Установка кнопки «старт / стоп» замість замку запалювання: робимо своїми руками
Кожна людина прагне полегшити собі життя. І автолюбитель в цьому сенсі - не виняток. Він постійно намагається позбавити себе від виконання будь-яких рутинних операцій, таких, як поворот ключа запалювання, наприклад. Щоб кожен раз не возитися з ключами, автолюбителі встановлюють в машини кнопки «старт / стоп». Але чи так це безпечно? А якщо так - то як виконати установку такого пристрою на замок запалювання? Чи можна зробити це своїми руками, а головне, з мінімальними витратами?
Принцип роботи кнопки «старт / стоп»
Пристрій «старт / стоп» функціонує за найпростішим принципом: спочатку в машині відключається сигналізація, потім водій вичавлює педаль гальма, потім тисне на кнопку.
Встановлена в автомобілі кнопка «старт / стоп»
Стартер працює одну-дві секунди, після чого автомобіль заводиться. Якщо мотор потрібно заглушити, водій знову вичавлює гальма до відмови і клацає кнопкою.
Переваги і недоліки пристрою
Спочатку перерахуємо плюси механізму «старт / стоп»:
- водієві більше не потрібно користуватися ключем запалювання кожен раз, коли треба запустити двигун. Все, що потрібно - просте натискання;
- змонтувати «старт / стоп» можна де завгодно. А значить, автомобіль стане трохи комфортніше;
- існують спеціальні схеми, в яких кнопка «старт / стоп» зв'язується з іммобілайзером або з системою сигналізації, що є додатковим заходом безпеки, яка перешкоджає угону машини;
Кнопку «старт / стоп» можна пов'язати з сигналізацією або иммобилайзером вашого автомобіля
- якщо водій виходить з машини ненадовго, він може закрити машину, просто натиснувши кнопку на двері. У таких ситуаціях немає особливої необхідності ставити машину на сигналізацію, отже, в наявності невелика економія часу.
Але без мінусів теж не обійшлося:
- для запуску двигуна водій повинен обов'язково сидіти в машині і тиснути на гальма. Звикнути до цієї особливості запуску мотора буває непросто, особливо автолюбителям-початківцям;
- якщо водій вирішить поставити на машину з кнопкою сигналізацію з функцією автозапуску (для прогріву машини взимку, наприклад), то з цим можуть виникнути проблеми, які, на щастя, можна вирішити. Просто водієві треба буде мати при собі пару брелоків. Один з них доведеться віддати установників сигналізації, щоб вони його розібрали, вийняли мікросхему і поставили її в машину. Після цього струм буде подаватися тільки в момент старту двигуна. Але за все це автовласникові доведеться серйозно доплачувати майстрам;
- якщо на машині вже встановлена кнопка, а сигналізації ще немає, то її установка обійдеться водієві дорожче, іноді - в два рази.
Про варіанти установки кнопки «старт / стоп»
Зараз з'явилася маса різноманітних схем підключення механізму «старт / стоп», причому кожна зі своїми особливостями. Перерахуємо найпопулярніші варіанти:
- схема, що передбачає використання ключа запалювання. При використанні цього варіанта завести машину без ключа неможливо: водій спочатку повертає ключ і тільки потім тисне на кнопку;
- модифікація без ключа запалювання. Двигун запускається простим натисканням клавіші. Це дуже зручно, проте при неправильній установці пристрою машина може стати легкою здобиччю зловмисників;
- схема з коротким натисканням кнопки. Водій тисне на клавішу всього 1-2 секунди, стартер робить кілька обертів і вимикається відразу ж після запуску двигуна;
- варіанти з довгим натисканням кнопки. У цьому випадку власник може утримувати кнопку скільки завгодно, а стартер буде обертатися до тих пір, поки двигун не запуститься;
- схема, що передбачає включення запалювання лише після натискання клавіші;
- модифікація, при якій запалювання включається на 1 секунду раніше стартера.
Крім того, можливі поєднання декількох перерахованих вище варіантів: все залежить від того, чого саме хоче домогтися автовласник. Однак установка подібних комбінованих схем вимагає певних знань автомобільного електрообладнання.
Як встановити механізм в автомобіль
Перед тим як приступати до установки кнопки «старт / стоп», необхідно провести певну підготовчу роботу, яка буде залежати від моделі автомобіля. З машини витягується замок запалювання. А якщо конструкція машини не дозволяє зробити це, тоді на торпеді, поруч з замком, проробляється невеликий отвір. Щоб його прорізати, підійде будь-який підручний інструмент: ніж або звичайний побутовий паяльник. Цей отвір дасть доступ до проводці (пізніше для нього можна буде виготовити заглушку).
Далі розглянуто найбільш простий і доступний варіант установки кнопки, яка буде працювати так: перше натискання клавіші в поєднанні з натиснутою педаллю гальма запустить мотор, друге натиснення його заглушить.
Витратні матеріали та інструменти
Для установки пристрою вам буде потрібно:
- кнопка «старт / стоп»;
- три реле з чотирма контактами;
- одне реле з п'ятьма контактами;
- одне реле від противотуманок;
- комплект ізольованих проводів з клемами.
Інструменти і витратні матеріали, необхідні для монтажу кнопки «старт / стоп» в автомобілі
Найпростіша схема підключення кнопки «старт / стоп» своїми руками
Порядок монтажу пристрою:
- реле плюсовим контактом підключається до плюсової клеми акумулятора (це коричневий провід);
- також на плюсову клему акумулятора виводиться і дозволяє плюсовій сигнал реле;
- загальний мінус виводиться на масу;
- робочі контакти від навантажувального реле виставляються на 12 вольт (це синій провід);
- керуючий мінусовий сигнал виводиться на клавішу «старт / стоп»;
- що дозволяє плюсовій сигнал нікуди не виводиться.
Найпростіша схема підключення кнопки «старт / стоп» дозволяє змонтувати її приблизно за півгодини
Робота пристрою зводиться до того, щоб створити в машині 3 точки для підключення: одна повинна знаходитися в колодці запалювання, друга - на кінцевій перемикачі педалі гальма, третя на дроті управління.
Як правильно підключити пристрій «старт / стоп» в авто
В інших схемах вищевикладений принцип зберігається: є кнопка з різнокольоровими проводами, які складно переплутати. Якщо проблема і може виникнути, то з проводами жовтими, оскільки на деяких моделях кнопок їх передбачено три. Тут потрібно пам'ятати наступне: тонкий жовтий провід, що знаходиться на джгуті, контролює гальма. Два залишилися дроти йдуть на запалювання.
Ще автолюбитель може зіткнутися з фіолетовим проводом. Такі дроти, як правило, запускають двигун. Червоний дріт подається на негативну клему акумулятора, чорний - на позитивну. На схемі все це може виглядати ось так:
Схема підключення, що передбачає використання готового комплекту кнопки «старт / стоп»
Мова про колір проводів зайшла не випадково. Більшість автолюбителів вважають за краще не возитися з підключенням проводки до кнопки, а купують відразу готовий комплект: механізм «старт / стоп» з усіма необхідними проводами і схемою. Кольори ізоляції в комплектах від різних виробників майже завжди мають однакове значення, так що плутанина практично виключена.
Кнопка «старт / стоп» в комплекті з проводкою
Послідовність операцій при установці «старт / стоп» на замок запалювання
Щоб правильно вмонтувати пристрій в систему, необхідно дотримуватися наведену нижче послідовність дій:
- Спочатку витягується личинка замка запалювання, за нею йде сам замок.
Личинка замка запалювання витягнута з гнізда
- Провід, що знаходяться в замку, акуратно обрізаються.
Палять обрізаних проводів із замка запалювання
- Проводка, що йде до блоку запалювання, ізолюється за допомогою ізоляційної стрічки, після чого до них підключається кнопка з комплекту відповідно до обраної раніше схемою.
Провід на блоці запалювання ретельно обмотуються ізоляційною стрічкою
- Після підключення клавіша монтується на приладовій панелі або в будь-якому іншому зручному для водія місці.
Кнопка «старт / стоп», змонтована на приладовій панелі автомобіля
Відео: встановлюємо клавішу «старт / стоп» для запуску двигуна
Як кнопка впливає на захист від викрадення
У більшості випадків наявність пристрою ніяк не відбивається на безпеці авто. Тому що в переважній більшості сучасних схем так чи інакше передбачається використання ключа в брелоку машини. Тобто якщо зловмисник розкриє двері без допомоги «рідного» ключа, кнопка «старт / стоп» просто не запустить двигун.
Проблеми можуть виникнути тоді, коли брелок зі схеми виключається. Зазвичай таке відбувається, коли установкою механізму займаються дилетанти. Вихід простий: довірити установку кнопки професіоналам.
Так що ж дає кнопка «старт / стоп»? По-перше, комфорт, по-друге - економію часу. Останній момент є особливо актуальним в сучасному світі, де люди постійно кудись поспішають. Для установки кнопки за найпростішою схемою не потрібно серйозних пізнань в електротехніці. Все, що потрібно новачкові - уважно вивчити схему, що додається до кожного комплекту, і не переплутати кольори проводів.