитрістю, якою користуються досвідчені водії є нанесення соняшникової олії на клейку сторону будівельного скотча для того, щоб надалі можна було позбутися самому, не залишивши при цьому нічого на кришці автомобіля.
Підготовчим етапом вважається очищення фари вручну шляхом протирання його миючим засобом
Наступний крок
Від дрібних тріщин, подряпин і навіть відколів, що утворилися в результаті експлуатації автомобіля після тривалого контакту з твердими частинками піску, щебеню або граніту, слід позбутися шляхом шліфування. Варто зазначити, що тривалість цього процесу залежить від того, наскільки глибокі «садна» отримав корпус приладу для освітлення дороги. Фари в домашніх умовах можна відшліфувати декількома способами, використовуючи при цьому як невеликий, так і великий абразив.
Якщо автовласник вирішив автоматично позбутися зіпсованого шару кришки, в наявності потрібна шліф-машинка. Причому купувати апарат, яким користуються на великих автосервісних підприємствах не радяться, так як розмір і потужність занадто великі для домашнього користування. Фахівці радять купувати шліфувальну машинку кутового типу, з потужністю до 1 кВ. Так само в число характеристик входить її обов'язкова орбітального, а також число оборотів має бути змінним, так як знову ж постійні використовуються в великому виробництві. Зважившись на покупку такого апарату, потрібно врахувати той факт, що доведеться витратитися і на аксесуари для нього, тобто різні насадки великої та дрібної типу, чохол і підставка.
Якщо ви стали щасливим володарем такого «чудо-апарату", пам'ятайте, що з його допомогою можна відшліфувати не тільки кришку освітлення авто, але ще і корпус, бампер автомобіля, і навіть іншу освітлювальну техніку, яка з плином часу потьмяніла і втратила минулий блиск. З відео огляду покупки шліфувальної машинки можна ознайомитися ніжк:
Шліфуємо вручну
Однак, якщо покупка шліф-машини не входить в список термінового must-have, можна з легкістю впоратися з завданням обробки фар автомобіля своїми руками. Для досягнення цієї мети можна скористатися кількома атрибутами шліфування.
- абразивна паста
Складається з плавких зв'язок і абразивного матеріалу (АМ), іноді до складу входять активні хімічні добавки, що представляють собою суміш різних органічних кислот (найчастіше олеїнової та стеаринової). АМ представлений сумішшю твердих матеріалів, таких як наждак, оксид кремнію, карбід бору, алмаз і м'яких - маршалит, оксид алюмінію і хрому і т.д. Перед тим як відполірувати фари абразивом, слід уважно ознайомитися з інструкцією, що додається. На суху, очищену від бруду і масла прозору кришку середнім шаром нанести пасту, почекати деякий час до її часткового засихання. Далі пора включити в справу щітку нетвердою структури і проводити кругові рухи до досягнення матового шару. Процес шліфування таким складом займає близько години часу. При роботі з абразивом потрібно пам'ятати про те, що він негативно впливає на лакофарбовий покрив авто, тому потрібно бути вкрай акуратними при змиві його залишків. Полірування фар самостійно в даному випадку вимагає акуратності і неспішності.
- Паста від Державного Оптичного Інституту (ГОІ)
Буває декількох видів в залежності від її складу: зелена, якщо присутній оксид хрому (3) і біла або червона, в які входять окису алюмінію.
Спосіб застосування:
- знайти м'яку ганчірочку, бажано фланелеву, змочити її в бензині;
- нанести на неї ГОІ;
- шліфується поверхня змастити олією;
- м'якими круговими рухами проводити по кришці «маяка»;
- протерти ганчіркою, просоченою гасом.
Паста від Державного Оптичного Інституту
- Зубна паста або порошок
Використовувані нами щодня для позбавлення від нальоту на зубній емалі, можна пустити в дію і на боротьбу з невеликими помутніннями і потертостями. На суху ганчір'я нанести наявний засіб і починати полірування очищеної і висушеної заздалегідь кришки освітлювального апарату. Самостійна полірування фар закінчується після 3-4 підходів 10 хвилинного тертя по круговій траєкторії. Далі слід дати нанесеному шару висохнути і потім змити теплою чистою водою. Така обробка корпусу ефективна на 80%.
Відполірувати пластикові фари, особливо сприйнятливі до дрібних пошкоджень, радиться саме таким чином, так як зубна паста в порівнянні з іншими абразивами надає більш щадну дію на пластик.
- поліролі
На авторинку можна знайти безліч засобів для роботи скляними і пластиковими фарами. Серед них вагоме місце займає поліроль. Це засіб, за своєю консистенцією нагадує зубну пасту, завдає незламний удар по жовтизни і помутніння поверхні освітлювального приладу, згладжує нерівності, шорсткості, а також заповнює проміжки тріщин і подряпин. Користуватися нею потрібно аналогічно іншим поліруючим складам.
Завершальний етап - нанесення захисного шару
Для того, щоб не проводити обробку кришок освітлення щомісяця, потрібно готовий відполірований шар захистити від безпосереднього впливу зовнішніх негативних чинників. Для цього можна скористатися одним з двох способів протекції. Перший з них полягає в нанесенні спеціальної лаку на клепки освітлення для запобігання жовтизни. Однак, накладаючи такий шар на поверхню приладу, варто пам'ятати, що лаки мають в своєму складі розчинники, що роз'їдають полікарбонат, з якого складається кришка пластикової фари. Відео, на якому демонструється весь вищеописаний процес можна побачити нижче:
Висновок
Обробка «маяків» авто в домашніх умовах з використанням підручних засобів і інструментів з метою повернення її поверхні належного вигляду можлива при дотриманні певної інструкції. Обійтися без шліфувальної машинки, користуючись різними абразивним (наждаковим) матеріалом: абразивний, зубна і ГОІ пасти, наждак і поліроль допоможуть повернути приладів для освітлення дороги прозорість і приладів для освітлення дороги прозорість і глянець, якими вона володіла в момент покупки. Перш ніж купувати нову фару - відполіруйте і відшліфуйте стару, в будь-якому випадку Ви нічого не втрачаєте.