Розвал-сходження 3D - більше, ніж просто завмер кутів
Якщо ви відчули невпевнену курсову стійкість свого автомобіля, саме час перевірити кути постановки коліс. Способів перевірки безліч, але ми обговоримо 3D визначення розвалу-сходження та інші комп'ютерні методики.
Де робити розвал-сходження?
Нові автомобілі з салону навряд чи спонукають власника в найближчі кілька років звертатися на СТО за цією операцією. А ось машини вторинного ринку - часті гості у майстрів станцій техобслуговування. Але що вони можуть нам запропонувати? До кого краще їхати? Дійсно, реклами рясніють безліччю складних назв методик розвалу-сходження, і починаючому автолюбителю розібратися в цьому складно. Зробити розвал-сходження ви можете в професійному техцентрі СТО Відкриття.
Перевірка розвал-сходження на СТО
До загального щастя, прогрес не стоїть на місці, і аналіз вдосконалюється. У гонці за клієнта станції закуповують новітнє обладнання і рідко де можна побачити, наприклад, оптичні стенди розвалу-сходження. Саме вони були найпершими. Трохи частіше зустрічаються лазерні установки, за принципом близькі до попереднього способу, але помиляються вони рідше і менш істотно. Лідирує за якістю послуг і надійності комп'ютерний аналіз розвалу-сходження, але і він буває кількох видів.
Яким може бути комп'ютерний стенд?
Неважко здогадатися, що обробляє результати вимірів комп'ютер, звідси і назва. Результат, який збирають численні датчики, представляється оператору вже у вигляді графіків або діаграм, на їх підставі він потім робить налаштування. Датчики і принцип їх взаємодії з головним блоком може бути різним, звідси і розподіл комп'ютерних стендів на підвиди.
Комп'ютерний стенд розвал-сходження
Найпершим способом визначення величини розвалу-сходження був кордовий стенд. Датчики, що закріплюються на колесах, з'єднувалися з комп'ютером за допомогою дротів, є троси і між самими вимірювальними головками. На момент своєї появи вони були найточнішими і простими у використанні. Сьогодні є куди більш досконалі способи визначити розвал-сходження, але такі стенди все ще є в багатьох майстерень, тому що результати цілком задовільні, а обладнання недороге.
Наступним з'явився комп'ютерний інфрачервоний стенд. Основним робочим інструментом був ІК-промінь, що направляється від датчиків, на основі його замірялися кути розвалу-сходження. Ця система мала слабке місце в порівнянні з попередником - низьку завадостійкість. Якщо щось траплялося на шляху променя, це призводило до великих погрішностей, а то і зводило аналіз до нуля. Нашкодити міг навіть сонячний промінь.
Комп'ютерний інфрачервоний стенд
Черговою новинкою став радіоканальний стенд. Тепер стійкість зросла, так як принцип роботи був подібний до ІК-установкам, але передача сигналів відбувалася по Bluetooth. Потім з'явився комп'ютерний 3D-стенд, результатом його роботи була тривимірна модель, що розширювало можливості регулювання, підвищувало якість результатів і дозволяло навіть діагностувати всю ходову частину машини. Сьогодні самою останньою розробкою став безконтактний стенд. Для дослідження кутів постановки коліс вам потрібно просто на нього заїхати. Навіть датчиків кріпити на авто не потрібно, вони працюють на самому стенді і виключно дистанційно.
3D діагностика - чи варто так перевіряти розвал-сходження?
Для придбання безконтактних стендів є можливості не у всіх СТО, а ось 3D технологію може дозволити собі кожна велика фірма. І це варто робити з багатьох причин. Чому виграють при такому аналізі і автовласники, і оператори станції техобслуговування? По-перше, сама діагностика проводиться дуже швидко, що збільшує приплив клієнтів, та й самі автомобілісти дуже раді цьому факту. По-друге, стенди не потребують постійної калібрування, вічної головного болю операторів. По-третє, обладнання точне і помехоустойчивое, не реагує на нерівності поверхні, на якій розташовується саме і досліджуваний автомобіль. Приємний бонус у вигляді додаткової інформації про решту ходової частини машини - ще один плюс 3D стендів.
На колесах підвішують контрастні мішені, за якими потім будуть стежити дуже чутливі камери. Сам майданчик для діагностики має підйомник, яму і спецплатформи.
Важлива роль відводиться і обробці результатів. Комп'ютер не тільки збирає всі дані, проводить їх аналіз та подає підсумкову 3D модель, але і перевіряє отримані цифри на відповідність із заводськими значеннями для вашої марки і моделі авто. В кінці програма виносить вердикт і можна приступати до виправлення недоліків, рекомендації на цей рахунок, до речі, комп'ютер теж дасть.
3D модель розвал-сходження
У порівнянні з методами більш раннього періоду 3D технологія лідирує по економії часу. Це виражається і в налаштуванні самого обладнання, і по підготовці автомобіля до діагностики. Результати достовірні і мають високу точність. Навіть така дрібниця, як биття дисків при роботі, згладжується комп'ютером при обробці результатів. База даних заводських значень включає майже всі існуючі моделі авто, тому за підсумком оператор точно знатиме, що робити з вашим автомобілем.
Ціни на ці послуги кусаються рідко, тільки у найбільш жадібних фірм. Таке обладнання здатне швидко себе окупити, адже якість і надійність хочуть отримати більшість автовласників. 3D діагностика розвалу-сходження підходить і тим, хто тільки купує свій автомобіль, якщо мова йде про вторинному ринку.
Додаткова можливість перевірки геометрії шасі дасть відповіді на питання, про які не любить говорити попередній власник: чи була машина в серйозну аварію або, може, на ній борознили суворе бездоріжжя, чому розвал-сходження може вже і не піддаватися коригуванню. До речі, іноді регулювання дійсно може виявитися неефективною і саме об'ємна 3D-технологія допоможе розібрати цей діагноз.
3D-технологія визначення розвал-сходження
Можна сказати, що об'ємний розвал-сходження дає більше відповідей, ніж інші методи. А визначає кути вона так само добре, як і інші комп'ютерні стенди. Тому якщо вас цікавлять виключно значення кутів, то зовсім необов'язково шукати поблизу саме 3D обладнання, іноді воно хоч і несуттєво, але все-таки дорожче. Деякі автомобілісти визначають розвал-сходження самостійно.