Установка ГБО на дизельний двигун - чи потрібно так заморочуватися?
Установка ГБО на дизельний двигун вимагає кілька етапів підготовки. Насамперед необхідно розібратися, що саме являє собою дана система, її функції та принцип роботи.
Як працює газобалонне обладнання на авто?
ГБО розшифровується як газобалонне обладнання і являє собою цілу систему, яка дозволяє використовувати газ для автомобіля як паливо. Встановлюється вона поверх вже існуючої паливної системи. ГБО за своїм принципом не замінює її, так що при бажанні можна буде повернутися назад до старої системи подачі палива. Принцип роботи ГБО полягає в наступному: газ, перебуваючи під тиском, з балона і слід в газову магістраль і там починає свою роботу.
За магістралі газ, вже прийняв рідку форму, перебирається в газовий клапан-фільтр, де очищається від різного роду домішок і смолистих відкладень. Після того як газ повністю очистився, він потрапляє в редуктор-випарник, там тиск знижується з 16 атм до однієї. Охолоджений редуктор повідомляється з системою охолодження двигуна. Якщо буде відбуватися циркуляція тосола, то можливо уникнути обмерзання редуктора. Коротенько робота виглядає саме так. Що ж змушує людей так удосконалювати свою машину?
Плюси і мінуси установки ГБО на дизель
Щоб краще розібратися, коли потрібно встановлювати ГБО, а коли ні, відзначимо все плюси і мінуси установки.
Плюси установки ГБО:
- Якщо ви пересуваєтеся на газі, то детонація двигуна вам не загрожує.
- Набагато менше утворюється нагару.
- Вихлоп практично нешкідливі для людей і навколишнього середовища.
- Масло потрібно міняти рідше, ніж при паливній системі.
- Економічне пересування в порівнянні з паливом.
Мінуси установки ГБО:
- Необхідно зливати періодично конденсат з редуктора.
- Балон розташовується в багажнику і займає там досить пристойний обсяг.
- Автомобіль додасть у вазі 20-40 кг.
- Доведеться частіше міняти повітряний фільтр, так як він частіше буде використовуватися.
- Двигун на газі дуже складно завести в сильний мороз.
Установка ГБО на дизельний двигун - монтаж і підключення
Установка ГБО на ваш автомобіль розбивається на 2 етапи: монтаж і подключеніе.Разберем спочатку монтаж. Виконувати найкраще всі етапи по порядку. Для початку знімаємо редуктор, замість нього монтуємо новий. Далі відбувається підключення подачі антифризу для підігріву редуктора. Також варто пильну увагу звернути на один дуже важливий момент: необхідно зробити врізку трубопроводів для подачі газу для кожного циліндра. Тепер перейдемо безпосередньо до підключення: насамперед знімаємо декоративну накладку і викручуємо свічки.
Перед установкою нового ГБО краще буде поставити нові свічки, заздалегідь зменшивши зазор, в порівнянні зі стандартним. Не забудьте, що також необхідно провести розподіл проводки. У комплекті до контролера Запізнення джгути, зазвичай їх пара, і вони мають досить-таки широким діаметром.
Ці самі джгути поділяються на 3 типи: паливний, сигнальний і керуючий. Перший йде на форсунки, другий за різними датчикам, а третій йде в салон.
Підключати їх найкраще саме в тому порядку, в якому зараз було перераховано. Підключити роз'єми до форсунок просто, ось зі джгутами датчиків доведеться повозитися, так як їх багато і необхідно все підключити і нічого не переплутати, щоб уникнути помилки в показниках даних. Після розкиду проводів на датчики необхідно прокинути харчування. Переходимо до перемикача газ-бензин. Через моторний щит прокладаємо джгут до перемикача. Припаяли. Далі ізолюємо і скручуємо все в один джгут. Також його необхідно закріпити так, щоб він не бовтався і не стирчав, інакше будуть лунати зайві звуки, які будуть вас бентежити. Після цього фінальним акордом встановлюємо повітряний фільтр і пластикову кришку. Все, на цьому установку можна вважати закінченою.