Самостійно ремонтуємо форсунки DELPHI
Якщо в двигуні виникли проблеми з форсунками, то завести його навряд чи вдасться. Навіть якщо мотор запуститься, його робота буде вкрай нестабільна. Це відноситься до всіх типів форсунок, і пристрої фірми DELPHI винятком не є. Як правило, автомобілісти не витрачають час на їх ремонт. Вони просто купують нові. Але бувають ситуації, коли від покупки дорогої форсунки ДЕЛФИ можна утриматися. І, більш того, розумно відремонтувати пристрій своїми силами. Розберемося, як це робиться.
Де використовуються форсунки DELPHI
Форсунки DELPHI використовуються на будь-якому двигуні з примусовим уприскуванням палива. Це може бути як бензин, так і солярка. Завдання форсунок в моторах проста: розпорошення палива в камерах згоряння двигуна.
Зовнішній вигляд дизельної форсунки DELPHI
Незважаючи на те що функція форсунок в різних типах двигунів однакова, в конструкції цих пристроїв є серйозні відмінності.
Бензинові і дизельні форсунки
Бензинові форсунки прийнято класифікувати по системам управління, якими комплектуються ці пристрої. Залежно від цих систем бензинові форсунки бувають:
- електромагнітними;
Пристрій електромагнітної бензинової форсунки DELPHI не можна назвати таким вже й простим
- гідромеханічними.
Схема пристрою гидромеханической форсунки ДЕЛФИ
Головна відмінність бензинових форсунок від дизельних полягає не тільки в конструкції, але ще і в тому, що вони не уніфіковані. Тобто під кожен мотор існує свій, окремий тип бензинових форсунок. Встановити їх на інший двигун просто не вийде.
Ще одним дуже важливим відмінністю бензинових форсунок є фільтр для тонкого очищення палива. Він являє собою найменшу сітку, вмонтовану в корпус пристрою. У переважній більшості випадків саме засмічення цієї сітки є причиною виходу бензинової форсунки з ладу.
Принцип роботи і пристрій
Дизельні форсунки DELPHI універсальні, вони встановлюються практично на будь-яких автомобілях - як на легкових, так і на вантажних. З пристроєм цих форсунок можна ознайомитися на малюнку нижче.
Принципова схема пристрою дизельної форсунки DELPHI
Ознаки несправності деталі
Головна причина виходу з ладу як дизельних, так і бензинових форсунок - низька якість палива. Часто в такому паливі містяться високодисперсні домішки або вода. Все це здатне вивести з ладу навіть найнадійніші форсунки. Впорскування палива буде просто неможливий.
Ось основні ознаки проблем з форсунками:
- запуск двигуна неможливий або вкрай утруднений;
- потужність двигуна різко знизилася;
- двигун працює нестабільно;
- витрата палива різко збільшився, хоча режим експлуатації машини не змінився;
- кількість диму, що виходить з вихлопної труби, збільшилася;
- робота мотора супроводжується характерними глухими ударами.
Демонтаж дизельної форсунки ДЕЛФИ
Перш ніж витягувати форсунку з двигуна автомобіля, слід підібрати потрібний інструментарій.
Необхідні інструменти:
- спеціальний знімач для дизельних форсунок;
- комплект торцевих ключів;
- ріжковий ключ на 36.
Послідовність демонтажу деталі
Досвідчені ремонтники радять при знятті форсунок діяти в такій послідовності:
- Відкривається капот автомобіля, за допомогою торцевої головки знімається кришка блоку циліндрів. Відкривається доступ до рядів форсунок.
- На видобуту форсунку надаватися спеціальний фірмовий знімач DELPHI.
Фірмовий знімач форсунок DELPHI надаватися на форсунку
- У гніздо знімача вкручується шток.
У знімач форсунок ДЕЛФИ вкручується шток
- На встановлений шток накручується гайка.
Гайка на 36 накручується на шток знімача DELPHI
- Отримана конструкція акуратно викручується за допомогою ріжкового ключа на 36. Форсунка витягується з гнізда.
Открученную форсунка ДЕЛФИ виймається з гнізда вручну
Відео: знімаємо дизельну форсунку DELPHI своїми руками
Ремонтний комплект
Як правило, ремонтні комплекти форсунок DELPHI складаються всього з двох запчастин: розпилювача палива і зворотного клапана. Вартість таких ремкомплектов починається від 6 тис. Рублів.
Комплект запасних частин для ремонту форсунок DELPHI
Заміна зворотного клапана і розпилювача
Поміняти клапан і насос на форсунки DELPHI нескладно. Для цього досить дотримуватися такого порядку дій:
- Форсунка викручується з двигуна за допомогою знімача. Зовнішній корпус, що прикриває розпилювач, злегка послаблюється за допомогою ріжкового ключа на 13 (сама форсунка при цьому утримується іншим ріжковим ключем на 19). Потім корпус розпилювача відкручується вручну.
Корпус розпилювача форсунки ДЕЛФИ відкручується вручну
- Після від'єднання розпилювача разом з корпусом відкривається доступ до зворотного клапана, що складається з двох частин. До складу ремкомплекта входить тільки друга частина зворотного клапана, та, в яку входить тонка поворотна пружина. Ця частина легко знімається.
Друга частина зворотного клапана форсунки DELPHI знімається вручну
- Потім з форсунки акуратно витягується пружина.
Поворотна пружина клапана форсунки витягується вручну
- Старий зворотний клапан замінюється новим, узятим з ремкомплекта.
Старий клапан форсунки замінюється новим, з ремкомплекта
- З открученную раніше корпусу витягується старий розпилювач форсунки. Він також замінюється новим, з ремкомплекта.
Старий розпилювач потрібно акуратно витягти з корпуса форсунки
- Новий розпилювач, обидві частини зворотного клапана і поворотна пружина з'єднуються разом і утримуються.
Новий клапан і новий розпилювач форсунки DELPHI збираються в єдину конструкцію
- На конструкцію накручується раніше знятий зовнішній корпус розпилювача.
Корпус розпилювача форсунки накручується на розпилювач вручну
- Зібрана форсунка затягується за допомогою комбінованих ключів і встановлюється назад в двигун.
Відео: міняємо зворотний клапан за всіма правилами
Важливі моменти
Існує кілька нюансів, які обов'язково слід враховувати при розбиранні форсунки. Якщо цього не зробити, найпростіша процедура заміни клапана може доставити водієві масу проблем:
- розбирати форсунку слід на рівному столі, який добре висвітлюється, причому джерело світла повинен знаходитися не за спиною автовласника, а перед ним;
- на стіл необхідно постелити чистий аркуш паперу або білу серветку (на ній дрібні деталі форсунки будуть добре відомі і не розкотяться);
Форсунка DELPHI, розібрана на чистому аркуші паперу
- зворотний клапан форсунки слід витягувати дуже обережно. Пружина, що знаходиться за ним, легко вискакує і втрачається. Придбати таку пружину в автомагазині неможливо, так як окремо вона не продається. Так що в разі втрати пружини водієві доведеться купувати нову форсунку;
- продувати клапан стиснутим повітрям теж не слід, так як в цьому випадку ризик втратити поворотну пружину багаторазово зростає;
- в деяких випадках поворотна пружина вискакує, а навпаки, застряє в корпусі форсунки. Зазвичай це відбувається через неякісне пальне, на якому машина їздила роками. Витягувати застрягла в грязі пружину найзручніше медичним пінцетом. Але зайвих зусиль докладати не варто: пружину можна легко розтягнути;
Медичний пінцет, яким зручно отримувати відвідні пружини з клапанів форсунок
- іноді після розбирання форсунки з'ясовується, що міняти зворотний клапан ні до чого, тому що він абсолютно не пошкоджений. Все, що потрібно зробити - це як слід промити його в гасі.
Зняти форсунку і замінити на ній зворотний клапан цілком під силу навіть початківцю автовласникові. Все, що для цього потрібно - фірмовий ремкомплект DELPHI і трохи терпіння. Що стосується досвідчених автовласників, то у них ремонт однієї форсунки забирає не більше 30 хвилин.