Ширина проїжджої частини дороги - основні аспекти
Водіння авто - це ціла наука, в якій є свій звід правил. У цій статті ми розглянемо визначення проїжджої частини дороги в ПДР, дізнаємося, якою має бути її ширина і інші параметри.
Основні елементи дороги - прості поняття
Отже, дорогий називають смугу, яка призначена для пересування транспортних засобів. Вона може складатися з наступних елементів: однієї або декількох проїзних частин, тротуарів, трамвайних колій, розділових смуг і узбіч.
Тротуар знаком абсолютно всім міським жителям, і саме він часто стає об'єктом сварок з водіями, які так і норовлять припаркуватися в зоні, призначеній для пішоходів. Зазвичай він відділяється від дорожнього полотна за допомогою газону, чагарників, дерев, бордюрів. Втім, габарити сучасних автомобілів дозволяють подолати і більшість з перерахованих перешкод. Цей елемент дороги вважається необов'язковим, так як поза населеним пунктом, на трасах тротуар відсутній.
Наступний елемент дороги - трамвайні колії. Вони теж не є обов'язковою частиною дороги. В даний час між фахівцями ведуться розмови про можливу ліквідацію трамваїв. Вони вважаються неекономічними. Як то кажуть, фахівці «гавкають», караван йде.
Смуга на дорозі, функцією якої є розмежування суміжних потоків руху, називається розділової. Ця дорожня розмітка є невід'ємною частиною автомагістралі і служить для регулювання руху і забезпечення безпечного водіння. Що стосується узбіччя, то вона примикає до проїжджої частини і необхідна для стоянки або здійснення зупинки транспорту.
Скільки проїжджих частин може включати в себе дорога?
Вивчивши ПДР, перейдемо до питання можливої кількості проїжджих частин на дорожньому полотні. Отже, варто зазначити, що тут величезне значення мають розділові смуги. Саме вони здійснюють розподіл дороги на проїжджі частини. В основному, дорогу поділяють на дві проїжджі зони. Мета такого поділу - підвищення рівня безпеки для учасників дорожнього руху. Але є досить багато доріг, розділених на чотири проїжджі частини.
Головною дорогою в такому випадку вважаються дві центральні смуги, а стоянки, зупинки та інші маневри виконуються на бічних частинах. Саму проїжджу зону ділять на дві смуги. Це необхідно для здійснення обгону транспортного засобу і роз'їзду автомобілів. Варто відзначити, що, крім автомобілів, мотоциклів, по цій зоні можуть також пересуватися велосипедисти і пішоходи (якщо поруч немає тротуар і велосипедна доріжка).
Ширина проїжджої частини дороги в ПДР
Отже, розглянувши чотири елементи дороги, перейдемо до п'ятого і найголовнішого, якщо вірити ПДР - проїжджа частина. Цей елемент дороги служить для пересування транспортних засобів. Простіше кажучи, без нього не може бути і самої дороги. Багато водіїв плутають дорогу з проїзною частиною. Вони вважають, що дорогою є смуга, покрита асфальтом.
Як ми вже змогли з'ясувати, як раз ця смуга називається проїжджої зоною, а дорога має більш широке поняття, яке включає і інші елементи.
Яку ширину повинна мати проїжджаючи зона дороги? Чи є встановлені параметри? Так є. Насправді вони залежать від категорії самої дороги. Визначення ширини встановлено нормами СНиП. Так, в населених пунктах вона складе від 2,75 метрів і до 4 метрів. Можуть бути і винятки, наприклад, розміри доріг в історичних частинах міста, обумовлені застарілими уявленнями про ширину і їх призначення. Регламент для доріг, що знаходяться поза населеними пунктами, наступний:
- від 3,75 метрів для проїжджих частин 1 і 2 категорій;
- 3,50 метрів для 3 категорії;
- 3 метра - 4 категорія.