Самостійно шпаклюємо кузов автомобіля
Рано чи пізно всі власники транспортних засобів стикаються з проблемою пошкодження кузова. Причинами пошкоджень можуть стати невдала «зустріч» з іншим автомобілем, невезіння при парковці, дрібні камінчики, що летять з-під коліс під час їзди, поїздка по проблемній, зарослої чагарником, місцевості та ін. В результаті на кузові автомобіля з'являються подряпини, відколи, дрібні тріщини, вм'ятини, утворюються корозійні вогнища. Одним з важливих етапів вирішення подібних проблем є шпаклювання, яке можна здійснити самостійно. Але для того, щоб кузовний ремонт пройшов гладко, необхідно розібратися, як шпаклювати машину.
Інструменти і матеріали для проведення шпаклювальних робіт
Для того щоб зашпаклювати автомобіль в домашніх умовах, потрібно наступний набір матеріалів та інструментів:
- засіб для видалення залишків бруду і плям;
- затверджувач;
- розчинник;
- шпаклівка;
- шпатель;
- наждачний папір;
- шліфувальний круг;
- захисні рукавички.
Одним з важливих етапів вирішення проблеми пошкодження кузова є шпаклювання, яке можна здійснити самостійно
Як вибрати шпаклівку?
Вибір матеріалу є найважливішим моментом, від якого багато в чому залежить успішність процесу. Існують шпаклівки, призначені для глибоких і дрібних пошкоджень. Так для глибоких вм'ятин в обов'язковому порядку отримуються:
- засіб для глибокої закладення ушкоджень;
- засіб для фінішної обробки.
Сучасний авторинок пропонує також універсальний варіант, призначений як для стартових, так і для фінішних робіт.
Залежно від складу виділяють:
- Однокомпонентні шпаклювальні матеріали, виготовлені на основі:
- нітроцелюлозних сумішей. Такі шпаклівки відрізняються оптимальною усадкою, але вимагають тривалої сушки;
- акрилу. Ідеально підходять для більшості автоемалей, призначені для виправлення дрібних дефектів;
- поліефірних смол. Для цього виду характерна мінімальна усадка, але обов'язковою умовою є подальшого нанесення ізолюючого шару.
- Двокомпонентні. Для їх виготовлення використовуються поліефірні або епоксидні смоли. У такий склад необхідно додавати затверджувач, інакше процес полімеризації не здійснив. При цьому епоксидні кошти не вимагають нанесення перед фарбуванням ізолюючого шару.
Шпаклівка для авто
Якісна шпаклівка повинна рівномірно поширюватися по поверхні, мати гарну адгезію, мати мінімальну усадку після затвердіння.
У будь-якому випадку не варто економити на шпаклевачном засобі і віддати перевагу відомим виробникам - неякісний товар сумнівного виробництва буде погано лягати на поверхню кузова або відходити від неї.
Тому в тому випадку, коли автовласник ще не знає, як правильно шпаклювати машину, краще проконсультуватися з фахівцем в автомагазині, а також почитати відгуки бувалих автомобілістів.
Опис процесу
Підготовка поверхні кузова
Перед тим, як шпаклювати авто, необхідно потурбуватись про якісну підготовку кузова до подальшої обробки. В першу чергу необхідно ретельно вимити транспортний засіб і оцінити глобальність проблеми і характер наявних ушкоджень. Подальший план дій буде виглядати в залежності від ситуації:
- якщо на кузові виявлена вм'ятина, то її слід вирівняти, намагаючись не допустити вигинання поверхні назовні. З пошкодженого, попередньо очищеного від забруднень, ділянки, за допомогою шліфувального круга знімаються залишки фарби, після чого поверхню обезжиривается;
- при наявності зазубрин і відколів проводиться їх згладжування наждачкою. При цьому необхідна постійна очищення поверхні від створеної в процесі роботи пилу і бруду - це допоможе не перестаратися і якісно оцінити кінцевий результат. Заключним етапом підготовки буде знежирення;
- якщо на поверхні машини видно плями іржі, то від них потрібно позбавитися перед тим як наносити шпаклівку на авто. Якщо корозія виникла недавно і ще не встигла почати своє поширення, то для цих цілей підійде спеціальний засіб для усунень плям іржі. У разі значних осередків корозії спочатку застосовується наждачний папір, а вже потім засіб, що видаляє іржу. Після обробки знежирюючим речовиною на кузов наноситься антикорозійний склад.
Шпаклювальні роботи
Як правильно шпаклювати автомобіль? Цей, здавалося б, нескладний процес вимагає певної вправності і складається з наступних етапів:
- Підготовка матеріалу. Перш за все, необхідно ознайомитися з інструкцією виробника, в якій детально викладені правила замісу, а також надана інформація про висиханні і усадки. Шпаклівку замішують на пластиковій або металевій поверхні, при цьому змішувати її потрібно до повного розчинення і утворення однорідної субстанції.
- За допомогою шпателя підготовлену суміш наносять на поверхню. Як наносити її своїми руками? Основне правило нанесення - це рівномірний розподілу матеріалу за допомогою шпателя, при цьому рухи повинні бути плавними, спрямованими знизу вгору.
- Після того, як був накладений перший шар, необхідно зробити перерву на 15 хвилин, так як після усадки може виникнути необхідність в нанесенні ще одного шару.
- По закінченню всіх маніпуляцій зашпакльованої поверхні необхідно висохнути.
- Далі на область зашпаклювати ділянки наноситься Проявні покриття і поверхня шліфується. Для шліфування найкраще використовувати шлифмашинку, але при її відсутності підійде і наждачний папір.
- Пофарбувати авто можна тільки після того, як покриття кузова придбає гладкість і рівність. Важливо пам'ятати, що фарбувати можна тільки очищені, знежирені і заґрунтовані поверхні.
шліфування шпаклівки
Які труднощі можуть виникнути?
Найчастіше невміле проведення шпаклювальних робіт веде до утворення дефектів:
- погане висихання матеріалу. Найчастіше виникає через недостатню кількість доданого затверджувача або ж підвищеної вологості повітря. Результатом такої неприємності може стати надмірна усадка. Для виправлення помилки накладений шар знімається цілком, аж до металу, після чого можна здійснити ще одну спробу;
- поява плям на оброблених ділянках. Виникнення цього дефекту пов'язано з надмірним додаванням затверджувача або з неякісним замісом матеріалу. Як і в першому випадку, зіпсований матеріал знімається і всю роботу роблять заново;
- утворення пор. Дефект пов'язаний з неякісним замісом матеріалу або ж з тим, що, шпаклюємо, склад нанесли дуже товсто або ж на вологу поверхню. Щоб уникнути подібного ефекту, необхідно ретельно замішувати масу і прагнути до рівномірного її нанесення, попутно усуваючи шпателем бульбашки повітря. Для виправлення огріхів наносять додатковий шар.
Важливі нюанси
Існують тонкощі, знання яких забезпечить якісне виконання шпаклювальних робіт:
- Шпатель повинен знаходитися під кутом 30-40 ° по відношенню до поверхні.
- Не варто намагатися нанести на всю область один шар матеріалу. Багатошаровість забезпечує зменшення ймовірності утворення тріщин, здуття і провалів поверхні.
- При шліфуванні поверхні обов'язковим є дотримання плавного переходу з крупнозернистою на дрібнозернисту шліфувальну шкурку.
- Для шліфування великих ділянок наждачку можна зафіксувати на рубанки - це посприяє прискоренню процесу.
- При шліфуванні неприпустимо надмірне завзяття. Це може привести до необхідності знову накладати суміш і чекати, поки вона просохне.
- Перевіряти шпаклівку потрібно тільки долонею, оскільки візуальна оцінка не є абсолютно достовірною в даному випадку.
- Для перевірки якості шпаклювальних робіт багато хто використовує Проявні речовина - це засіб наноситься на поверхню кузова перед шліфуванням. Всі опуклості наждачка зчистити, а ті місця, де необхідно додати шпаклювального матеріалу, залишаться покритими чорним порошком.
Незважаючи на те, що шпаклювання є не особливо складним процесом, у початківців автолюбителів з першого разу може не все вийти ідеально. Для того, щоб уникнути розчарування, необхідно переглянути відповідне відео, де докладно викладено, як правильно шпаклювати своє авто, а також проконсультуватися з практикуючими фахівцями, які зможуть дати безліч слушних рекомендацій.