Як правильно затонувати машину самостійно
Тонування скла, без тіні сумніву, є одним з головних елементів тюнінгу авто. Не варто довго міркувати про переваги тонування автомобільного скла. Адже більшість автолюбителів знають і розуміють всі переваги, які вона дає. При цьому, найчастіше виникає сам собою зрозумілий питання: затонировать авто самостійно, або звернутися за допомогою в автосервіс?
Як правильно вибрати плівку для тонування?
Найбільш часто для захисту салону автомобіля від згубного впливу сонячних променів або цікавих поглядів перехожих, використовують спеціальну самоклеящуюся плівку. Так як же правильно вибрати плівку для тонування, які для цього існують параметри і вимоги закону.
Тонування скла є одним з головних елементів тюнінгу авто
Самостійно затонувати автомобіль може практично кожен автолюбитель. Для цього необхідний мінімальний набір інструментів, так як в цій справі важливі не стільки професійні якості майстра, скільки правильний вибір матеріалів.
Плівки в продажу є достатня кількість видів, але не всі вони придатні для поклейки на бічне або лобове скло.
З точки зору букви закону, а саме правил ПДР, головним критерієм вважається затемнення тонування відповідно до ГОСТу. Останні зміни в даному документі датовані 1 січня 2015 року, згідно з якими пропускаючи здатність лобового скла повинна бути щонайменше 70% світла. Тому, якщо у Вас виникли будь-які сумніви з приводу прозорості плівки, перед покупкою візьміть зразок у продавця, прикладіть до скла свого авто і проведіть виміри затоновані ділянки.
При покупці, слід орієнтуватися на наступні основні показники і характеристики плівки:
- світло-пропускна здатність;
- стійкість до пошкоджень;
- колірний відтінок;
- співвідношення ціни та якості.
Гамма кольорів - справа смаку і безпосередньо залежить від особистих переваг власника, а також марки і кольору кузова авто. А ось з такими характеристиками як міцність і вартість не все так просто. Вважається, що покупка дорогої тонування для скла автомобіля - вже запорука якості, однак, це не зовсім так.
На ділі, набуваючи на ринку такий комплект, нехай навіть і від відомого бренду, існує високий ризик потрапляння на шахрая і придбання підробки. Отже, найкращим радою буде звернутися за допомогою до досвідчених знайомим і продавцям. Знову-таки, орієнтуючись на популярні торгові марки, які вже неодноразово були випробувані багатьма.
Самостійно затонувати автомобіль може практично кожен автолюбитель
Переймаючись питанням «Як затонувати машину самому?», Перш за все слід відповісти на питання «З якою метою робити це?» Якщо в задачах на першому місці стоїть безпека, для цього існує широкий асортимент спеціальних антивандальних плівок, що клеяться зовні автомобіля. А ще їх часто використовують любителі поганяти по пересіченій місцевості.
Матеріали і інструменти для самостійної тонування
Для того, щоб затонувати автомобіль самому, в процесі знадобляться наступні інструменти:
- канцелярський ніж;
- лінійка;
- пульверизатор;
- миючий засіб для скла;
- суха м'яка безворсяная ганчірка;
- губка і паперові серветки;
- пластмасовий скребок;
- фен.
Для роботи з тонуючої плівкою використовують водно-мильний розчин в пропорції 3 літра води до 10 краплях миючого шампуню. Перед застосуванням, слід ретельно перемішати і перелити розчин в ємність розпилювача. І, перед наклеюванням плівки, провести зовнішню очитку стекол за допомогою приготованого розчину.
Зазвичай в наборі з плівкою йде маленький пластмасовий скребок і ніж, але вони незручні через маленького розміру і сумнівної якості, тому найкращим варіантом буде покупка хорошого інструменту. Ще пластмасовий шпатель поганий тим, що при натисканні може призвести до пошкодження поверхні скла, а комплектний різак виготовлений з швидко затуплюють металу, що призводить до розривів плівки.
Затонувати свій автомобіль чи ні - справа вибору кожного власника
Для того щоб, наочно побачити процес підготовки скла до поклейки плівки і безпосередньо самої процедури тонування, рекомендуємо подивитися дане відео:
Підготовчий етап роботи
Ні для кого не секрет, що тонувати стекла автомобіля слід зсередини салону. Причина цього досить банальна і полягає в тому, що зовні плівка прослужить набагато меншу кількість часу і її доведеться швидко замінити. Звичайно, існують спеціальні антивандальні плівки, що відрізняються надміцним властивостями, проте навіть вони в силах тривалий час протистояти впливу навколишнього середовища.
На цьому етапі тонировочной роботи, найкраще мати, допомагає Вам, напарника. На плівку нанесений спеціальний захисний шар, при знятті якого легше, коли одна людина акуратно стягує його, а другий розпирскуватися мильний розчин у новостворену зазор. В результаті, це мінімізує ризик склеювання плівки. А ось захисний шар викидати не рекомендується, адже його можна буде використовувати в подальшому при поклейке, шляхом підкладання під шпатель при сгонке бульбашок. Так можна вберегти плівку від пошкодження.
Скло, звичайно, крім лобового, найкраще демонтувати з авто, особливо, якщо плівка наклеюється вперше і відсутній необхідний досвід. Таким чином буде набагато простіше забезпечити якісне покриття скла. Існують і окремі вимоги до чистоти робочої поверхні, адже будь-яка піщинка, яка потрапить в зазор між склом і плівкою, після поклейки буде помітно виділятися опуклістю. Це, крім неестетичного вигляду, призведе до спотворення огляду в машині.
Скло, звичайно, крім лобового, найкраще демонтувати з авто, особливо, якщо плівка наклеюється вперше і відсутній необхідний досвід
Після цього, слід момент вирізки заготовок з плівки. Викрійки зазвичай вирізають з припуском в кілька міліметрів, а після наклеювання підганяють по місцю заточеним ножем. Н цій стадії головне - не переплутати сторони при примірці. Важливо пам'ятати, що приклеюється вона внутрішньою стороною після зняття захисного шару.
Завершальний процес
Перші два етапи роботи не повинні викликати ніяких складнощів. Вимити скла і зробити заготовки під силу навіть дитині. А ось самостійно поклеїти Тонувальні покриття досить нелегко і вимагає певної вправності. Безпосередньо сам процес приклеювання можна розділити на кілька стадій:
- рясне обприскування скла з розпилювача мильним розчином;
- зняття захисного шару з попередньо вирізаної заготовки, обприскування плівки розчином;
- прикладання її до скла і акуратне вирівнювання;
- розгладження шпателем нерівностей і скочування до краю повітряних і водних бульбашок;
- обрізання припуску;
- підсушування феном.
Особливо слід звернути увагу на другий пункт, який найзручніше проводити удвох. Найскладніша стадія - підгонка. Якщо з бічними стеклами працювати досить легко, то самому затонувати заднє або лобове досить проблематично. Проблема тут полягає в вигнутості. Тут також потрібно діяти, використовуючи пульверизатор і фен. Обприскати плівку, її слід докласти до скла і підганяти по місцю.
Якщо тонування не лягає, її потрібно прогріти і розтягнути за допомогою гумового шпателя, домагаючись ідеального прилягання. Варто відзначити, що роботу слід проводити з особливою обережністю, так як деформована плівка вже не вирівняється. Після видалення бульбашок, покриття повинне добре просохнути, для чого можна використовувати фен. Після тонування стекол, вони готові до експлуатації і можна ставити їх назад на авто.
Якщо ж виникнуть питання або Ви просто боїтеся проводити тонування самостійно, рекомендуємо Вам не ризикувати і звернутися до фахівців, які попередньо подивитися дане відео, щоб на власні очі побачити повний процес тонування скла.