Сучасні фарби по іржі і металу
Одним з основних недоліків металевих поверхонь є схильність до окислення при взаємодії з вологою і, як наслідок - погана стійкість до корозії. Це не тільки псує зовнішній вигляд, а також значно скорочує терміни експлуатації металу. Видалення іржі - досить копітка робота, що складається з безлічі трудомістких процедур - очищення, грунтовки, антикорозійного обробці, фарбування. Для полегшення всіх цих процесів була створена фарба по іржі, яка не тільки має гарний зовнішній вигляд, але і захищає метал від негативного впливу зовнішнього середовища.
Різновиди антикорозійних фарб
Для того щоб вибрати відповідну фарбу по металу і іржі, необхідно розібратися в видах барвників і їх призначення. Фарби по іржі бувають:
- епоксидними - ці барвники по іржі для зовнішніх робіт виготовляються на основі силіконових смол. Вони дуже токсичні, тому не використовуються в побуті. Призначені для захисту зовнішніх металоконструкцій, стійкі до високих температур;
- олійними - до складу входять натуральні масла і оліфа. Використовуються для внутрішніх робіт, оскільки чутливі до температурних перепадів, мають низький рівень захисту при зовнішньому застосуванні;
- алкідними - характеризуються дуже високим ступенем адгезії, але при цьому легко займиста;
- акриловими - відрізняються довговічністю, а також тривалої захистом від іржі. Застосовуються як для внутрішньої, так і для зовнішньої обробки;
- молотковими - до складу входять такі компоненти як епоксиди, алкіди, акрил, алюмінієва пудра. Після фарбування поверхня стає шорсткою, з металевим блиском, що нагадує молоток. Також існують молоткові фарби з напівматовим або глянцевим ефектом. Грунт перед нанесенням застосовувати не обов'язково, оскільки його функції виконує перший шар фарбувального складу. Другий і третій шари виступають в якості антикорозійного захисту і емалі відповідно. Молоткове покриття не стійке до високої температури;
- спеціальні антикорозійні фарби для ремонту автомобільного кузова.
Для того щоб вибрати відповідну фарбу по металу і іржі, необхідно розібратися в видах барвників і їх призначення
Гідності й недоліки
Фарби по іржі мають цілий ряд переваг:
- допускається нанесення на погано підготовлену або іржаву поверхню;
- атмосферостійка покриття речовини здатне відштовхувати бруд і воду;
- високі адгезивні властивості;
- добре покривають основу;
- перешкоджають утворенню іржі;
- швидко висихають;
- довговічні - антикорозійна фарба зберігає свої властивості до 8 років;
- широкий асортимент відтінків.
Фарба для металу по іржі має деякі недоліки. Нею не можна фарбувати поверхні, що стикаються з питною водою, а також ті предмети, які в процесі експлуатації нагріваються до температури вище 150 ° С.
Як нанести антикорозійну фарбу?
Процес забарвлення іржавого металу складається зі стандартних процесів:
- Підготовка. Фарбується повинна бути чистою, сухою і обробленої знежирюючим речовиною.
- Видалення іржі. Корозія може бути усунена як механічним, так і ручним способом. При механічній чищенні застосовуються спеціальні щітки для електродрилі та болгарки. Особлива увага приділяється кутовим з'єднанням, стиках, загинаючи, словом - всім важкодоступним ділянкам. Ручне очищення заржавілою поверхні передбачає використання металевих щіток по металу. У разі, коли до складу придбаної фарби вже входить перетворювач металу, то можна не витрачати час на зачистку - подібний вид речовин перетворює іржу в грунт.
- Для оптимального закріплення і тривалого терміну служби фарби, поверхню краще загрунтувати, незважаючи на запевнення виробників про те, що грунт використовувати не обов'язково. Єдиним винятком є антикорозійна фарба-грунт. Застосування такого речовини значно спрощує справу, а фарбування виглядає наступним чином:
- оброблювану металеву поверхню очищають від забруднень і верхнього шару корозії металевим шпателем, щіткою або наждачним папером. Потім знежирюють за допомогою розчинника або іншого схожого кошти;
- фарба-грунт ретельно перемішується, після чого наноситься на поверхню в два шари. При цьому потрібно враховувати, що перший шар, в залежності від умов навколишнього середовища, може висихати від 30 хвилин до п'яти годин. Якщо не вдалося нанести другий шар через п'ять годин, то зробити це можна буде не раніше, ніж через місяць.
- Нанесення фарби по іржі починається з знежирення поверхні. Не дивлячись на рекомендації деяких виробників, найкраще дотримуватися температури + 20 ° С і вологості 80%. До початку роботи фарбу потрібно гарненько збовтати і розвести розчинником у співвідношенні 9: 1. Наносити склад на іржу потрібно в три шари, приділяючи особливу увагу краях і кутах. При цьому обов'язковою умовою є покриття кожним наступним шаром через три години. Якщо з якихось причин тимчасові рамки були дотримані, то нанесення наступного шару відкладається на півтора місяця. Нехтування цим важливим нюансом тягне за собою появу нерівностей і патьоків на забарвлених поверхнях, а також до зниження антикорозійних властивостей фарби. У разі якщо поверхня вже була забарвлена, то наносити антикорозійну фарбу слід в два шари.
Пофарбований автомобіль сохне
Використання фарбопульта
При роботі з фарбопультом також існують деякі особливості:
- фарбу можна розводити ксилолом, керуючись при цьому рекомендаціями виробника;
- наносити фарбувальний склад потрібно в 3-4 шари, роблячи між кожним з них перерву не більше 15 хвилин;
- краскопульт повинен знаходитися на відстані не менше 20 сантиметрів від оброблюваної поверхні, а тиск в ньому не перевищувати 2 бар;
- до початку фарбування і в її процесі пістолет слід періодично струшувати - це забезпечить однорідність нанесення;
- при нанесенні останнього шару особливо важливо не допустити осідання і стікання фарби.
Яка фарба краще?
На сьогоднішній день найкращим чином зарекомендували себе такі марки:
- Hammerite. Основними її компонентами є алкідна смола, жирні кислоти, силікон, віск, антикорозійні речовини та частки загартованого скла. Така фарба відноситься до розряду швидковисихаючих засобів, а також одночасно виконує кілька функцій - вона працює як грунтовка, як перетворювач іржі і в якості декоративного покриття. Особливий склад дозволяє додати поверхні різноманітні відтінки, матову і напівматову структуру, молотковий ефект.
- Грунти-емалі. Складаються з синтетичних смол, перетворювача іржі, фарбувальних пігментів з антикорозійними властивостями, органічного розчинника. Дуже зручні у використанні, найчастіше застосовуються для забарвлення великогабаритних і складних за своєю конфігурацією виробів.
- «Нержамет». В основу речовини входять алкідні смоли. Відрізняється простотою нанесення, швидким висиханням, підвищену адгезію до металевих поверхонь, зносостійкість і стійким антикорозійним ефектом.
- «Сурик залізний». Забезпечує хороше покриття і маскування дефектів. Ціна, як і антикорозійні якості, досить низька.
- Грунт-емаль Alpina. На відміну від інших фарбувальних складів, не містить свинцю. Також характеризується відсутністю запаху, легкістю і рівномірністю нанесення, стійкими антикорозійними властивостями. Не потребує попередньої підготовки - перед її нанесенням досить очистити поверхню від бруду. Основним недоліком є досить висока ціна.
- «Ржавоед-Універсал». Антикорозійна, волого-і атмосфероустойчивая фарба, яка відмінно наноситься і швидко сохне. Оскільки до складу речовини входить перетворювач іржі, то додаткова грунтовка не потрібна. Може бути матовою або напівглянсової. Виробник пропонує асортимент з 11 кольорів, але можливий індивідуальний підхід і виробництво фарби потрібного відтінку під замовлення.
Перед застосуванням обраної фарби необхідно уважно вивчити інструкцію виробника, оскільки навіть однакові за складом речовини можуть мати відмінності щодо застосування.