Що потрібно знати водієві про техобслуговуванні автомобіля
Кожному водієві рано чи пізно доводиться стикатися з ремонтом і обслуговуванням свого автомобіля. Щоб не потрапити в дурну ситуацію, і не переплачувати за послуги автосервісів, необхідно знати найважливіші нюанси про техобслуговуванні транспортного засобу.
Які бувають види ТО
Існують наступні види технічного обслуговування для легкових автомобілів:
- Щоденне технічне обслуговування. Складається з зовнішнього огляду авто і фар, а також тиску в шинах. Такий огляд водій повинен проводити самостійно кожен день, безпосередньо перед використанням транспортного засобу;
- Нульове технічне обслуговування (ТО-0 або ТО-1 в деяких видах класифікації). Проводиться в перший рік експлуатації транспортного засобу, після його «обкатки». Таке обслуговування повинно проводитися, коли пробіг автомобіля становить від 2.5 до 15 тисяч кілометрів. Процедура складається з заміни масляного фільтра, а також самого масла в двигуні і коробці передач. При необхідності простягаються підвіски і перевіряється стан вузлів;
- Планове технічне обслуговування (ТО-2, 3, 4 і т.д.). Вимоги до частоти проведення такої процедури встановлюються заводом-виробником автомобіля і вказуються в сервісній книжці до транспортного засобу. Під час таких ТО перевіряється загальний стан автомобіля, при необхідності проводиться ремонт;
- Сезонне технічне обслуговування. Процедура проводиться при переході на зимовий і літній сезон. Необхідна для підготовки транспортного засобу до змін погодних умов;
- Екстрене технічне обслуговування. Процедура необхідна в разі поломки автомобіля, і допомагає виявити і усунути її причину.
Терміни ТО
Як було сказано раніше, необхідність проведення ТО повинен встановлювати виробник транспортного засобу. Якщо таких даних немає (наприклад, автомобіль неновий і сервісної книжки немає), ТО проводиться після кожних 10-20 тисяч кілометрів пробігу (оптимальною вважається цифра в 15 тисяч кілометрів).
Під час такого обслуговування необхідно замінювати масло в двигуні, свічки запалювання, а також маслений, повітряний і салонний фільтри. Крім цього, проводиться діагностика стану деталей підвіски і виявляються можливі помилки в блоці управління двигуном. Це програма-мінімум, яка потрібна будь-якого автомобіля. Інші заміни і ремонт здійснюються при необхідності.
Ще один важливий термін, в який обов'язково проводиться ТО - пробіг в 60 тисяч кілометрів. Ця цифра важливо тільки в тому випадку, якщо у автомобіля немає сервісної книжки. В іншому випадку водій може дізнатися точніші терміни проведення ТО для свого транспортного засобу з документа. У будь-якому випадку, таке ТО повинно включати в себе діагностику ременя ГРМ, заміну охолоджувальної рідини і рідини в насосі гідропідсилювача рульового механізму.
На деяких станціях ТО є ряд послуг, які не особливо потрібні
При зверненні за технічним обслуговуванням в сервісний центр, потрібно бути готовим до того, що вам спробують продати абсолютно непотрібні послуги. Тому, перш, ніж погодитися на обслуговування, необхідно перевірити пропонований перелік послуг, і викреслити з нього зайві. Серед них можуть опинитися такі:
- Заміна пильовика. Міняти цю деталь потрібно тільки в тому випадку, якщо вона порвалася і повністю вийшла з ладу;
- Очищення радіатора. Найчастіше проводиться тільки зовнішня чистка, яка ніяк не впливає на роботу автомобіля;
- Поглиблена перевірка підвіски. Так як стандартна перевірка вже входить в програму планового ТО, і нічим не відрізняється від поглибленої, можете сміливо викреслювати цю послугу із загального переліку;
Це далеко не повний список непотрібних послуг, які можуть спробувати «впарити» недосвідченому водію в сервісному центрі. Тому не бійтеся запитувати й уточнювати інформацію про всі роботи, що викликають у вас сумнів.
Як можна заощадити на ТО
Щоб заощадити на технічному обслуговуванні, необхідно навчитися самостійно проводити найпростіші операції, такі як заміна масла і фільтрів. Виконуючи ці процедури самостійно, ви не тільки заощадите на роботі майстра, але також будете впевнені в тому, що всередині вашого автомобіля знаходяться тільки якісні деталі та витратні матеріали.
Інформація про технічне обслуговування автомобіля, описана в нашій статті, дає загальне уявлення про цю процедуру. Як часто її проводити і робити це взагалі, кожен водій вирішує для себе самостійно. При цьому варто пам'ятати, що своєчасне виявлення і усунення неполадок - це запорука комфортної експлуатації вашого автомобіля.