Вирішуємо одвічні проблеми з пічкою на автомобілі «Шевроле-Круз»
«Шевроле-Круз» - автомобіль, що створювався з оглядкою на російський ринок. Не дивно, що значна частина таких машин їздить по нашим дорогам, а на просторах інтернету водії активно обговорюють переваги і недоліки цієї моделі. Слабким місцем Chevrolet Cruze є система опалення, професійний ремонт якої обходиться досить дорого. Розглянемо докладно найбільш поширені несправності грубки на «Шевроле-Круз» і розберемося, які з них можна усунути своїми руками.
Пристрій системи опалення автомобіля «Шевроле-Круз»
На «Шевроле-Круз» встановлюється система опалення рідинного типу. Тобто охолодження здійснюється за рахунок передачі тепла від охолоджувальної рідини (ОЖ). Радіатор охолодження з'єднаний з радіатором пічки допомогою двох шлангів. Вони проведені через моторний відсік до області під центральною частиною передньої панелі, де знаходиться кліматичний блок, що включає в себе грубку і кондиціонер.
Піч на «Шевроле-Круз» розташована в звичному місці - під передньою панеллю
Потік повітря, нагрітого від радіатора, пересувається по системі патрубків і повітропроводів. Його нагнітає вентилятор печі, після цього повітря проходить через радіатор опалення і за допомогою заслінок направляється в простір для ніг водія і пасажирів, до повітропроводів на панелі приладів, а також до повітропроводів обігріву стекол. На Chevrolet Cruze передбачений обігрів задньої частини салону і простору для ніг пасажирів, що сидять ззаду.
1 - обдув вітрового скла; 2 - заслінки обдування скла і дефлекторів на панелі приладів; 3 - дефлектори панелі приладів; 4 - обігрів ніг; 5 - заслінка панель приладів / ноги; 6 - радіатор грубки; 7 - салонний фільтр; 8 - заслінка системи рециркуляції; 9 - короб воздухопритока; 10 - салонний повітрозабірник; 11 - вентилятор; 12 - мотор вентилятора; 13 - випарник; 14 - дренаж для конденсату; 15 - заслінка-регулятор температури; 16 - корпус блоку опалення / кондиціонування
Проблеми з пічкою Chevrolet Cruze і способи їх вирішення
Система опалення «Шевроле-Круз» не відрізняється надійністю. Практично кожен власник машини цієї моделі рано чи пізно стикається з несправністю грубки.
Ознаки поломки:
- грубка не прогріває повітря;
- пристрій гріє тільки з боку водія;
- грубка не включається;
- радіатор шумить;
- протікають шланги між радіаторами обігрівача і охолодження.
Розглянемо докладніше кожну несправність і інструкції по ремонту відповідних вузлів.
Піч «Шевроле-Круз» не гріє
Якщо повітря з дефлекторів надходить, але не прогрівається, варто придивитися до радіатора грубки. І також ознаками несправності радіатора опалювача є:
- зниження рівня ОЖ без видимих пошкоджень радіатора охолодження і з'єднують шлангів;
- запах охолоджуючої рідини в салоні;
- конденсат на лобовому склі;
- запах гару в салоні.
Радіатор пічки для «Круза» виготовлений з алюмінію
Заміна радіатора грубки на «Шевроле-Круз» - далеко не найпростіша процедура, але якщо ви впевнені в своїх силах, то зможете зробити це, дотримуючись наведеної інструкції:
- Заженіть автомобіль на естакаду або оглядову яму.
- остудіть двигун.
- Відкрийте кришку розширювального бачка.
- Помістіть під радіатор ємність для антифризу об'ємом не менше 6,5 літра. Для дволітрових версій необхідний обсяг не менше 10 літрів.
- Відкрутіть зливний клапан радіатора охолодження. Він знаходиться в нижній частині радіатора.
- Злийте всю охолоджуючу рідину.
- Зніміть ущільнювач вітрозахисної накладки між капотом і склом.
- Від'єднайте від жабо все хомути кріплення проводів і трубок.
- Зніміть саму накладку. Вона тримається на болтах і пластикових засувках.
- Від'єднайте дроти вентилятора пічки і зніміть передню частину корпусу вентилятора.
- Демонтуйте корпус салонного фільтра.
- Зніміть шланги подачі антифризу в радіатор грубки і паровідвідних шланг.
- Вийміть старий радіатор.
- Встановіть новий радіатор і зняті вузли в зворотному порядку.
- Залийте новий антифриз.
Після закінчення процедури заміни необхідно перевірити всі з'єднання і залити новий антифриз в систему охолодження, а після оцінити якість виконаної роботи, включивши піч.
З боку пасажира повітря гарячий, а з боку водія - холодний
Найчастіше в системі опалення «Шевроле-Круз» ламається тяга заслінки, що направляє потік повітря через радіатор грубки або в обхід. Якщо перемикання режиму роботи обігрівача відбувається при інтенсивному навантаженні на вентилятор печі, сильний потік повітря впливає на заслінку, створюючи критичні навантаження. В такому випадку ламається саме вушко тяги, так як вона є найменш міцним місцем всієї системи. Це призводить до того, що гаряче повітря подається тільки з боку пасажира. З боку водія же боку надходить непрогрітий повітря.
Уникнути цієї неприємності легко. Досить перед включенням або виключенням обігріву знизити інтенсивність обдування або відключити його зовсім. У разі поломки єдиним способом відновити повноцінну працездатність системи опалення є ремонт.
Ремонт приводу заслінки в сервісі може обійтися недешево. Однак власники «Шевроле-Круз» нерідко вдаються до самостійного ремонту за допомогою підручних засобів. Для лагодження тяги вам потрібно виготовити або підібрати деталь, яка замінить вушко кріплення заслінки.
Вушко тяги заслінки власник «Шевроле-Круз» виготовив самостійно
Проведіть ремонт, використовуючи виготовлену вушко і дотримуючись інструкції:
- Зніміть бічну кришку центральної консолі з боку водія. Вона тримається на пластикових засувках.
Щоб дістатися до блоку опалення, потрібно зняти обшивку
- Зніміть обшивку передньої панелі під кермом. Для цього потрібно також отримати бічний кожух панелі з боку дверей водія. Під бічним кожухом розташований болт кріплення підрульовий обшивки.
Підрульові обшивка тримається на болті, шурупах і пластикових кліпсах
- Зніміть воздуховод, розташований в просторі для ніг.
Повітропровід простору для ніг кріпиться шурупом
- Демонтувати повітропровід простору для ніг задніх пасажирів.
Повітропровід для ніг задніх пасажирів встановлений враспор
- Відключіть сервопривід заслінок печі. Для цього необхідно викрутити два шурупа.
Привід заслінки встановлений безпосередньо на корпусі печі
- Виріжте стінку печі за допомогою дрилі і ножа. Дриль варто використовувати акуратно, щоб не пошкодити тягу або заслінку. І також рекомендуємо вам попередньо нанести розмітку майбутнього розрізу маркером. Сам розріз повинен бути неповним, що вирізаний шматок тримався на одній зі сторін.
Через пророблений отвір можна розглянути зламану тягу
- Виявивши в отриманому отворі зламану тягу, закріпіть нову вушко короткими шурупами і з'єднайте тягу з заслінкою.
Невеликий люфт в місці з'єднання тяги з заслінкою забезпечить вільний рух механізму
- Закріпіть вирізаний шматок. Встановіть сервопривід заслінки і поставте його в потрібне положення за допомогою перемикача на панелі приладів.
- Грубку необхідно герметизувати. Замажте розріз силіконовим герметиком.
Силіконовий герметик сохне приблизно протягом доби
10. Встановіть назад інші демонтовані раніше вузли.
Відео: ремонт тяги заслінок печі «Шевроле-Круз»
Зрив і протікання шлангів грубки «Шевроле-Круз»
Іншою поширеною проблемою системи опалення «Шевроле-Круз» є зрив і протікання шлангів, що з'єднують радіатори грубки і охолодження. Це може відбуватися з різних причин: знос самих шлангів, а також проставочное кілець, надлишок рідини, що охолоджує, яка розширюється при нагріванні. Але частіше справа в поєднанні декількох або всіх причин з цього списку.
Поява патьоків на патрубку говорить про необхідність заміни трубки або кільця ущільнювача
Латати течі і розриви на шлангах практично безглуздо, незважаючи на високу вартість нових трубок. Для усунення прогалин доведеться замінити патрубки. Якщо протікання виявлено не на самій трубці, а на місці стику буває досить замінити проставочное кільце.
При зносі кільця ущільнювача з'єднання починає протікати
При покупці спеціальних кілець можна зіткнутися з тим, що проставка не походить по товщині або діаметру. Особливо часто з цим стикаються ті, хто замовляє запчастини в мережі. Набагато дешевше і простіше придбати набір проставочное кілець різного діаметра. Серед них практично точно будуть відповідні.
Набори проставочное кілець різного діаметра і товщини продаються в магазинах автозапчастин
Після ремонту або заміни шлангів радіатора грубки в систему охолодження необхідно залити свіжий антифриз. Важливо не перевищувати передбачений виробником обсяг. Для двигунів робочим об'ємом 1,6 і 1,8 літра він дорівнює 6,3 літрам, дволітровим версіями потрібно 10 літрів антифризу. Така кількість охолоджуючої рідини забезпечить грамотну роботу грубки і системи охолодження двигуна.
Шум грубки «Шевроле-Круз»
Скрип або шелестіння грубки на першому і другому режимах роботи - ще одна поширена проблема на автомобілях «Шевроле-Круз». Звук ненадовго зникає після включення максимального обдування, але потім з'являється знову. Ця проблема є наслідком несправності електродвигуна, що обертає крильчатку. Ремонт моторчика може врятувати ситуацію, однак найчастіше ефект виявляється тимчасовим, і шум повертається. Для надійного усунення проблеми зайвих звуків мотор грубки краще замінити. Дістатися до приводу вентилятора обігрівача найпростіше через нішу для ніг переднього пасажира. Зробити це можна дотримуючись інструкції:
- Зніміть бардачок. Для цього потрібно від'єднати фіксатори нижнього положення його кришки, а після розібрати петлі.
Підсвічування бардачка дозволяє розгледіти його кріплення
- Демонтувати бічну накладку на передній панелі з боку пасажирських дверей. Відкрутіть болт, прихований під нею, і зніміть нижню частину передньої панелі з боку пасажира.
Зняти нижню частину передньої панелі можна тільки при відкритій пасажирських дверей
- Під торпедою ви виявите моторчик. Доступ до його кріпленню перекритий воздуховодом для ніг переднього пасажира. Відкрутіть повітропровід. Він тримається на одному шурупі.
Електродвигун пічки кріпиться до корпусу трьома гвинтами
- Відкрутіть три гвинти кріплення моторчика, від'єднайте клеми харчування і зніміть електродвигун.
- Встановіть моторчик пічки і все зняті вузли в порядку, зворотному демонтажу.
Обігрівач «Шевроле-Круз» не включається
Несправність електродвигуна грубки може проявлятися і інакше. Якщо при включенні пристрою при відкритих дефлекторах повітря в салон не надходить, проблема криється або в моторчик, або в контролері системи опалення.
Контролер грубки «Шевроле-Круз» має стандартний набір кнопок і функцій
Щоб визначити, в якому з вузлів криється несправність, потрібно зняти моторчик і підключити його безпосередньо до акумулятора через діагностичний роз'єм. Якщо моторчик не запрацює, його варто замінити. Якщо моторчик справний, варто відремонтувати контролер грубки. Для заміни блоку управління пічкою краще звернутися до професіоналів, так як процедура потребуватиме не тільки демонтажу більше частині центральної консолі, а й грамотного підключення електроніки.
Очевидно, що проблеми з системою опалення «Шевроле-Круз» - явище досить поширене. Дотримуючись інструкцій, ви зможете усунути більшу частину несправностей своїми руками і з мінімумом витрат. Подбайте про грубці, поки не настали морози, і взимку ви будете їздити на машині з комфортом.