Вибираємо новий резонатор для «Лади Пріори»: докладна інструкція по заміні
Вихлопна система автомобіля - це свого роду продовження мотора. Адже без випуску відпрацьованих газів не може працювати жоден двигун. Одним з елементів системи є резонатор. Причому сучасні пристрої виготовляються з самих різних матеріалів, за рахунок чого не можуть відповідати вимогам якості та довговічності. Наприклад, власники автомобілів «Лада Пріора» часто мучаться з проблемою прогара. І не завжди знають, що можна купити недороге, але якісне виріб і зробити заміну його самостійно.
Що таке резонатор
Почувши гучний рев проїжджаючого повз автомобіля, люди думають, що так голосно працює двигун. Хоча причина різких звуків під час прогазовке криється не в моторі, а в глушнику автомобіля.
Резонатор - це одна з частин вихлопної системи машини. Саме він відповідає за Газовідведення і зниження шумів вихлопів. Крім цього, знижує температуру вихлопів і гасить тиск газів.
Якщо подивитися на всю схему вихлопної труби, то резонатор буде розташовуватися приблизно посередині. І якщо під час їзди з труби подається різкий і потужний звук, то винен виключно цей механізм.
Пристрій вузла
Конструктивно резонатор складається з одного великого корпусу, в порожнині якого є дві або три труби. Всі труби мають отвори - це потрібно для того, щоб через них проходили звукове хвилі і гази і створювали між собою резонанс. Саме так і відбувається перетворення вихлопів в гази та їх викид за межі автомобіля.
Резонатор складається з двох камер і перфорованої труби, яка проходить через обидві камери
Як резонатора для «Лади Пріори» може виступити і механізм з «Калини». Він має той же обсяг і ту ж конструкцію, завдяки чому ці елементи вважаються взаємозамінними.
Яку модель краще вибрати
Вибір нового пристрою - це майже завжди проблема. По-перше, хочеться заощадити на його покупку. По-друге, щоб ще довго не звертати уваги на роботу вихлопної труби, бажано купити більш-менш якісний виріб.
Резонатори на «Ладі Пріорі» практично не підлягають ремонту. У деяких випадках можна вдатися до зварювання, але цей захід буде тимчасовою. Доцільніше відразу ж після виходу механізму з ладу купити новий виріб.
Сьогодні на авторинках і в автомагазинах представлено кілька моделей для «Пріори» за різними цінами. Вартість будь-якого виробу залежить від його якості. Так, на сайтах безкоштовних оголошень можна купити б / у резонатор приблизно за 450-550 рублів. Однак за низьку ціну автолюбитель набуває додаткової проблему: ресурс такого елемента вже вироблений і служити йому залишилося недовго.
У середню цінову категорію входять резонатори виробництва «АвтоВАЗ» - «Лада Імідж». Вони виконуються з міцних сплавів металу і можуть прослужити досить довго - до 5 років. Їх середня ціна коливається від 1500 до 2500 рублів. Вартість збільшується відповідно до потовщення стінки металу і кількості перфорованих трубок всередині корпусу.
Резонатор «Лада Імідж» здатний забезпечити заводське якість за прийнятною ціною
І також в категорію «середнячків» входять резонатори «ЕКРІС». Вони бувають двох видів - звичайні і алюмінізірованной. Показники роботи і ресурс у них практично той же, що і у «Лада Імідж».
Найякіснішими визнані моделі «Фобос». Вони виконуються по західної технології, тобто мають відмінні характеристики герметичності і довговічності. Залежно від фінансового стану покупця, можна вибрати звичайний корпус або пристрій з гофрокомпенсатором, який скоротить шуми вихлопів до мінімуму і буде служити більше 10 років. Правда, і коштують такі моделі по 3500-4000 рублів.
Резонатор «Фобос» вибирають водії, які звикли довіряти тільки перевіреним брендам
У питанні вибору нового резонатора потрібно виходити з практичних переконань: виріб повинен відповідати всім вимогам безпеки. Деякі автолюбителі намагаються виготовити резонатор на «Ладу Пріору» своїми руками: це досить проста процедура, однак саморобний елемент не завжди буває повністю герметичним і добре виводить гази з колектора.
Надійний і якісний резонатор буде забезпечувати стабільність виведення газів з колектора і предотващать проникнення отрут в салон
Заміна резонатора своїми руками
З яких причин частини вихлопної системи виходять з ладу? Кожен автовласник «Лади Пріори» може перерахувати як мінімум три чинники, які впливають на термін служби резонатора:
- механічні пошкодження корпусу про нерівності дороги;
- корозія;
- втома металу.
Висока вологість, перепади температури в зимовий період (всередині резонатор може бути сильно нагрітий, тоді як зовні мороз), скупчення конденсату - все це впливає на термін служби виробу. Спочатку резонатор починає сильно ревіти і лякати проходять повз людей. Потім власнику «Пріори» приходять скарги від сусідів, яким він заважає вранці, коли заводить свою машину.
Так чи інакше, але потужний рев - це тільки перший крок на шляху до несправностей резонатора. Потім він деформується, на його корпусі утворюються тріщини і дірки, що робить експлуатацію автомобіля небезпечною.
Підготовка інструменту
В силу того, що всі частини вихлопної системи постійно знаходяться під впливом перепаду температур, знадобляться інструменти, якими можна буде вибити або відбити прикипіла до корпусу болт або гайку. Так, заздалегідь потрібно підготувати:
- два комбінованих ключа на 13;
- тріскачку;
- молоток;
- зубило;
- WD-40 або гальмівну рідину для змащення.
Інструменти для заміни резонатора знайдуться в гаражі кожного автолюбителя
Як зняти старий резонатор
Перед тим як приступати до будь-яких робіт з вихлопною системою, необхідно загнати автомобіль на естакаду або оглядову яму. Можна використовувати підйомник або навіть звичайний домкрат - потрібно переконатися в тому, що машина надійно зафіксована в цьому положенні.
І також перед початком робіт рекомендується змастити всі з'єднання, які потрібно буде відкручувати. Це необхідно для того, щоб старі кріплення максимально швидко піддався демонтажу. Через 10 хвилин можна приступати до основних робіт:
- Спочатку відкручується з'єднання між трубою і випускним колектором. Це саме важкодоступне місце вихлопної системи. Можна спробувати зірвати ключем гайки. Але в більшості випадків навіть WD-40 не здатна пом'якшити надійність з'єднань. Тому доводиться вдаватися до допомоги зубила, щоб зрушити з місця гайки.
- Якщо і після зубила гайка не піддається відкручування, доведеться зрубати її молотком і зубилом, при цьому намагаючись не зачепити саму шпильку, на якій вона стоїть.
- Після відкручування або зняття гайок можна відвести в сторону один край резонатора. Можна починати демонтаж з іншого краю.
- Далі легко відкручуються гайки стяжних хомутів.
- Якщо раптом гайки сильно прикипіли, то їх можна зрубати зубилом.
- Резонатор від'єднаний від труб вихлопної системи, залишилося тільки зняти його корпус з гумових підвісок.
- Після чого виріб витягується з-під машини.
Як встановити новий
Після того як старий виріб було демонтовано, не потрібно поспішати відразу ж ставити на його місце нове. Для початку потрібно максимально очистити від нагару і бруду всі місця стиків з глушником і приймальні трубою. Це забезпечить більш якісну герметизацію всієї системи.
Далі роботи ведуться в зворотному порядку:
- Новий резонатор підвішується на гумові підвіски. Якщо гумки витягнулися, то краще замінити їх на нові, це поліпшить фіксацію резонатора.
- Після чого необхідно з'єднати резонатор з глушником.
- Додатково між ними рекомендується поставити нову армовану прокладку і закріпити її болтами з бронзи, так як тільки такі сполуки будуть протистояти високим температурам.
- Потім можна приступати до монтажу резонатора з приймальні трубою.
- У місцях стиках також краще поставити нові гайки з термостійких сплавів металу.
Відео: покроковий алгоритм заміни на ВАЗах різних модифікацій
У момент установки резонатора дуже важливо дотримуватися його центральне положення щодо отвору в днищі машини. Якщо резонатор буде відхилений в будь-яку сторону, то під час руху неминуче виникнуть вібрація і удари.
Вибір резонатора - це проблема багатьох автовласників. Причому для «Лади Пріори» можна підібрати як оригінальні вироби, так і моделі з «Лади Калини» - різниці в конструкції немає ніякої. Істотно заощадити на установці можна в тому випадку, якщо робити заміну резонатора своїми руками. Процедура досить проста і не вимагає спеціальної підготовки. Тільки так власник зможе гарантувати сам собі надійність кріплень і функцій нового резонатора.