Установка і підключення автомагнітоли Pioneer своїми руками
Магнітоли Pioneer - одні з найпопулярніших в світі. Під цим брендом випускаються як бюджетні, так і дорогі моделі. Їх підключення зазвичай не викликає проблем, однак недосвідчений автолюбитель може припуститися помилки, яка приведе до проблем з експлуатацією автомагнітоли.
Попередні роботи
Що потрібно врахувати при монтажі? Треба зробити так, щоб при довгій стоянці головний пристрій нерозряджаються АКБ. Багатьом водіям важливо мати можливість користуватися технікою і при вимкненому запаленні.
- Якщо в машині стоїть стара магнітола, її треба зняти. Для цього знадобиться викрутка. Щоб забезпечити безпеку, вимкніть акумулятор.
- Зніміть декоративну накладку (в більшості випадків зручніше робити це справа-наліво, відкривши ящик для рукавичок).
- Відпустіть болти, що кріпляться головний пристрій і кришка воздуховода. Кришку можна зняти (не обов'язково, але це підвищить зручність роботи). А ось кнопку «Аварійна зупинка» необов'язково відключати від харчування.
- Вийміть магнітолу і відключіть екран борткомпьютера. Зніміть його з кронштейна. Готово, ви позбулися старого пристосування - можна ставити нове.
Відео: демонтаж старої магнітоли в машині без спецінструментів
Розміри і роз'єми
Магнітоли бувають ОДНОБЛОКОВОМУ і двохблокові (1 і 2 din). Європейські виробники, як правило, випускають техніку 1 din. Японські, корейські та американські зазвичай працюють з 2 din - такі моделі мають в 2 рази більшу висоту, так що в машині повинна бути ніша відповідного розміру.
У різних магнітол і автомобілів є різні роз'єми. Найчастіше головний пристрій підключається через ISO 10487. Перед покупкою перевірте, чи є він в машині. Є немає - нічого страшного, з проблемою можна впоратися двома способами:
- використовувати перехідники, за допомогою яких здійснюється перехід зі звичайних колодок на ISO;
- підключитися безпосередньо (метод вимагає хоча б невеликого досвіду в роботі з проводами).
Призначення контактів ISO-роз'єму
Маркування проводів магнітофона
Перед початком установки вивчіть дроти на новій магнітоли. Зазвичай разом з головними пристроями поставляються два ISO-роз'єму для простого з'єднання. Вони складаються з групи контактів (на кожній по 8 штук). Один роз'єм з'єднується з харчуванням, другий - з системою звуковідтворення. Якщо у вашій машині немає відповідного порту, від'єднайте роз'єм від проводів і підключіть техніку методом скручування.
Ізоляція проводів пофарбована в різний колір для спрощення ідентифікації. У кожного з них є свої функції.
- Широкий жовтий дріт призначений для підключення до АКБ. З'єднувати його з харчуванням потрібно виключно через запобіжник.
- Широкий червоний провід підключається до АКБ через замок запалювання. В такому випадку магнітола буде працювати тільки при включеному запалюванні. Увага! Деякі автолюбителі з'єднують жовтий і червоний дроти, але робити цього не рекомендується - можлива швидка розрядка АКБ.
- Широкий чорний провід - мінусовій. Він закріплюється на корпусі авто.
- Білий провід з синьою смугою дає можливість використовувати сабвуфер, підсилювач і антену.
- Сірий призначений для з'єднання з клемою «+», яка знаходиться на передньому правому динаміку.
- Сірий з чорною смугою з'єднується з тим же динаміком (клема «-»).
- Білий - це клема «+» переднього лівого звукового елемента.
- Білий з чорним - той же динамік, «негативна» клема.
- Зелений треба підключити до клеми «+» заднього динаміка.
- Зелений з чорним - туди ж, але на «мінус».
- Фіолетовий - до розташованого ззаду, з правого боку, на «+»; його «побратима» з чорною смугою - до того ж динаміку на «-».
Схема: куди підключати дроти різних кольорів
Монтаж магнітоли 1 din своїми руками
Необхідні інструменти - викрутка і набір пластмасових хомутів.
Якщо ви працюєте за стандартною схемою з ISO-роз'ємами, то ніяких проблем не виникне - потрібно лише слідувати описаних вище правил і підключати роз'єми до відповідних частинах.
роз'єм 10487
Якщо у вашому автомобілі немає можливості використовувати звичайний варіант, доведеться вдатися до більш складної процедури з'єднання проводки. Вона виконується в такий спосіб.
- Викруткою знімаємо декоративну панель з посадкового місця для монтажу.
- Знімаємо штекери з проводів і з'єднуємо дроти з відповідними в потрібних місцях, відповідний кольоровій схемі.
- Як можна ретельніше ізолюємо кожне місце з'єднання, щоб запобігти поломку від замикання.
- Для підвищення надійності рекомендується з'єднати дроти хомутами.
- Якщо в комплекті з магнітолою поставляються сталеві пластини з вушками, розмістіть їх з боків головного пристрою. Це дасть можливість легко вилучити техніку з посадкового місця.
Робота з автомагнітолами 2 din
Процес схожий, але є кілька нюансів.
Такі магнітоли бажано встановлювати на живлення від акумуляторів, оскільки це дасть можливість використовувати її на повну потужність і знизити перешкоди. Не рекомендується підключати пристрій до прикурювача або замку запалювання.
- Якщо в автомобілі відсутній штатна проводка від АКБ, вам знадобиться мідний багатожильний провід перетину приблизно 4,2 мм 2. Ті, що йдуть в комплекті з магнітолою, не годяться - вони є перевірочними і не мають достатнього перетину. Довжина проводу повинна бути дорівнює відстані від місця установки магнітоли до батареї. На відстані приблизно в 50 см від АКБ встановіть запобіжник на 20 ампер.
- Скручувати дріт для автомагнітоли 2 din не можна - це призведе до появи перешкод і втрати потужності.
- Провід з'єднуються з акумуляторів тільки на фінальному етапі, коли все зібрано і ізольовано.
Підключення «Піонера» до Мультируль
Якщо потрібно встановити нештатну магнітолу в автомобіль з мультируль і не втратити управління з його кнопок, використовуйте адаптер. Вони бувають універсальними і спеціалізованими для конкретних марок. Пошукайте в магазинах адаптер для мультируль. Його підключення здійснюється наступним чином:
- відключіть АКБ від бортової мережі авто;
- демонтуйте штатну магнітолу і кишені, якщо вони є;
- знайдіть роз'єм ISO для підключення автомагнітоли - в нього буде встановлюватися адаптер;
- підключіть кабель адаптера (поставляється разом з ним) до магнітоли, а сам адаптер - до гнізда ISO автомобіля;
- налаштуйте кнопки керма;
- знову підключіть акумулятор до мережі.
Відео: підключення магнітоли Pioneer до Мультируль через адаптер Zexma
Підключення Pioneer - проста справа, якщо слідувати описаних вище правил. Вимкніть акумулятор, стежте за квітами проводів і ніяких проблем у вас не виникне.