Ремонтуємо пластиковий бампер автомобіля

У разі ДТП бампер приймає на себе основну силу удару, що діє на автомобіль як спереду, так і ззаду. Так як бампери в сучасних автомобілях переважно пластикові, то їх пошкодження трапляються досить часто. Ремонт пластикових бамперів своїми силами доцільний лише в тому випадку, якщо вартість відновлювальних робіт не перевищить вартість придбання нового. Хоча на деякі моделі автомобілів знайти нову деталь не так вже й просто.
Зміст.
- види пошкоджень.
- Порушення шару фарби.
- некрізні пошкодження.
- наскрізні розломи.
- технологія ремонту.
- Пошкодження кріпильної системи.
Отже, автовласник має матеріали, приміщення і бажання для виконання ремонту бампера своїми власними силами. Спочатку місце поломки потрібно оглянути для визначення складності майбутнього ремонту. Залежно від характеру і масштабу «руйнувань» вибирається та чи інша технологія відновлення.
Види можливих пошкоджень
Технологія відновлення і її складність в першу чергу залежить від виду ушкоджень:
[Goo1]- Руйнування шару фарби.
Виникнення таких ушкоджень практично неминуче при активній експлуатації автомобіля. В цьому випадку дефекти самого пластику дуже незначні. Своїми силами оновити шар фарби не складно, головне - підібрати тон, повністю відповідний основному кольору автомобіля. При цьому необхідно дотримуватися технологію фарбування, послідовно і ретельно виконувати всі етапи для досягнення найкращого результату. - некрізні пошкодження.
Несковозное пошкодження - вмятінаК цього виду умовно можна віднести порізи, подряпини, вм'ятини, відколи. Словом, все те, що не порушує загальну цілісність бампера, але і не дозволяє при виконанні ремонтних робіт просто оновити шар фарби.
- наскрізні проломи.
Тут розглядаються проникаючі пошкодження: проломи, наскрізні тріщини, розриви пластика. Ремонт проломів є самим трудомістким з усіх відновлювальних робіт. Самостійне відновлення поверхні на місці пролому без наявності певних навичок здійснити дуже складно, і ризик його повторного руйнування дуже великий. - Поломка кріплень і кронштейнів.
Часто виникає вид ушкоджень через відносну крихкості елементів і кронштейнів механізму кріплення.
Порушення шару фарби
руйнування ЛКП
Ремонт лакофарбового покриття можна виконати своїми руками практично без проблем. Послідовність дій при цьому буде наступна:
- Місце передбачуваної фарбування потрібно очистити від забруднень, відшліфувати і знежирити. Після чого оглянути на предмет виявлення руйнування пластику. Якщо такі виявлені, то виконується шпаклівка.
- Після шпатлювання виконується грунтовка ділянки з використанням спеціального грунту для пластику.
- Фарбування загрунтованого ділянки.
- покриття лаком.
Після установки бампера на місце (якщо він попередньо знімався), потрібно його відполірувати спеціальним складом.
Усунення некрізних пошкоджень
Якщо передбачається ремонт подряпин або порізів, то його виконання здійснюється за вже відомим алгоритмом: очистка - шліфування - знежирення - шпаклівка - шліфування - фарбування - лакування - полірування.
[Goo2]Якщо ж передбачається ремонт вм'ятини, то тут має бути діяти інакше. Спочатку вм'ятину потрібно виправити. Пластик добре піддається термічній обробці, тому для того, щоб надати йому потрібну форму, слід його розігріти за допомогою або промислового фена, або термопистолета. Після того, як бампер прийме свою звичну форму, продовження ремонту виконується так само, як і при усуненні подряпин або порізів, але тільки після його повного остигання.
Усунення наскрізних ушкоджень бампера
Своїми руками виконати такий вид ремонту пластикових бамперів складно, але можливо. Найголовніше, якщо наскрізне пошкодження займає досить велику площу, то важливим моментом буде збір всіх шматочків бампера на тому місці, в якому утворилося пошкодження. Тільки в цьому випадку ремонт своїми силами дасть більш-менш якісний результат. Якщо це не можливо, то, як варіант, можливо придбання такого ж пластика, як і використаного в усьому іншому бампері.
Технологія ремонту бамперів
Процес ремонту складається з декількох послідовних етапів:
- Очищення місця пошкодження.
- З'єднання країв всіх тріщин і інших наскрізних пошкоджень і їх фіксація будь-яким клеєм, який дуже швидко сохне.
- Проклейка бампера зсередини. Цей етап роботи передбачає використання поліуретанового клею, який наноситься тільки на внутрішню поверхню бампера. Цей метод - найоптимальніший для пластикових і склопластикових бамперів. Також можливий ремонт методом термічного зварювання. В цьому випадку всі пошкодження зсередини не склеюються, а зварюються. Природно, якщо у автовласника немає навичок зварника, тренуватися на бампері не варто.
- Далі ремонт триває, і слідують вже відомі завершальні етапи робіт, які виконуються своїми силами.
Існує також не зовсім стандартний метод ремонту тріщин - зшивання їх нихромовой дротом. Для цього по краях тріщини потрібно просвердлити отвори і «прошнурувати» їх дротом. З внутрішньої сторони все прокладені витки потрібно скрутити. Після чого на сусідні з них треба подати напругу від низьковольтного трансформатора, таким чином розігріваючи дріт. Під час цієї процедури нагріта дріт і її кріплення будуть размягчать пластик, і з зовнішнього боку витки вріжуться в бампер, роблячи поверхню однорідною. Після чого виконується шпаклівка і всі інші роботи з лицьового боку бампера.
Усунення пошкоджень кріплення системи
Основний метод відновлення кріплення - проклеювання. Клей повинен бути високоякісним, економити при його покупці не доцільно. Ремонт кріплень своїми силами виконується тільки в разі дрібних поломок, так як більші можна усунути тільки в умовах автомайстерні або шляхом заміни деталей на нові.
Як видно, своїми руками відремонтувати бампер можливо, але в деяких випадках, особливо при великих пошкодженнях, присутність помічника не завадить навіть досвідченому майстрові.
[Ya_bo]