Самостійне обслуговування і ремонт карбюратора серії К-151
Карбюратор серії К-151 випускається вітчизняним підприємством «Пекар». Він відповідає всім сучасним стандартам, забезпечуючи надійність експлуатації транспортних засобів будь-якого роду. Однак, як і будь-який інший вузол автомобіля, карбюратор періодично потребує обслуговування і ремонту.
Пристрій карбюратора К-151
Карбюратором обладнано більшість вітчизняних автомобілів:
- легкові автомобілі «Волга» і ІЖ;
- позашляховики УАЗ;
- легкі вантажівки «Газель» і «Соболь».
Основне його призначення - підготовка і регулювання складу паливно-повітряної суміші для двигуна внутрішнього згоряння.
Карбюратор призначений для підготовки і регулювання составп паливно-повітряної суміші для двигуна
Пристрій карбюратора К-151 досить складне. Він складається з наступних елементів:
основний корпус з поплавковою камерою;
другий корпус або корпус дросельних заслінок, які повертаються приводом від педалі акселератора;
верхня кришка поплавкової камери, в якій знаходиться запірний механізм, який дозволить камері переповнюватися бензином, і повітряна заслінка для запуску холодного двигуна;
головна дозуюча система (ГДС), що складається з жиклерів і паливних магістралей для приготування паливно-повітряної суміші;
система холостого ходу, необхідна для стабільної роботи двигуна на холостих обертах, що складається з обвідного каналу, жиклерів і регулювальних гвинтів, а також клапана економайзера з мембранним механізмом;
прискорювальний насосний механізм, що дозволяє автомобілю рухатися без провалів при різкому прискоренні і складається з додаткових каналів в основному корпусі, кулькового клапана, мембранного механізму і розпилювача палива;
еконостат - система, призначена для збагачення двигуна паливно-повітряною сумішшю при різкому збільшенні оборотів;
перехідна система, що складається з паливних і повітряних жиклерів і забезпечує плавність збільшення оборотів в момент початку відкриття дросельної заслінки у вторинній камері.
Пристрій карбюратора К-151 досить складне
К-151 має дві камери. Дросельні заслінки в процесі роботи відкриваються по черзі. Це гарантує безперебійну подачу палива. При надходженні в карбюратор паливо проходить крізь штуцер, в який вмонтований сітчастий фільтруючий елемент. Ця сіточка очищає бензин від домішок і бруду. Надлишки палива через паливний шланг надходять назад в бензобак. Все це дозволяє підтримувати в паливній системі необхідний тиск.
Познайомився з карбюратором Пекар К151 я після покупки автомобіля Волга (ГАЗ 2410). Ну що можу сказати? Карбюратор випускає АТ «Пекар» (Петербурзькі карбюратори) і призначений для установки на автомобілі «Волга», «Газель» (модифікація К-151). Волга я вам скажу звичайно престижна машина вітчизняного виробництва, але не економічна, щодо пального ... І в цьому не останню роль відіграє карбюратор. Звичайно К151 більш економічніше, ніж К-126, який випускався раніше, додалася потужність, але є звичайно і недоліки, вони на мою присутні у всіх вітчизняних виробах. Жиклер властиво засмічуватись, і тому доводиться чистити їх (не рідше одного разу за два місяці). А так для вітчизняного авто, цілком нормальний карбюратор.
Mihail74
http://otzovik.com/review_728025.html
Серйозною перевагою К-151 є наявність підсосу. Система управління холодним пуском двигуна на автомобілях з К-151 працює окремо. Тому іноді холодний пуск може бути утруднений. Щоб уникнути подібних проблем між півмісяцем пускового пристрою і регулювальної п'ятою дросельної заслінки протягнута дріт. Цей дріт створює зчеплення між двома роздільними механізмами і гарантує швидкий запуск двигуна.
При цьому підсмоктування можна регулювати, виставляючи потрібні значення в залежності від погодних умов.
Модифікації
В рамках серії К-151 випускається декілька модифікацій карбюраторів. Всі вони мають однаковий принцип роботи, але відрізняються технічними характеристиками.
Таблиця: параметри карбюраторів серії К-151
Модельки-151К-151В К-151ГК-151ІК-151ДДіаметр дифузорів, мм:- великого;
- малого.
- паливний жиклер;
- повітряний жиклер.
- паливний жиклер;
- перший повітряний жиклер;
- другий повітряний жиклер;
- емульсійний жиклер.
95/15085/280330/2701,1 *
95/15085/280330/2701,1 *
95/15085/280330/2701,1 *
95/15085/200370/2702,0 *
Паливний жиклер еконостата280280280Діаметр розпилювача прискорювального насоса, мм0,40,40,40,35Проізводітельность прискорювального насоса, см3 / 10 ціклов7,5-12,55,0-9,010,0-14,0Пусковие зазори, мм:- повітряної заслінки;
- дросельної заслінки.
Модифікація визначається потужністю двигуна.
Основні несправності і їх усунення
Елемент несправний якщо:
збільшується витрата палива;
вихлопні гази набувають темно-сірий або чорний колір, особливо це помітно при різкому натисканні на педаль акселератора;
автомобіль втрачає динаміку ( «тупить») при розгоні;
двигун нестабільно працює на холостому ходу.
Найчастіше виникають проблеми обумовлені забрудненням жиклерів - як повітряних, так і паливних - через неякісний бензин.
Іншою причиною некоректної роботи пристрою може стати перегрів його корпусу. Метал деформується і пристрій вже не може працювати в звичайному режимі.
Крім цього, несправності можуть бути пов'язані з зносом одного або декількох елементів карбюраторного механізму.
Двигун глухне на холостому ходу
Найбільш часто причиною нестабільної роботи двигуна на холостому ходу є що вийшов з ладу економайзер.
Часто причиною нестабільної роботи двигуна на холостому ходу є несправний економайзер
Іноді може бути несправний і сам блок холостого ходу.
У цих випадках слід зняти пристрій з автомобіля, розібрати його і візуально оцінити працездатність зазначених елементів. Пошкодження економайзера або блоку холостого ходу буде видно неозброєним оком.
Карбюратор заливається бензином
Причиною надлишку палива в карбюраторі може стати голчастий клапан. Залежно від зносу голки клапан може перестати утримувати бензин. Так як сам клапан знаходиться в камері поплавця, в цьому випадку необхідно буде розібрати механізм. Буде потрібно виконати ряд дій в наступному порядку:
З карбюратора знімається верхня кришка.
Відвертається гвинт, що фіксує вісь поплавця.
Коригується вісь і відновлюється положення поплавця в камері.
Ключем на 10 вивертається клапан і замінюється на новий.
Ось поплавка і верхня кришка встановлюються на місце.
Голчастий клапан забезпечує дозовану подачу бензину
Замерзання
Карбюраторний двигун навіть при невеликому похолоданні (до -10 º С) неможливо запустити без попереднього прогріву. Щоб уникнути цього досвідчені автолюбителі простягають тонку мідний дріт між пусковим пристроєм і регулятором дросельної заслінки. В результаті пристрій прогрівається набагато швидше.
Чого ти ще від К-151 хочеш? Добре хоч так працює! А якщо серйозно: болячка проявилася тільки зараз? Тобто в холодну погоду? Я це до чого: у К-151 немає підігріву блоку холостого ходу. Бачив його інеєм взимку покритим? А 5-8 хв на ХХ досить для обмерзання. Мій 151, благополучно викинутий багато років тому, теж не реагував на склад суміші (точніше робив це так як хотів він, а не я
Сергій Анатолійович
http://forum.uazbuka.ru/showthread.php?t=92220
Тюнінг
Нескладна доопрацювання може оптимізувати його роботу і помітно продовжити термін служби. Для цього на холодному двигуні потрібно виконати наступні операції.
З карбюратора викручується пробка паливного жиклера.
Тонкою мідним дротом з гнізда дістається сам жиклер.
Знімається жиклер з електромагнітного клапана.
Отвір в Жиклер збільшується на 0.05-0.1 мм в залежності від модифікації.
Доопрацьований жиклер закручується на клапан.
Зняте пристрій повертається на місце.
Збільшення пропускної здатності жиклерів покращує динаміку автомобіля
При цьому потрібно обов'язково замінити гумовий ущільнювач клапана. Прокладка електромагнітного клапана - найбільш вразливе місце карбюраторів серії К-151.
Збільшення пропускної здатності паливного жиклера помітно поліпшить динаміку автомобіля.
Аналогічним чином можна доопрацювати повітряний жиклер.
Ремонт карбюратора К-151
Для ремонту необхідно знати порядок розбирання та збирання механізму.
Розбирання
Повна розбирання звичайно не потрібно. Проте ознайомлення з порядком її проведення буде корисно будь-якому автолюбителю. Для цього будуть потрібні наступні інструменти:
плоска викрутка;
тонкі пасатижі або плоскогубці;
ріжковий ключ на 12;
ріжковий ключ на 22;
шило.
Для розбирання карбюратора слід виконати наступні дії:
- Відкручуються чотири гайки і пристрій цілком знімається зі шплінтів.
Корпус із зовнішнього боку ретельно очищається від бруду за допомогою бензину чи гасу і тонкого пензлика. У продажу є спеціальні засоби для чищення карбюраторів.
Корпус карбюратора з зовнішньої сторони ретельно очищається від бруду
Плоскою викруткою відвертаються сім гвинтів кріплення кришки карбюратора. кришка знімається.
З порожнини карбюратора тонкими пассатижами виймається шплінт і тяга пускового елемента.
Знімається пружина повернення з заслінки повітря.
Викруткою відвертаються два гвинти кришки камери поплавця. Кришка знімається з корпусу камери разом з гумовим ущільнювачем.
Викруткою відвертається гвинт-тримач і з камери видаляється розпилювач еконостата і його прокладка.
З пускового пристрою знімаються кришка, пружинка і діафрагма.
Витягується пробка поплавка і сам поплавок з голкою виймається з камери.
Рожковим ключем на 12 відвертається місце посадки голчастого клапана поплавкового механізму.
Рожковим ключем на 22 відвертається кріпильний гвинт штуцерів фільтра палива.
З порожнини карбюратора виймається паливний фільтр разом з прокладками і кріпленням.
Рожковим ключем на 12 відкручується і виймається сама поплавкові камера.
Гайковим ключем на 12 відвертається і знімається поплавкові камера
За допомогою тонкого дроту або шила виймаються повітряні і паливні жиклери.
Відкручується паливний блок карбюратора, потім - блок холостого ходу.
Після зняття жиклерів відкручується топліинй блок карбюратора
Шматком тонкого дроту або шилом виймаються жиклери ГДС.
Відкручуються чотири гвинти і виймається прискорювальний насос.
Карбюратор перевертається і викруткою відкручуються два гвинти кріплення блоку дросельних заслінок.
З корпусу вивертаються гвинти якості.
Відео: розбирання К-151
Повна розбирання карбюратора здійснюється при його промиванні.
Для металевих частин використовуються розчинники 644-652. Вироби гумові та пластмасові елементи чистяться окремо від металевих за допомогою спеціальних засобів або звичайним бензином. Жиклери чистять тонкою мідним дротом або зубочистками.
При заміні зношених деталей карбюратора на нові категорично заборонено використання герметика для їх фіксації.
Збірка
При складанні карбюратора слід бути гранично уважним. Це обумовлено численними дрібними деталями, кожну з яких необхідно встановити на своє місце.
Порядок складання К-151 наступний:
У порожній корпус перевернутого карбюратора вкручуються гвинти якості і два гвинти кріплення заслінок.
Карбюратор перевертається, в порожнину встановлюється насос-прискорювач і двома гвинтами прикручується до чашки корпусу.
У свої гнізда вворачиваются жиклери головної дозуючої системи.
Приєднується блок холостого ходу і паливний блок.
Паливні та повітряні жиклери акуратно встановлюються в призначені для них отвори.
Встановлюється і закріплюється поплавкові камера.
У порожнину чашки встановлюється і фіксується паливний фільтр, під'єднується штуцер.
На місце повертається голчастий клапанний механізм.
Вставляються поплавок і голка.
До пусковому механізму приєднуються діафрагма і пружинка, механізм закривається кришкою і фіксується.
Еконостат вставляється на своє місце і прикручується до корпусу.
До корпусу камери поплавця прівінчівается її кришка.
На повітряну заслінку встановлюється пружинка поворотного механізму.
На своє місце повертається шплінт карбюратора.
Кришку встановлюється на місце і ретельно прикручується.
Відео: збірка К-151
Підключення шлангів, трубок і проводів
До встановленого на двигун карбюратора потрібно під'єднати шланги, трубки і дроти. Це теж досить трудомістка процедура. Щоб не помилитися, шланги, трубки і дроти при демонтажі карбюратора слід підписати або позначити.
Підключення виконуються в наступній послідовності:
Спочатку до камері поплавця карбюратора приєднується найбільший патрубок подачі палива.
Шланг повернення палива підключається до самого нижнього відведення карбюратора, з протилежного від мотора боку.
Два тонких шланга йдуть в різних напрямках: один до клапану економайзера, другий на заслінки дроселя.
Під'єднується шланг вакуумника.
Останнім до верхнього висновку карбюратора приєднується шланг примусової вентиляції.
Відео: підключення шлангів
Таким чином, карбюратор серії К-151 можна відремонтувати, почистити і доопрацювати самостійно. При цьому рекомендується позначати всі з'єднання і деталі, щоб не переплутати їх при складанні. Промивання і чистку карбюратора з повним розбиранням слід проводити не рідше, ніж раз на рік. У цьому випадку він прослужить максимально довго.