Супорт - підтримуємо гальма в здоров'ї
Всякий, кому доводилося водити автомобіль, чув слово «супорт», а ось з ремкомплектом цього вузла машини найчастіше стикаються майстра СТО. Але ми впевнені, що заміна цього механізму і його перебирання доступна кожному. Ця стаття допоможе освоїти ази.
У чому завдання гальмівного супорта?
Якщо хтось уважно дивився на красиві спортивні автомобілі, то напевно звернув увагу не тільки на блискучі колісні диски, але і на кольорові «штучки», які іноді видно з-під спиць. Це і є супорт - основний вузол, який впливає на колодки, притискаючи їх до гальмівного диску. Треба сказати, агрегат цей настільки важливий, що найменші неполадки можуть сильно вплинути на безпеку руху. Як відбувається процес гальмування, і яка роль супорта в ньому?

Супорт гальмівної системи авто
Коли водій натискає на педаль гальма, тиск через поршень головного циліндра впливає на рідину, яка спрямовується по магістралях до поршневий групі супортів заднього і переднього моста. До моменту гальмування колодки утримуються в положенні строго паралельному поверхні гальмівного диска, не допускаючи дотику до нього. Як тільки гальмівна рідина починає тиснути на поршні супорта, колодки примикають до диска і, використовуючи силу тертя, починають сповільнювати його обертання. Так як сам диск жорстко скріплений з колесом, то зупиняється і воно.
Ознаки несправностей у гальмівній системі
Сила тертя, будучи причиною зупинки коліс, завдає шкоди колодкам і диску, стираючи їх поверхні. Також йде нагрів деталей, що могло б негативно позначитися на супорті і металевих частинах, якщо б їх не виготовляли зі сплавів металів підвищеної міцності. Але у кожного водія своя манера водіння, і якщо вона занадто агресивна, перегрів може привести до деформації супорта, а це може стати причиною заклинювання диска колодками або несправності гальмівних поршнів.

Заклинювання диска колодками
Перший «дзвіночок» про будь-якої несправності супорта - скрип або противний тонкий вереск, що лунає в основному при гальмуванні. Основна причина - колодки перестали займати паралельне положення щодо диска і зачіпають його. Також причинами можуть бути зношений пильовик або іржа, що з'явилася внаслідок недостатнього змащення. Неполадки з супортами можна усунути самостійно, без звернень в автосервіс або до гаражним умільцям. Досить періодично перевіряти гальмівну систему, не нехтувати мастилом вузлів і агрегатів. Для цього будь-якому водієві необхідно мати ремкомплект.
Заміна та особливості використання ремкомплекта супорта
Якщо скрип і вереск з'явилися, пора втрутитися в гальмівну систему. Необхідно розібрати супорт і обробити його деталі. Автомобіль бажано встановити на підпори або «козелки», щоб не виникали складності і аварійні випадки. Потім знімаємо колесо і за допомогою затиску, про всяк випадок, блокуємо магістральний патрубок з гальмівною рідиною. За допомогою викрутки знімаємо притискну пружину, відмиванням і очищаємо від налиплого бруду місце з'єднання з гальмівною магістраллю.
Далі від'єднуємо ГМ. Щоб уникнути виливання гальмівної рідини з циліндра закриваємо отвір болтом з відповідним діаметром різьблення і знімаємо захисні ковпачки на голівках болтів кріплення, відкручуємо їх шестигранником. Тепер, трохи натиснувши на поршень, утапливаем його в корпус циліндра, а після, допомагаючи собі товстої викруткою, знімаємо кожух супорта. Тепер оглядаємо колодки, ймовірно, їм потрібна заміна.
Після цього перевіряємо поршень супорта і головна увага приділяємо пильовики. Якщо він перетерті або порваний, то необхідна заміна, особливо коли під самим пилюжником вже накопичилася бруд або є шар іржі. Поршень вийняти надзвичайно важко. Найвідоміший спосіб - це ще до того моменту, тобто коли патрубок приєднаний, натиснути кілька разів на педаль гальма. Циліндр вискочить відразу. Але весь фокус полягає в тому, щоб встигнути відразу перетиснути патрубок і не злити повністю гальмівну рідину.

Заміна порваного пильовика
Потім, закріпивши супорт в лещатах, виробляємо подальшу його розбирання. Оглядаємо уважно циліндр, і якщо на його поверхні помічена іржа, безжально знищуємо її, скориставшись наждачним шкіркою. Далі слід заміна пильовика і прокладок. В обов'язковому порядку змащуємо все гумові деталі литолом або гальмівною рідиною. Також рясно змастіть сам циліндр і, перевіривши щоб пильовик злегка виступав назовні, вставте його в корпус супорта.
Будова заднього супорта дещо відрізняється від переднього, тому і деталі з ремкомплекта будуть трохи різні.
Будьте уважні! Якщо мастила недостатньо, можна легко порвати гуму. З нею ж можлива установка без всяких зусиль. Упевнившись, що циліндр встав на своє місце рівно, без всяких перекосів, також встановлюємо все в зворотному порядку, не забуваючи при цьому наносити мастило на все гумові деталі, рухомі частини і поверхні, що труться (крім колодок і гальмівного диска). На цьому заміна завершена і гальма знову повинні заробити без вереску і інших похибок.
Що ми виявимо в ремкомплект?
До ремонту кожної автомашини треба підходити індивідуально, так як цілком може бути, що у різних марок автомобілів будуть незначні відмінності в будові супортів. Мало того, навіть на одному типі машин ці вузли можуть відрізнятися. Така «нестандартність» передбачається ремонтними комплектами, що продаються для різних марок автомобілів. Так що входить в звичайний ремкомплект для заднього і переднього супорта? Перерахуємо по пунктах:
- ущільнювачі;
- напрямні;
- регулювальні гвинти;
- регулювальні пристосування;
- мастильні матеріали.

Ремонтний комплект супорта
Так як набори можуть бути різними, слід керуватися технічними характеристиками автомобілів і перед походом в автомагазин уважно ознайомитися з параметрами і артикулами частин, які вам доведеться купувати.
Хто їх виробляє, і який ремкомплект краще?
Перш за все хочеться звернути увагу на набори під брендом ТТТ. Сама фірма знаходиться в Туреччині і має репутацію перевіреного і надійного постачальника. Її спеціалізація - випуск запчастин для комерційного транспорту і причепів. Продукція поставляється в багато країн і вважається досить якісною. Досить згадати деяких їх клієнтів: Volvo, Mercedes, Renault, Scania, MAN, Neoplan. Ремкомплект від цього виробника для перебирання гальмівного супорта заднього і переднього колеса можна вважати надійними.
Штаб-квартира фірми Carlson знаходиться в американському штаті Канзас. З 1961 року вона постачає запчастини для автомобілів. Крім промислових гідравлічних пристосувань у вигляді муфт і гальм, вона спеціалізується на випуску супортів для автомобілів і запчастин для них, отже, ремкомплект - типова продукція цієї компанії. Фірма пишається якістю продукції і жорстко контролює її випуск на різних етапах.

Запчастини для автомобілів фірми «Carlson»
Специфікація продукції іспанської фірми Frenkit - випуск ремкомплектов для таких «монстрів» світової промисловості, як Audi, BMW, Volkswagen. Компанія строго дотримується вимог стандартів автовиробників і намагається негайно повідомляти про будь-які новинки випуском своїх каталогів, кожні 3 місяці викладаючи їх електронні версії в інтернет. Крім цього, в інженерних бюро фірми невпинно йде робота по поліпшенню властивостей продукції. Також вражає швидкість доставки замовлень в усі кінці світу. Володіючи великими складськими площами, Frenkit може направляти ремкомплекти і запчастини в найстисліші терміни.
ATE, одна з найстаріших німецьких фірм, що випускають оригінальні запчастини для автомобільних «динозаврів», заснована в далекому 1906 році. Поле діяльності її настільки широко, що вона займається випуском не тільки ремонтних комплектів для гальмівних автомобільних систем, а й різних датчиків, повітряної підвіски і електроніки. Основний напрямок роботи - це забезпечення і контроль безпеки на різних видах транспорту. Серед російських автолюбителів її продукція незмінно користується авторитетом через бездоганної якості і надійності.
Ще одна іспанська фірма - Seinsa (розташована в провінції Наварра, як і згадана вище Frenkit) веде літочислення з 1972 року. Її спеціалізація - каучукові деталі для автомобілів. Продукція компанії настільки затребувана, що на батьківщині місця вже не вистачає: в індійському місті Ченнаї відкрито філію підприємства. В даний час високоякісна продукція під іспанським брендом поставляється майже в усі країни світу. Це, напевно, найпоширеніший вид гальмівних ремкомплектов в Росії.
Це далеко не повний перелік, і досвідчені автомобілісти напевно зможуть згадати й інші назви. Тут ми перерахували виробників, які пройшли випробування часом, і про продукцію яких склалася стійка думка, як про якісної і надійної.
Всякий комплект має цифровий артикул, завдяки якому можлива його безпомилкова ідентифікація при покупці. Відповідність коду марці вашого автомобіля завжди можна визначити, уважно прочитавши технічну документацію або проконсультувавшись з менеджерами автомагазинів. Залежно від приладдя, наявних в ремкомплект, ціна може варіюватися в діапазоні від 350 до 1200 рублів, якщо не враховувати різні торгові націнки.