Стартер клацає, але не крутить: чому і як виправити
Власники автомобілів нерідко стикаються з неприємною ситуацією: після повороту ключа в замку запалювання чутно як клацає стартер, але він не крутить. Двигун не заводиться. І справа, як правило, не в акумуляторі або у відсутності палива в бензобаку. Без нормально працюючого стартера подальша експлуатація транспортного засобу неможлива. Причин, чому він видає клацання і не крутить, може бути кілька: від простих проблем з контактами до серйозних поломок в системі запуску. Зовнішніх ознак неполадки теж буває безліч.
Чому стартер клацає, але не крутить

Складові частини стартера на прикладі ВАЗ 2114
Водії-новачки часто помиляються, думаючи, що клацання видає реле стартера. Але насправді джерело звуків - це втягує пристрій, який приводить в зчеплення робочу шестерню Бендикс з вінцем маховика двигуна і забезпечує його запуск.
На замітку: звук, який видає втягує реле, практично не чути. Помилка багатьох початківців автолюбителів в тому, що вони грішать саме на цей прилад. Якщо реле несправне, то і стартер машини не буде працювати.
Якщо чутно кілька клацань
Досвідчені водії за характером клацань можуть визначити, де саме є несправність. Якщо при повороті ключа запалювання чутні кілька клацань, то слід шукати проблему в:
- тяговому реле, подає напругу на стартер;
- поганому контакті між реле і стартером;
- недостатньому контакті маси;
- інших контактах стартера, погано прилягають одна до одної.
Якість його функціонування системи запуску двигуна залежить від нормального функціонування кожної складової. І не має значення, на якому автомобілі ви їздите: Пріора або Калина, Форд, Нексія або інша іномарка. Тому спочатку треба перевірити електричні з'єднання, починаючи від клем автомобільного акумулятора до контактів стартера. Часто це допомагає запустити двигун, дістатися до найближчої станції техобслуговування і провести більш детальну діагностику системи запуску.
Чути один клацання
Потужний клацання і незапуск мотора вказує на проблему в стартері. Сам звук говорить про те, що тяговий пристрій працює і до нього йде електричний струм. Але сила заряду, що надходить на втягує пристрій, недостатня для запуску двигуна.
Слід спробувати кілька разів (2-3) з інтервалом 10-20 секунд завести мотор. Якщо спроби будуть невдалими, то можливі такі причини:
- втулки і внутрішні щітки стартера сильно зношені і підлягають заміні;
- є замикання або обрив обмотки всередині агрегату;
- підгорілі контакти силового кабелю;
- втягує пристрій вийшов з ладу і блокує запуск;
- проблеми з Бендиксен.
Несправний Бендикс - одна з неполадок

Зуби Бендикс можуть бути пошкоджені і заважають нормальному запуску стартера
Важливу роль у запуску ДВС (двигун внутрішнього згоряння) грає Бендикс. Він входить до складу пусковий системи і розташований в стартері. Якщо Бендикс деформований, то старт двигуна буде утруднений. Ось дві часті несправності Бендикс: пошкодження зубів робочої шестерні, поломка вилки приводу.
Втягує і Бендикс пов'язані між собою виделкою. Якщо в момент включення не відбувається повне втягування, то зуби не входитимуть до зчеплення з маховиком. В цьому випадку мотор не запускається.
Коли двигун заводиться з другого чи третього разу, то не варто відкладати візит до автомобільного майстру по обслуговуванню транспортного засобу. Одного разу ви не зможете завести свій автомобіль, доведеться шукати інші способи для запуску двигуна.
Як усунути причини проблем з запуском двигуна машини
Купівля новенького стартера не завжди виправдана. Старий агрегат здатний послужити ще довгий час. Досить провести кваліфіковану діагностику і замінити несправні внутрішні деталі: втулки, щітки.
Якщо доставити несправний автомобіль на СТО не представляється можливим, то необхідно зняти несправну деталь і відвезти його майстру. Тільки кваліфікована діагностика на спеціальному обладнанні може виявити точну несправність. Ремонт внутрішніх деталей набагато дешевше, ніж покупка нової деталі.
Зазвичай ремонт не займає багато часу. Все залежить від завантаженості майстра по ремонту та наявності необхідних запасних частин. Краще звернутися на сервіс, який спеціалізується на ремонті електроустаткування для автомобілів. При сприятливому збігу обставин ви вже на наступний день зможете сісти за кермо свого автомобіля.
Пошук та усунення несправностей на прикладі ВАЗ 2110: відео
Детальніше про виправлення проблем на ВАЗ:
- модель 2114,
- модель 2110.
Якщо стартер клацає і не крутить, то не варто впадати в паніку. Перевірте контакти і електричні з'єднання на акумуляторі, стартер, реле, масу на кузові. Пам'ятайте, що 90% несправностей таяться в поганому контакті. Повторіть спробу запуску, з інтервалом 15-20 секунд. У разі успіху, рекомендується швидше їхати на сервісну станцію для проведення діагностики. Якщо завести автомобіль природним чином не вдалося, то спробуйте інші способи запуску. Або якщо ви впевнені в своїх силах, займіться самостійним демонтажем, щоб потім доставити деталь в ремонтну майстерню.