Самостійна діагностика і заміна датчика тиску масла на автомобілях сімейства УАЗ
Датчик тиску масла в автомобілях сімейства УАЗ регулює рівень мастила вузлів і деталей двигуна. Його принцип роботи і функції традиційні - контроль тиску масла в системі і подача сигналу при недостатньому або надмірному тиску. Однак автомобілі УАЗ різної модифікації і навіть року випуску мають різні допустимі показники тиску масла і місця розташування датчиків.
Принцип роботи та основні параметри датчиків тиску масла автомобілів УАЗ
Датчики тиску масла автомобілів УАЗ різних моделей і модифікацій помітно відрізняються один від одного. Тому автовласникові при заміні датчика необхідно бути дуже уважним. Маркування нового елемента повинна повністю збігатися з інформацією, вказаною на корпусі старого, що вийшов з ладу.
«Хантер»
Датчик тиску масла автомобіля УАЗ «Хантер» являє собою резистор змінного струму - його опір буде змінюватися в залежності від тиску. Він має маркування ММ358 і наступні характеристики:
- робоча напруга - 12 В;
- максимально допустимий тиск масла - 6 кг / см2;
- різьблення під гвинт М4;
- при тиску масла 4,5 кг / см2 опір датчика 51-70 Ом;
- працює в парі з покажчиком типу 15.3810.

Так виглядає датчик тиску масла автомобіля УАЗ «Хантер»
«Буханець»
Датчик автомобіля УАЗ «Буханець» має маркування 23.3829. Його технічні характеристики і принцип роботи аналогічні розглянутому вище УАЗ «Патріот». Незначна відмінність полягає в тому, що робочим елементом є реостат, а не резистор.

Так виглядає датчик тиску масла автомобіля УАЗ «Буханець»
«Патріот»
Датчик цієї моделі УАЗ маркований як 2312.3819010. Його принцип дії той же, що і у «Хантер» та «Буханець». Основний елемент - резистивное пристрій, чутливе до зміни тиску масла в системі. Він має наступні технічні характеристики:
- робоча напруга - 12 В;
- максимально допустимий тиск масла - 10 кг / см2;
- різьблення під гвинт М4;
- при тиску масла 4,5 кг / см2 опір датчика 51-70 Ом;
- працює в парі з покажчиками всіх типів.

Датчик тиску масла автомобіля УАЗ «Патріот» паохож на своїх попередників
Розташування датчика
Датчик розташований в підкапотному просторі автомобіля УАЗ. На моделях УАЗ «Буханець» і «Хантер» він встановлений безпосередньо на двигуні над випускним колектором. На УАЗ «Патріот» він знаходиться там же, але закритий захисним кожухом від високої температури і пара, що випускається колектором.

Датчик встановлений на корпусі двигуна над вихлопному колектором
Перевірка працездатності
Технологія перевірки працездатності датчика тиску масла автомобілів УАЗ «Хантер» та УАЗ «Буханець» практично ідентична, а для УАЗ «Патріот» пропонується дещо інший порядок дій.
«Хантер» та «Буханець»
Для діагностики справності датчика тиску масляної рідини слід виконати наступні дії:
Від'єднайте роз'єм ХР1 від панелі приладів в салоні автомобіля.
Увімкніть запалювання.
Приєднайте додатковий кабель до контакту № 9 і замкніть його на корпус. Індикатор тиску масла на приладовій панелі повинен показати 6.0 кг / см2.
Перекиньте додатковий кабель на контакт № 10. Показання індикатора в салоні повинні збільшитися до 10 кг / см2.
Якщо реальна величина тиску відповідає зазначеним значенням, то датчик справний. Якщо немає - його слід терміново замінити.
«Патріот»
- Відключіть клему №9.
- Увімкніть запалювання.
- З'єднати клему № 9 з масою колодки ХР1.
Справний елемент при зміні тиску повинен показувати такі значення:
- при 0 кгс / см2 - 290-330 Ом;
- при 1.5 кгс / см2 - 171-200 Ом;
- при 4.5 кгс / см2 - 51-79 Ом;
- при 6 кгс / см2 - 9.3-24.7 Ом.
При будь-якому невідповідність зазначених значень пристрій підлягає заміні.
Відео: перевірка працездатності за допомогою манометра
Заміна
Алгоритм заміни датчика тиску масла на автомобілях сімейства УАЗ досить простий. Вам знадобляться наступні інструменти і витратні матеріали:
- ріжковий ключ на 17;
- ріжковий ключ на 22;
- викрутка;
- герметик.
Рекомендується виконувати роботи в наступному порядку.
- Помітьте дроти датчика, один з яких підключений безпосередньо до його контакту, а інший до сигналізатора в салон, маркерами різних кольорів. від'єднайте дроти.
- Відкрутити гвинт кріплення наконечника дроту, що йде до пристрою.
- За допомогою викрутки зніміть захист з двигуна.
Гайковим ключем від'єднайте мінусову клему акумулятора
- Відкрийте капот.
- За допомогою ключа на 17 від'єднайте мінусову клему від акумулятора.
Від несправного датчика тиску масла слід від'єднати два дроти
- Гайковим ключем на 22 виверніть старий датчик.
- Встановіть новий елемент, попередньо завдавши на його різьблення трохи герметика.
- До нового пристрою приєднайте помічені раніше дроти.
- Для перевірки працездатності нового датчика запустіть двигун і через деякий час подивіться, чи не з'явилися сліди витоку масла. В іншому випадку щільніше затягніть всі болтові з'єднання.
Таким чином, процедура перевірки працездатності і заміни несправного датчика тиску масла на автомобілях сімейства УАЗ досить проста. Особлива увага при установці нового пристрою слід звернути на його маркування - на різних моделях використовуються різні елементи. Удачі на дорогах!