Рідка гума для авто - данина моді чи необхідність?
Перед сучасним автовласником відкривається широкий простір вибору методів і технік удосконалення транспортного засобу, надання йому новизни та індивідуальності. Одним з таких є фарбування авто рідкої гумою. Ця речовина (Plasti Dip), винайдене в США в 1972 році, призначалося для покриття різноманітних поверхонь. Завдяки легкості нанесення і зняття, рідка гума заробила популярність у всьому світі. На сьогоднішній день існує величезна кількість спреїв, що дозволяють здійснити фарбування кузова, деталей салону, обвески кузова і колісних дисків.
Завдяки легкості нанесення і зняття, рідка гума заробила популярність у всьому світі
Основні характеристики гумової фарби:
- протиударні властивості;
- еластичність;
- водовідштовхувальні здатності;
- бесшовность;
- стійкість до ультрафіолету;
- протистояння ковзанню;
- стійкість до зовнішніх агресивних чинників впливу.
Види рідкої гуми
Існує як матова, так і глянцева Plasti Dip. Великим попитом користуються засоби з ефектом покриття металік, хамелеон, неон, перламутр. Крім того, буває прозора і термальна (змінює колір при змінах температури навколишнього середовища і кузова) гумові фарби. Незважаючи на те, що колірна гамма не відрізняється особливою різноманітністю, змішавши наявні, можна отримати найнеймовірніші відтінки.
На вітчизняному ринку можна придбати фарбувальні склади наступних торгових марок:
- Plasti Dip (виробник - США);
- Rubber Paint (спільне виробництво Росії та Китаю);
- Dip Team (виготовляється в Росії).
Існує як матова, так і глянцева Plasti Dip
Випускається рідка гума як в аерозольних балончиках (вистачить для фарбування невеликої кількості елементів, наприклад - дисків коліс), так і в каністрах (для фарбування за допомогою фарбопульта).
Переваги і недоліки фарбування автомобіля рідкої гумою
До переваг гумового покриття можна віднести:
- можливість фарбування будь-яких, навіть самих важкодоступних деталей кузова;
- відсутність необхідності демонтажу елементів;
- низькі витрати праці на підготовчі роботи - автомобіль не потрібно шліфувати і грунтувати, можливо Plasti Dip прямо на лакофарбовий шар;
- можливість самостійної фарбування;
- менш суворі вимоги до підготовки приміщення і умов роботи;
- після фарбування транспортний засіб виглядає дуже ефектно і престижно, виділяючись у загальній масі автомобілів;
- легкевидалення, після якого кузов автомобіля набуває свій первісний вигляд.
Недоліками методу є:
- дуже короткий термін експлуатації. Виробники обіцяють термін служби покриття від двох до п'яти років, але багато автовласників, випробували таке фарбування запевняють, що його потрібно знімати вже через півроку-рік;
- на покритті не може бути ніяких зображень, відсутня також і ефект об'ємності;
- після зняття рідкої гуми на поверхні автомобіля можуть залишитися сліди, тому, швидше за все, доведеться вдатися до глибокої поліровці кузова;
- необхідні дбайливі експлуатація та догляд за машиною.
Технологія фарбування
Процес забарвлення складається з декількох етапів, що включають підготовку матеріалів, транспортного засобу і безпосередньо самого покриття машини рідкої гумою.
Процес забарвлення рідкої гумою складається з декількох етапів
Необхідні матеріали
Для того щоб покрити автомобіль знадобляться:
- рідка гума;
- відповідний розчинник;
- малярський скотч, картон. Також можна запастися поліетиленовою плівкою і газетами;
- розпилювач для фарби;
- ніж (знадобиться для видалення залишків застиглої фарби.
Підготовка авто
Перед тим як пофарбувати, авто необхідно ретельно вимити і просушити за допомогою фена або стисненого повітря. Особлива увага приділяється щілинах в дверях, дзеркалах, дверних ручок, оскільки навіть невелика кількість вологи погіршить якість процесу. Далі необхідно протерти поверхню кузова знежирюючим засобом. Всі ділянки, які не потрібно покривати барвником заклеюють малярським скотчем або закривають щільним картоном. Захистити від попадання рідкої гуми потрібно:
- рамки кріплення державних номерів;
- радіаторну решітку;
- решітки бампера і повітрязабірників;
- скла і гумові ущільнювачі;
- колеса.
Якщо передбачається рідкої гумою фарбування дисків, то слід убезпечити від потрапляння покриття на гальмівні диски та інші елементи гальмівної системи.
При цьому фари і задні ліхтарі можна зовсім не закривати - висохла рідка гума запросто знімається з них.
Підготовка матеріалів
Фарбування автомобіля рідкої гумою повинна проводитися в добре провітрюваному, сухому і чистому від пилу приміщенні. Для захисту дихальних шляхів від попадання токсичних речовин краще заздалегідь підготувати респіратор.
Гумова фарба досить густа, тому її потрібно розвести розчинником в тих пропорціях, які вказані виробником (як правило, рекомендується співвідношення 1: 1 або 1: 2).
Перед сучасним автовласником відкривається широкий простір вибору методів і технік удосконалення транспортного засобу, надання йому новизни та індивідуальності
Щоб уникнути появи дефектів у зв'язку з потраплянням в розпилювач грубих частинок фарби, заливати її потрібно через сітчастий фільтр. Не варто заповнювати бак розпилювача «під зав'язку», оптимальна кількість фарби - 1/2 або 2/3. Подача фарбувального складу налаштовується на самий мінімум. Перш ніж фарбувати авто, необхідно перевірити роботу розпилювача на сторонньої поверхні.
Розпилення рідкої гуми
Не потрібно намагатися покрити автомобіль товстим шаром в один прийом, навіть якщо видно прогалини. Шари повинні бути максимально тонкими і рівномірними - так кожен наступний шар покриє огріхи попереднього, створюючи максимально рівну поверхню. Орієнтовна схема роботи виглядає наступним чином:
- Фарбування починається з задньої стійки, з плавним переходом на дах авто.
- Поступове фарбування лівої стійки, кришки багажника, задній частині і бампера.
- Нанесення фарби на ліве крило аж до передніх дверцят і назад.
- Фарбування передніх дверей.
- Наступний об'єкт - передні двері і фари.
- Фарбувати капот рекомендується, починаючи з лівої його частини до середини, а потім - з правій частині до середини.
- Фарбування задніх ліхтарів і грат.
- В кінці приступають до фарбування правого переднього крила і дверей.
- Завершальний етап - фарбування заднього крила.
Усі наступні шари (їх кількість може досягати 6-10, в залежності від бажаного результату) наносяться за цією ж схемою.
Важливі нюанси
Покриття авто Plasti Dip пройде успішно при виконанні нехитрих правил:
- приміщення, в якому буде виконуватися робота, має бути досить теплим (не менш 18 ° С);
- барвник пристрій необхідно тримати перпендикулярно до поверхні, що фарбується, а оптимальна відстань між ними становить 13-16 см;
- кожен шар повинен підсохнути протягом 15-20 хвилин;
- нанесення другого шару рідкої гуми має виробляється більш повільно і ретельно;
- після закінчення фарбування поверхні кузова для висихання потрібно не менше години. По закінченню цього часу можна видаляти захисні елементи і надлишки фарбувального складу;
- не можна користуватися транспортним засобом, поки фарба повністю не застигне - тобто як мінімум 12 годин. Якщо є можливість, то краще залишити машину в боксі на добу;
- пофарбований автомобіль можна мити не раніше, ніж через три доби з моменту фарбування. Що ж стосується автомийки, то до її послуг можна буде звернутися тільки через місяць після нанесення рідкої гуми;
- бензин надає руйнівний вплив на фарбу Plasti Dip, тому необхідно стежити, щоб навколо заправної горловини не утворювалися патьоки палива.
Незважаючи на те, що пофарбувати машини рідкої гумою вирішується не 100% автомобілістів, в певних колах цей спосіб вважається досить популярним, оскільки, незважаючи на деякі недоліки, дозволяє надати транспортному засобу привабливість і захистити її поверхню від зовнішніх факторів впливу.