Заміна клапанів грубки на БМВ Е34 / Е39: робимо швидко, точно і своїми руками
Піч в будь-якому автомобілі виконує дві функції: в теплу погоду вона охолоджує салон, а в холодну піднімає температуру повітря всередині машини. За роботу цього пристрою відповідає кілька різних елементів, проте найчастіше неполадки в роботі грубки виникають через несправність клапанів. На автомобілях БМВ Е34 і БМВ Е39 водій може самостійно виявити неполадки в роботі клапанів, а також відновити працездатність грубки своїми руками.
Ремонт клапанів грубки BMW E34, Е39
Багато автовласників БМВ вважають, що обслуговування машини - це завдання вузьких фахівців СТО. Однак робота з клапанами грубки салону не вважається важкоздійснюваним завданням. У більшості випадків водій може сам усунути дефект в роботі клапанів.
Головне - вчасно виявити неполадки в роботі грубки і правильно їх витлумачити.
Нормально працює грубка відразу ж піддається налаштувань температури і інтенсивності подачі повітря в салон
Як зрозуміти, що клапанні механізми вийшли з ладу
Щодня користуючись грубкою, водій не може не помітити того, що пристрій початок «якось не так» працювати. Перші ознаки виходу з ладу клапанів - це постійний вихід тільки гарячого повітря. Якщо піч не може «видати» теплого або холодного повітря - значить, клапанні механізми точно потребують заміни.
На моделях Е34 і Е39 існує ще одна ознака несправності клапанів - через 10-15 хвилин після запуску двигуна з печі раптом починає дути холодне повітря.
До того ж про сильне зношування клапанів говорить і одностороння робота грубки: наприклад, повітря дме тільки з одного боку.
Ремкомплект клапанів
У вільному продажу в інтернеті, автомагазинах і ринках можна знайти спеціальні ремонтні комплекти для відновлення роботи клапанів грубки. Як правило, до складу комплектів входить наступний набір виробів і деталей:
ущільнювачі з гуми - 2 шт;
колечка з круглим перетином 26х2.5 мм -2 шт;
колечка з круглим перетином 18х3.0 мм - 2 шт;
металеві шайби з діаметром 2.5 мм - 2 або 8 шт.
Завдяки ремкомплект можна швидко зробити заміну поламаних частин клапанів
Для роботи знадобляться інструменти:
Torex-набір ключів (входить в комплект інструментів, що поставляються разом з автомобілем);
наждачний папір дрібної зернистості;
викрутка з плоским лезом;
герметик.
Якщо клапанні механізми повністю вийшли з ладу, то доведеться паяти нові елементи, тому знадобиться і стандартний паяльник.
Під час перебування Е34 розбирав і чистив клапани, коли вони зависли і не закривали тепло влітку. Розібрав, акуратно все почистив (штоки клапанів і їх сідла в корпусі) і зібрав все назад. Працювало все ОК! Витягаєш ел. роз'єм. Викручуєш гвинти по сторонам і акуратно, без зайвого насильства, знімаєш верхню частину з клапанами. Витягнути штоки клапанів, очистити їх і гнізда, потім зібрати все назад, очистити сідла клапанів в пластиковому корпусі до кіт. підходять патрубки. Зібрати вузол. Головне діяти при розбиранні акуратно.
MistX
http://www.bmwclub.ru/index.php?threads/remont-klapanov-pechki-e34.181663/
Порядок роботи
Клапани грубки на БМВ Е34 і Е39 кріпляться не в салоні, а в подкапотной частини машини. Тому перш за все потрібно буде дочекатися, коли охолоне двигун, і відкрити капот.
Механізм клапанів фіксується трьома гайками до кронштейну системи охолодження. Пристрій легко помітити відразу ж після відкриття капота, так як до нього підключаються патрубки з охолоджувальною рідиною.
На БМВ Е34 / Е39 встановлюються клапани з двома котушками
Щоб відремонтувати клапани, необхідно буде їх повністю зняти з автомобіля:
Відключити від пристрою фішку подачі електроенергії.
Послабити три хомута патрубків, які підведені до клапанів.
Від'єднати патрубки від клапанного механізму і відразу ж закрити зливні отвори, щоб уникнути витоку антифризу.
Далі викрутити Torex-ключами три гайки в кронштейні і зняти корпус клапанів.
Зняття корпусу з клапанами проводиться за 5 хвилин - необхідно від'єднати підвідний штекер і патрубки з охолоджувальною рідиною
Після цього можна приступати безпосередньо до ремонтних робіт. Основною проблемою клапанів на БМВ Е34 і Е39 є знос манжет після потрапляння на них крапель антифризу. Гумові ущільнення швидко розкладаються через вплив хімічної рідини, в зв'язку з чим засмічуються канали клапанів, а це призводить до неполадок в роботі грубки.
Блок клапанів розбирається досить-таки просто:
Корпус складається з двох частин, які з'єднані шістьма гвинтиками. Гвинти можна відкрутити звичайною викруткою, головне - відразу ж відкласти їх в сторону, щоб не втратити.
Половинки корпусу акуратно роз'єднуються, дуже важливо при цьому не розірвати дроти всередині. Буде потрібно вичистити з корпусу весь старий герметик.
Далі необхідно розпаювати котушки - без цього неможливо буде дістатися до «нутрощів» пристрою.
Після чого клапанний механізм можна швидко розібрати на складові частини. Всі вони витягуються одна з одної або ж викручуються ключами. Складнощів у розбиранні клапанів у вас не повинно виникнути.
Необхідно очистити від бруду всі деталі - гумки та інші ущільнювачі відразу можна викинути, якщо від них що-небудь взагалі залишилося.
Ремонт клапанів на увазі чистку всіх деталей пристрою і заміну гумових прокладок. Власне кажучи, прочищати клапани можна тільки сухий неворсистою тканиною, щоб не залишити бруду і ниточок на поверхнях деталей.
Шайби встановлюються на ніжки грибків, гумки різного діаметру - на циліндри і на котушки.
Найважливіше - правильно припаяти проводки від котушок, коли вони будуть встановлюватися на місце.
Після чого можна зібрати дві частини корпусу і закриття їх гвинтами.
Після закінчення робіт рекомендується нанести герметик на стики двох половин і ту частину корпусу, в якій проводилася пайка концевиков котушок.
Роботу по заміні зношених деталей рекомендується виконувати на рівній і чистій поверхні
Після установки клапанів на місце рекомендується перевірити працездатність котушок (цілком можливо, що ремонт проведений правильно, а пайка елементів - немає). Опір кожної котушки має бути в межах 12 Ом.
Усередині коробки може скупчуватися велика кількість антифризу, тому потрібно ретельно очистити кожну деталь перед складанням
Підключення штекера
Перевіривши опір, можна підключати основний роз'єм, який подає на клапани грубки БМВ енергію. Перед підключенням необхідно переконатися в тому, що штекер знаходиться в працездатному стані:
НЕ забруднений;
немає слідів деформації;
провід не пошкоджений.
У разі налипання бруду на зарядному рекомендується від'єднати мінусову клему на акумуляторі, після чого ватною паличкою вичистити пил і відкладення з роз'єму.
Штекер легко входить в гніздо корпуса клапанів, для надійності з'єднання місце стику також можна промазати герметиком.
Для стабільної роботи грубки рекомендується уникати численних з'єднань проводів і ізоляційної стрічки - найкраще відразу купити новий штекер з цілими проводами
Після завершення всіх робіт рекомендується відразу ж перевірити працездатність грубки в салоні. При нагріванні мотора грубка повинна давати як холодний, так і гарячий повітря - відповідно до налаштувань водія.
Таким чином, ремонт клапанів грубки БМВ Е34 і Е39 цілком можливо провести і самостійно. Єдине ускладнення, яке може виникнути в процесі роботи, пов'язане із застосуванням паяльника. В іншому ж як демонтаж клапанів, так і їх розбирання і заміна деталей особливих труднощів не викликають.