Швидка і самостійна заміна датчика тиску масла на автомобілях ДЕУ
Коли власник автомобіля з сімейства ДЕУ бачить, що на панелі перед ним загорілася червона лампочка в вигляді маслянки, це не обіцяє нічого доброго ні водієві, ні машині. Включення цього аварійного сигналу означає, що тиск мастила в моторі знизилося до критичної позначки. Або сам датчик давляенія масла зламався. Поміняти його можна і своїми силами. Розглянемо, як це робиться.
Виробники масляних датчиків для машин сімейства ДЕУ
Датчики масляного тиску для машин сімейства ДЕУ виробляються декількома великими компаніями з різних країн. На більшості автомобілів, що зійшли з конвеєра, встановлені витратні матеріали німецької фірми FEBI.
До 2008 року автомобілі ДЕУ комплектувалися олійними датчиками, виготовленими датською компанією JP.
А з 2014 року на більшості машин ДЕУ встановлюються пристрої італійської фірми ERA, яка є найбільшим європейським виробником автомобільного устаткування.
Принципових відмінностей в конструкції всіх цих датчиків немає. По надійності вони теж не поступаються один одному. А перехід концерну ДЕУ від одного виробника до іншого обумовлений лише прагненням заощадити на вартості цих деталей.
Розташування датчиків тиску масла в автомобілях ДЕУ Нексія і Матіз
Практично на всіх двигунах, установлених на машинах ДЕУ, пристрої вкручені в гніздо маслопроводу, який проходить прямо під мотором, праворуч. І для того, щоб дістатися до цього пристрою, водієві потрібно зняти колесо і захисний кожух картера (за умови, що він передбачений конструкцією автомобіля).
Чому деталь треба міняти вчасно
Існує три найпоширеніших причини, через які водієві доведеться зняти масляний датчик на машині сімейства ДЕУ:
- датчик демонтується для перевірки загального тиску мастила в моторі (це робиться спеціальним манометром, який встановлюється замість пристрою);
- з-під нього тече масло;
- він зламаний.
Заміна несправного масляного датчика на автомобілі з сімейства ДЕУ
Перш ніж приступити до роботи, підберемо витратні матеріали та інструментарій.
Інструменти і матеріали
- Нова деталь;
- ключ накидний на 24;
- 2 противідкатних черевика;
- торцева головка на 22 і комірець;
- домкрат.
Послідовність операцій
- Двигун автомобіля глушиться, з акумулятора знімається мінусова клема. Задні колеса машини фіксуються черевиками. Кріпильні гайки правого переднього колеса послаблюються торцевих ключем на 22.
- Тепер колесо з ослабленим кріпленням піднімається за допомогою домкрата. Гайки відкручуються вручну, після чого колесо повністю знімається.
- Відкривається доступ до масляного датчика під мотором, який закручений гніздо маслопроводу. З пристрою вручну знімається пластиковий ковпачок з проводами.
Тепер деталь відвертається накидним ключем на 24 і витягується.
На його місце вкручується нова, на яку надівається ковпачок з проводами. Колесо ставиться на місце, а домкрат з-під автомобіля забирається.
Важливі нюанси
- Знімаючи пластиковий ковпачок з масляного датчика, слід проявляти крайню обережність.
Ця деталь утримується двома дуже крихкими пластиковими засувками, які легко ламаються, особливо на морозі. Незначний на вигляд ковпачок може стати для водія джерелом справжньої головного болю, так як знайти його в продажу практично неможливо. Ця деталь не продається окремо. І купувати її доведеться тільки разом з новою запчастиною (і то за умови, що купується зразок буде укомплектований власної проводкою і ковпачком, що буває далеко не завжди);
викручуючи датчик з гнізда масляної магістралі, не можна забувати про мідному ущільнювальному кільці, яке знаходиться під цим пристроєм. Якщо знімати пристрій без належної обережності, кільце ущільнювача падає і провалюється прямо в картер двигуна. І для його вилучення картер доведеться повністю демонтувати;
- знімаючи датчик, слід пам'ятати про те, що в магістралі за ним може бути масло, причому це змащення може опинитися під тиском. Це означає, що деяка кількість масла неминуче витече. Отже, після проведення заміни водій повинен перевірити рівень мастила в моторі. Робиться це спеціальним щупом. І якщо рівень виявиться занадто низьким, слід долити олії в магістраль до необхідної норми;
- для того, щоб ллється з двигуна масло не потрапило на підлогу гаража, під отвір датчика слід поставити якусь ємність. Для цієї мети ідеально підійде невеликий таз;
- відкручувати датчик в автомобілях сімейства ДЕУ краще за все не ріжковим, а саме накидним ключем, таким, який зображений на фото вище. Розташування таке, що викриття його ріжковим ключем практично неможливо: для цього ключа там дуже мало місця (одним рухом ріжкового ключа датчик можна повернути тільки на третину обороту, так що повторно надіти такий ключ на нього просто не вийде);
- іноді деталь не вдається викрутити навіть зручним накидним ключем через те, що вона буквально прикипають до гнізда маслопроводу. Докладати додаткові зусилля в такій ситуації категорично не рекомендується: крихке пристрій просто зламається «під корінь». Частина з різьбленням залишиться в магістральному гнізді. І буде практично неможливо витягнути з магістралі цей уламок, не пошкодивши різьблення на гнізді. Рішення просте: рясно полити приварити деталь складом WD40 і почекати 15 хвилин.