Полірування лобового скла своїми руками - можливість економії для кожного
Лобове скло - головне «вікно в світ» для водія, основний канал, через який водій транспортного засобу отримує більше 90% інформації про навколишній світ. Від прозорості лобового скла залежить якість огляду водія, швидкість його реакції, а значить - безпека руху. В силу ряду чинників скло втрачає прозорість. І тоді постає питання, як зробити полірування лобового скла своїми силами. Постараємося розібратися в цьому питанні. Як відполірувати лобове скло?
Причини проблеми
Для початку розберемося, чому ж скло втрачає прозорість і потребує полірування. Яке воно, прозоре скло? По-перше, прозоре скло - чисте. В процесі експлуатації скло безперервно забруднюється - з-під коліс летять брудні бризки, автомобіль «таранять» комахи, краплі дощу і дрібних бризок залишають сольові розводи. Все це звичайно знижує прозорість, але легко усувається звичайною мийкою. Навіщо ж потрібна полірування скла і чи можна обійтися без неї?

Справа в тому, що прозоре скло повинне бути не тільки чистим, але і мати ідеально гладку поверхню. Пил і бруд, що летить назустріч автомобілю, не тільки бруднять скло, але і створюють абразивний ефект - залишають мікроподряпини, які поступово знижують прозорість стекол. Особливо «погано поводяться» в цьому плані щітки склоочисників. Забився під них пісок залишати не мікро-, а справжнісінькі подряпини, цілком помітні навіть неозброєним поглядом.
Суть полірування
Полірування лобового скла від подряпин своїми руками - зняття верхнього шару скла товщиною близько мікрона. Зняття більшого поверхневого шару називають шліфуванням.
Відшліфувати лобове скло не можна - це призведе його в цілковиту непридатність, і важливу деталь залишиться тільки викинути.
Звичайно ж, найпростіше звернутися до фахівців в сервісний центр, але якщо є бажання заощадити, виконати шліфування можна самостійно. Щоб не стати скупим, який (як відомо) платить двічі, з'ясуємо, які можливі основні помилки полірування.
Основні помилки
Почнемо з майже комічною міської легенди. Нібито, відполірувати лобове скло автомобіля можна зубним порошком. Насправді ж, порошок володіє дуже високою абразивністю, і скло їм можна тільки зіпсувати. Максимум, для чого може згодитися зубний порошок - полірування фар.
Всім відомо, що кращий засіб для полірування скла - паста ГОІ (Державний Оптичний Інститут), яка як раз і створена була для полірування оптичних стекол. Але не кожен знає, що паста ГОІ теж має свою градацію. Якщо підібрати пасту неправильно, то ви можете зіпсувати скло навіть цього не помітивши. Звичайно, подряпин паста ГОІ не залишає, проте ви, швидше за все, вишліфуете на своєму склі мікролінзи, від яких будуть постійно втомлюватися очі.
Кращий засіб для полірування скла - паста ГОІ
Для полірування лобового скла автомобіля підходить тільки тонка паста ГОІ, що дозволяє здійснювати шліфування в межах одного мікрона. А все решта види залиште для бічних стекол і тих же фар.
У процесі шліфування не натискайте на скло, не намагайтеся «втерти» в нього поліроль для стекол автомобіля. Контакт повинен бути щільним, але без зайвого натискання. В іншому випадку, скло може лопнути. Також не слід, не маючи спеціальних навичок, братися нагрівати і гнути скло - результат можливо буде плачевним.
Знаючи, чого нам слід побоюватися, переходимо до процесу.
Вибір складу
Почнемо з вибору полірування складу. Паста ГОІ - це звичайно добре, але чи немає чогось сучаснішого? І це не проста цікавість, адже, незважаючи на свої позитивні якості, паста ГОІ все ж створювалася для полірування «справжнього» скла - з кремнію і селітри. Чи не варто підібрати сучасний склад, призначений безпосередньо для автоскла, розроблений спеціально для них?
Правильно відполіроване скло - це не тільки якісний огляд, а й економія на миття: бруду просто ніде затриматися на полірованій поверхні. А чи варто говорити, що полірування подовжує лобового скла життя - актуально при вартості цієї деталі.
Правильно відполіроване скло - це не тільки якісний огляд, а й економія на миття
До відома! Скло після доброї поліровки краще відображає ультрафіолетовиелучі, оберігаючи від жорсткого випромінювання очі водія.
При виборі складу для полірування враховується ряд факторів. Перший з них - на якій основі зроблений склад. Варіантів на сьогоднішній день не так багато:
- Віск. Поліроль для лобового скла на основі воску - бюджетний варіант. Його головна перевага - більш низька ціна. Головне і, мабуть, єдине.
- Тефлон. Тефлон довше тримається на поверхні, тефлонове покриття може пережити не одну мийку або проливний дощ. Але, як неважко здогадатися, це купується більш високою ціною.
Інший важливий параметр - спосіб нанесення. Полірувати скло можна вручну або за допомогою «засобів малої механізації», як любили говорити в недалекому минулому. В даному випадку в якості такого засобу механізації виступає шліфувальна машина або «болгарка». Не кожен склад годиться для механічного нанесення.
Також слід правильно підібрати абразивность полироля. Існують більш абразивні склади для попереднього полірування і менш абразивні - фінішні. Перші застосовуються тільки для двоступеневої полірування, коли потрібно грунтовно «заполірувати» проблемні місця.
На даний момент особливо популярні на автомобільному (та й не тільки) ринку склади для полірування стекол американської компанії TurtleWax. В їх лінійці асортименту можна знайти склади буквально на будь-який смак для будь-яких цілей. Це не тільки поліролі, а й численні засоби для цілорічного або сезонного догляду за склом автомобіля. Як якісніші - для лобових, так і бюджетні - для бічного і заднього скла, а також для дзеркал заднього виду.
лінійка TurtleWax
Чи не настільки «розкручений» але теж досить якісний бренд DoctorWax справжній добрий доктор для вашого лобового скла - якісна поліровка не залишає шансу подряпин, мікротріщин та інших дефектів.
В асортименті представлені якісні склади для ефективної мийки про бруду, пилу, слідів комах і всього того, що нерідко потрапляє на лобове скло автомобіля.
До відома! Doctor Wax отлчается високою якістю своїх фінішних полиролей, в більшості випадків, для скла будь-якої складності досить єдиного «проходу».
Також не можна не згадати популярний бренд Sonax. Асортимент включає в себе як поліролі різного ступеня абразивності, так і чистячі засоби для скла автомобіля, що поєднують механічну і хімічну очистку скла.
Вибір інструмента і приміщення
Інструмент для полірування скла не менш важливий для кінцевого результату, ніж поліруючий склад. Ідеальний варіант - добре збалансована низькооборотної шліфувальна машина. Бажано, щоб вихідний вал (який безпосередньо крутить диск) був демпфірованного - захищений від «стрибків» при перепадах напруги.
Порада! Якщо спеціальної машини немає використовуйте болгарку з регулятором обертів або дриль, до якої можна підключити шліфувальний круг через спеціальний перехідник. Частота обертання в будь-якому випадку не повинна перевищувати 1500 об / хв.
Інструмент для полірування скла не менш важливий для кінцевого результату, ніж поліруючий склад
Що стосується приміщення, воно повинно бути добре провітрюваним і головне - світлим. Яскраве денне світло необхідний для виявлення дефектів і спостереження за роботою в процесі. Якщо денне світло з тих чи інших причин не доступний, подбайте про штучне освітлення - досить яскравому і близькому по спектру до денного світла..
Що знадобиться?
Отже, перед початком процесу полірування слід підготувати все необхідне. Нам знадобляться такі інструменти та матеріали:
- паста ГОІ чи іншої поліроль для скла від подряпин;
- шліфувальна машинка ( «болгарка») і фетровий коло до неї;
- поліетиленова плівка для укриття автомобіля і запобігання поверхні від ушкоджень;
- пульверизатор для води і спеціальна рідина для миття скла;
- маркер для того, щоб відзначати проблемні ділянки.
Знайшли все необхідне? тоді приступаємо!
Полірування своїми руками
Підготовленої заздалегідь плівкою закриваємо весь автомобіль, залишаючи відкритим тільки лобове скло, з яким і будемо працювати далі. Визначаємо величину подряпин.
Порада! Подряпини перевіряють «на нігтик» - проводять нігтем по поверхні: якщо ніготь не чіпляється, то вирішити проблему можна поліруванням, в іншому випадку пошкодження слід обробити фотополімером.
Якщо ж в процесі огляду були виявлені особливо великі подряпини, відколи ( «раковини»), тріщини, то скло підлягає заміні - косметичні засоби тут не допоможуть.
Проблемні місця позначаються маркером із зворотного боку (!) Скла.
Наносимо поліроль для скла на фетровий коло і круговими рухами на низьких оборотах машини поліруємо скло. Не забуваємо при цьому (краще обумовити момент зайвий раз), що надмірно притискати коло до скла не треба - воно може лопнути.
Починати роботу краще з невеликих ділянок (які раніше відзначили як проблемні), поступово збільшуючи охоплення. У міру необхідності змочуйте поліроль і коло водою з пульверизатора. В кінці ретельно помийте скло.
Не поспішайте закінчити роботу якомога швидше. Специфіка роботи зі склом полягає в тому, що в один момент можна знищити се результати праці - скло піде тріщинами або лопне. Всі операції виконуються розмірено, неквапливо. Спробуйте - і у вас напевно все вийде.