Установка моменту запалювання - справляємося самостійно!
Установка моменту запалювання може стати мало не вирішальним кроком, адже він впливає на коректність роботи всієї системи запуску. Розберемося, що слід пам'ятати, приступаючи до роботи самостійно.
Як працює момент запалювання?
Даний параметр вказує на час, коли відбувається підпалювання горючої суміші. А визначається воно становищем колінчастого вала під час подачі на свічки запалювання імпульсу з випередженням щодо ВМТ (верхньої мертвої точки), і вимірюється в градусах. Для того щоб робоча суміш повністю згоріла в циліндрі, потрібен певний час, тому якщо підпалювання суміші буде здійснюватися в той момент, коли поршень перебуває в самому верхньому положенні (ВМТ), то її згоряння буде відбуватися на тактах розширення і випуску. Це не зможе забезпечити ефектне тиск на поршень.
Таким чином, точку запалювання слід підбирати на випередження, щоб на ВМТ доводилося максимальний тиск. Значення цього моменту залежить від ряду параметрів, серед них: кількість оборотів движка, якість горючої суміші (збіднена або збагачена), її фракційний склад.
Слід також зазначити, що нерідко в бензинових двигунах, навіть при оптимальних кутах, може виникнути детонація, тому потрібно встановлювати кут випередження трохи більше.
Чим загрожує неправильне регулювання моменту запалення?
В сучасних моторах регулювання моменту запалення здійснюється автоматично за допомогою спеціальної програми. Таким чином, цей показник постійно пересувається в більш ранню сторону на частки градусів, і як тільки з'являються перші передумови детонації, програма пересуває точку запалювання в пізню сторону на кілька градусів, і цей процес повторюється по колу.
Якщо встановити кут випередження неправильно, то це призведе до нестійкої роботи двигуна під час холостого ходу, буде скрутний його пуск, підвищиться витрата палива, а також це негативно відіб'ється і на потужності, що розвивається.
Дуже великий кут може привести до детонації двигуна, наслідками якої може бути аварійне пошкодження движка. Виходячи з усього вищесказаного, стає зрозуміло, що інформація про те, як встановити момент запалювання своїми силами, досить актуальна і допоможе зберегти сімейний бюджет, а також продовжити термін служби автомобіля.
Установка моменту запалювання - інструкція для терплячих
Запропонуємо приблизну інструкцію цієї операції. Насамперед знімається свічка запалювання, а отвір щільно прикривається пальцем. Потім потрібно повернути спеціальним ключем колінвал до початку стиснення в першому циліндрі, в цей час з свічкового отвори буде виходити повітря. Далі необхідно поєднати мітку, розташовану на шківі, що позначає положення ВМТ, з міткою, яка відповідає 5 °, в разі якщо використовується 92 або ж 95 бензин.
Якщо ж октанове число палива менше 92, тоді ВМТ поєднується з міткою 0 °.
Ротор розподільника розташовується зовнішнім контактом (відповідним 10 °) в сторону першого циліндра, а лінія, яка проходить через пружинні засувки, повинна бути паралельно осьовій лінії мотора. У разі, якщо встановити розподільник таким чином не вдається, необхідно відкрутити гайку, за допомогою якої він кріпиться до пристрою займання, і, повертаючи валик, встановити його в необхідному положенні. Далі потрібно закріпити його, але при цьому не варто затягувати гайку до кінця.
Тепер розбираємося далі, як виставити момент запалювання. Слід під'єднати вольтметр або ж контрольну лампу до котушки запалювання, при цьому її висновок повинен бути з'єднаний з низьковольтних висновком самого розподільника. Другий контакт вольтметра з'єднується з «масою». Далі включаємо запалювання і за годинниковою стрілкою повертаємо корпус переривника, поки не загориться контрольна лампа. Досягнувши моменту, коли вольтметр покаже напруга, затягніть кріпильну гайку.
Вимкнувши налагоджений механізм, необхідно встановити на колишні місця все зняті деталі, при цьому необхідно дотримуватися момент затяжки свічок запалювання. І останній етап - перевірка. Здійснюється вона досить просто: розігнавши авто на рівній горизонтальній ділянці до 45 км / ч, включите четверту передачу, в цей момент на кілька секунд повинна виникнути детонація, яка поступово вщухне. Якщо її немає, значить, запалювання пізніше, ну, а в разі, коли вона довго не проходить - раннє.