Пристрій, зняття, ремонт і регулювання карбюратора на автомобілі «Ока»
Автомобілі «Ока» завдяки компактним розмірам і стабільній роботі силового агрегату були досить популярні в Росії протягом останніх десятиліть. І сьогодні їх експлуатація не викликає у власників нарікань. Однак з часом кожен транспортний засіб потребуватиме якісному ремонті і регулюванню основних параметрів роботи. Зокрема, карбюратор на «Оці» є найчутливішим агрегатом в оснащенні автомобіля, тому потрібно до себе особливої уваги.
Які карбюратори встановлюються на автомобілі «Ока»
Для оснащення силових агрегатів автомобілів «Ока» використовуються карбюратори виробництва Димитровградского автоагрегатного заводу. Причому для «Оки» випускаються карбюратори ДААЗ спеціальної серії.
Карбюратор ДААЗ-1111 має деякі специфічні відмінності від аналогічних пристроїв. Так, поплавкові камера механізму розміщується не вздовж карбюратора, а поперек. Завдяки такому пристрою карбюраторний механізм може отримувати додаткове збагачення суміші безпосередньо в момент різкого прискорення або гальмування.
Карбюраторний механізм, який використовується для оснащення автомобілів «Ока»
Сам по собі ДААЗ-1111 має спрощеної конструкцією, тому що містить мінімальну кількість електронних компонентів. Головними деталями вузла вважаються:
пристрій пуску двигуна;
штуцер;
клапанний механізм;
важіль регулювання;
заслінки дроселя;
дві камери внутрішнього згоряння;
поплавкові камера і поплавок.
Всі елементи пристрою об'єднані в загальній чашці корпусу. Захист від бруду, пороху і кліматичних несприятливих умов забезпечує кришка корпусу.
Для зручності експлуатації і обслуговування карбюратор ділиться на три частини:
Верхня, яка складається з кришки з фланцем, шпильок кріплення повітряного фільтруючого елемента і паливного штуцера.
Середня - сам корпус карбюратора, в якому знаходяться дифузори і поплавкові камера.
Нижня складається з дросельних заслінок і тяги приводів.
Карбюратор на «Оці» здійснює свої функції точно так же, як і аналогічні механізми, встановлені на інших транспортних засобах. Паливо подається в порожнину камери поплавця, звідки направляється в першу або другу камеру для збагачення повітрям. Спеціальні розпилювачі дроблять краплі бензину, тому вони легко змішуються з повітрям і перетворюються в топливовоздушную суміш. Ця суміш через дифузори потрапляє в карбюратор і далі в мотор.
Таблиця: параметри дозуючих систем карбюратора ДААЗ-1111-1107010
параметри
Камера
перша
друга
Діаметр дифузора, мм2025Діаметр змішувальної камери, мм2836Таріровка головного паливного жіклера9595 (102,5) * Тарування головного повітряного жіклера17085Таріровка паливного жиклера жиклера холостого ходу і діаметр перехідної системи другої камери410,50Діаметр повітряних жиклерів холостого ходу і перехідної системи другої камери, мм1,50,7Діаметр паливного жиклера еконостата, мм-0,95Діаметр розпилювачів прискорювального насоса, мм0,400,35Подача палива прискорювальних насосом, см3 за 10 ходов8,0 + 2,0Пусковие зазори заслінок, мм повітряної дроссельной2,2 + 0,20,7-0,8Ремонт пристрою
Самостійний ремонт карбюраторного пристрою має на увазі чітке визначення несправності, вміння правильно демонтувати механізм і промити його. До того ж у разі сильного зносу може знадобитися заміна того або іншого елемента конструкції.
Якщо автовласник не має практичного досвіду в обслуговуванні автомобілів, не рекомендується самостійно здійснювати будь-які дії.
Відео: виконання ремонтних робіт на ДААЗ-1111 своїми руками
Несправності і їх діагностика
Специфіка будови порожнин карбюратора ДААЗ-1111 полягає в тому, що вихлопні гази виводяться не відразу, а поступово. Тобто руховий агрегат змушений відчувати деякі труднощі при роботі на високих оборотах. Крім цього, вся конструкція ДААЗ-1111 не виключає попадання мастильних рідин в карбюратор, що може швидко привести до його забруднення.
Якщо система запалювання працює без перебоїв, то на карбюраторі «Оки» можуть виникнути такі несправності:
нестабільність роботи рухового апарату (виною тому може стати нагар на паливних жиклерів або збої в роботі економайзера);
некоректне спрацьовування педалі газу під час руху (засмітилися отвори жиклерів);
погіршення динамічних якостей автомобіля відбувається через критичне зниження рівня палива в камері поплавця - двигуну просто не вистачає пального для повноцінної роботи на підвищених обертах;
ривки при русі говорять про те, що в камері поплавця утворився нагар, тому порушено нормальний рух палива в системі;
нестабільність оборотів свідчить про те, що потрібно провести регулювання пускового пристрою карбюратора.
Однак головною ознакою, який свідчить про несправності роботи карбюратора, можна вважати різке збільшення споживаного пального.
Як зняти
Процедура зняття досить проста, однак рекомендується дотримуватися чіткого плану дій, щоб не пошкодити внутрішні компоненти карбюратора в процесі демонтажу. Для успішного проведення роботи буде потрібно всього три інструменти:
ріжковий ключ на 8;
ріжковий ключ на 13;
плоска викрутка.
Перед початком роботи необхідно від'єднати дріт від мінусової клеми акумулятора. Ця дія убезпечить вас від можливих пошкоджень струмом.
Порядок демонтажу карбюратора ДААЗ-1111 виглядає наступним чином:
Необхідно буде зняти короб повітряного фільтра .. Він розташований таким чином, що заважає вільному доступу до карбюратора.
Після цього буде потрібно послабити затягування болтового з'єднання кріплення тяги приводу заслінки до важеля. Також злегка відкрутити доведеться і болт, яким привід заслінки кріпиться до кронштейну.
Після ослаблення болти легко викручуються - потрібно від'єднати тягу приводу від всіх підключень.
Використовуючи викрутку, від'єднати наконечник проміжної тяги від важеля.
Далі необхідно роз'єднати вентиляційний шланг картера, який підключений до штуцера.
Після можна сміливо демонтувати проводку від клапана економайзера.
Наступний етап - це від'єднання шланга вакуумного регулятора.
Далі буде потрібно послабити фіксацію хомута на патрубку підведення палива і зняти шланг. Може вилитися якусь кількість пального.
Після чого можна приступати до процедури зняття корпусу карбюратора. Для цього буде потрібно вивернути клапан економайзера примусового холостого ходу, за них знаходяться дві гайки, які потрібно відвернути.
Після того як буде зняти кронштейн фільтруючого елемента, можна відвернути дві гайки, які знаходяться з лицьового боку карбюратора.
Пристрій акуратно знімається зі шпильок.
Головне - дотримуватися точний порядок дій
Відразу ж після демонтажу карбюратора рекомендується не ворсистою тканиною заблокувати отвір у впускному колекторі. Цей захід необхідний для того, що всередину не потрапили пил і бруд.
Частка елементів карбюратора від нагару і бруду
Доцільно виконувати чистку карбюратора як зовні, так і всередині на СТО. Однак якщо у автовласника є досвід самостійного обслуговування своєї машини, то допускається виконання чистки карбюратора від нагару своїми руками. Варто, однак, бути максимально обережним, так як деякі деталі механізму вимагають особливої акуратності.
Як почистити жиклери
Паливні або повітряні жиклери карбюратора ДААЗ-1111 калібровані, тобто мають отвори строго вивіреного діаметра. Тобто при порушенні цілісності поверхні може порушитися нормальний режим подачі пального або повітря.
Чистка жиклерів проводиться кожні 50 тис. Кілометрів пробігу, так як через свого будови і функцій вони найбільше схильні до налипання кіптяви.
Корпус жиклерів зазвичай складається з м'якого сплаву металу, який легко пошкодити. Тому чистку від нагару і бруду не рекомендується проводити за допомогою дроту. Доцільно використання зубочистки, яка м'яко зніме кіптява з деталі. Для поліпшення результату можна продути жиклер з балончика із стислим повітрям або під напором струменя від звичайного насоса для шин.
Малогабаритні деталі у вигляді пробок
Чистка дросельної заслінки
Чистити дросельну заслінку необхідно тільки в тому випадку, якщо є явні причини, які вказують на утворення нагару. Наприклад, мотор став запускатися з перебоями, нестабільно працювати, на холостому ходу обороти починають «плавати» і т. Д.
На автомобілях «Ока» чистити дросельну заслінку рекомендується не частіше, ніж кожні 80-100 тис. Кілометрів пробігу. Для успішного проведення операції рекомендується зняти деталь з карбюратора. Для видалення нагару можна використовувати тільки м'які тканини без ворсу і спеціальні очисники для карбюраторних моторів. Потрібно буде легко протерти всі поверхні заслінки очищувачем, після чого витерти її чистою сухою тканиною.
Очищення від нагару камери поплавця
Поплавкову камеру рекомендується прочищати кожні 80 тис. Кілометрів пробігу. Для якісного зняття нагару потрібно буде повністю розібрати пристрій, не виймаючи поплавка. У порожнину камери заливається очищувач для карбюраторів (або гас), рідина повинна розчинити відкладення нагару в камері за дві години. Після чого її необхідно злити, продути порожнину і насухо витерти.
Поплавкову камеру часто чистити від нагару доводиться в тих випадках, коли використовується неякісне паливо. Якщо автовласник уважно стежить за якістю споживаного бензину, то терміни для промивання і очищення можуть бути збільшені.
Як зробити регулювання карбюратора «Оки» 11113
Регулювати свій карбюратор можна і самостійно. Для цього необхідно пам'ятати декілька правил:
регулювання проводиться тільки після того, як мотор досягне своєї робочої температури;
до регулювання можна приступати тільки після того, як буде перевірена працездатність інших систем автомобіля;
в процесі проведення робіт доцільно включити всі енергоспоживачі на «Оці» - світлові прилади, вентилятор, систему акустики та т. д.
Пристрій карбюратора ДААЗ-1111 дозволяє проводити регулювання без демонтажу і розбирання механізму. Єдине, що потрібно демонтувати, це короб повітряного фільтра, так як він заважає вільному доступу до карбюратора.
Для регулювання витрати палива, стабільного холостого ходу і динамічності на корпусі карбюратора є кілька пристроїв:
гвинт якості, який піднімає / опускає кількість оборотів силового агрегату на холостому ходу;
гвинт кількості, який регулює створення збагаченої паливоповітряної суміші;
гвинт дросельної заслінки першої камери;
гвинт заслінки дроселя вторинної камери;
держатель жиклера, що відповідає за стабільність холостого ходу.
Його повороти забезпечують збільшення / зменшення збагачення суміші
Автолюбитель, регулюючи кількість обертів двигуна на холостому ходу і рівень подачі палива, може оптимізувати роботу двигуна. Для початку рекомендується повністю загорнути все гвинти до упору, а після по 1/8 обороту виставляти потрібне значення.
Для карбюратора ДААЗ-1111 оптимальні показники роботи холостого ходу в літній період становлять 800-900 об / хв, а взимку - не менше 900-1000 об / хв.
Ну СО покладемо будувати на око справа пусте ... коротше так Гвинтом кількості збавляти обертів до мінімально можливих .Крутішь гвинт якості ... ловиш максимальне збільшення оборотів .Убавляешь (додаєш) до норми (ХХ) гвинтом кількості І так в кілька прийомів, добиваєшся що б двиг ( прогрітий) стійко і рівно працював з потрібними оборотами ХХ ... при максимально закритій дросельної заслінки. За запалювання Ну оскільки стробоскопа у тебе я думаю немає і пробника по ДХ той же ... став спочатку трамблер в «нулі». Після пуску і прогріву двига, коротше трамблер в + (по чуть-чуть), домагаючись збільшення оборотів (на ХХ), і сталої роботи .Потім відкочується трохи назад ... до початку зниження обоотов ... і назад трохи вперед. Точна корекція УОЗ ... потім на ходу по детонації ... шукаєш максимально раннє запалення при якому немає детонації (пальці не дзвенять)
Аркаша
http://tehnoforum.com/index.php?topic=680.0
Установка карбюратора на «Оку»
Зворотній установка карбюраторного механізму на автомобіль після чистки і ремонту може являти собою трудомістку процедуру. Для того щоб силовий агрегат працював в нормальному режимі, необхідно правильно підключити всі складові карбюратора і надійно їх зафіксувати.
Початок роботи по установці ДААЗ-1111 базується на установці прокладки. Елемент надаватися на шпильки і щільно притискається до поверхні впускного колектора. Після чого на своє місце встановлюється сам карбюратор:
Спочатку вкручуються дві гайки кріплення на передній стороні.
З заднього боку закручуються інші дві гайки, після чого в попереднє положення можна повернути клапан економайзера.
Насамперед підключається патрубок, який подає в механізм пальне. Рекомендується для його фіксації використовувати новий хомут.
Далі приєднується шланг вакуумного регулятора.
Роз'єм, який йде від мотора, підключається до клапану економайзера примусового холостого ходу. Перед підключенням доцільно переконатися в тому, що роз'єм чистий і не має деформацій.
До штуцера під'єднується шланг вентиляції картера.
Наконечник проміжної тяги важеля прикручується до відповідного місця на карбюраторі.
Тяга приводу повертається на місце і підключається до магістралей.
Далі рекомендується встановити повітряний фільтр на місце і перевірити працездатність системи. Якщо в місцях з'єднань виступає бензин, потрібно ще раз ретельно виконати протяжку.
Всі роботи рекомендується виконувати при природному освітленні або при хорошому штучному світлі
Регулювання карбюратора «Ока» після ремонту своїми руками
Після того як карбюратор ДААЗ-1111 побував в ремонті, зазвичай потрібне регулювання пускового пристрою. Для цих цілей знадобиться простий набір інструментів:
свердло на 0.8;
свердло на 2.2;
ріжковий ключ на 7;
плоска викрутка.
Регулювати пусковий пристрій необхідно на знятому з мотора карбюраторі, так як в іншому випадку повноцінно провести настройку не вийде. Пропонована інструкція зможе забезпечити стабільний і швидкий пуск двигуна «на холодну». Для цього буде потрібно скорегувати роботу двох заслінок в первинній камері:
Важіль управління повітряної заслінкою провернути проти годинникової стрілки до упору. Утримувати важіль в цьому положенні до тих пір, поки заслінка ви не вийдете повністю.
Використовуючи викрутку, опустити шток пускового пристрою. При опусканні штока заслінка повітря буде поступово підніматися.
У цей момент потрібно буде перевірити товщину між нижньою частиною заслінки і стінкою карбюратора. У зазор має входити свердло з діаметром 2.2 мм. У разі якщо зазор більше / менше, рекомендується опускати шток до тих пір, поки отвір не буде точно відповідати товщині свердла.
Після цього, не відпускаючи важіль повітряної заслінки, потрібно буде перевернути корпус карбюратора. Свердлом з діаметром 0.8 мм також перевіряється зазор між дросельною заслінкою і стінкою камери. Необхідно відрегулювати товщину щілини за допомогою обертання наполегливого гвинтика.
При досягненні рекомендованих показників можна вважати регулювання пускового пристрою завершеною.
ВІДЕОінструкція: порядок регулювання
Виконання робіт з карбюратором ДААЗ-1111 завдяки простоті його конструкції не вважається важкоздійснюваним завданням. При наявності мінімальної кількості інструментів і практичного досвіду роботи з карбюраторними механізмами автовласник може впоратися з поставленим завданням своїми силами. Найчастіше необхідна чистка елементів карбюратора від нагару, а також регулювання деяких параметрів роботи. Уважність і акуратність при виконанні необхідних дій можна вважати запорукою якісного виконання всіх робіт для оптимізації роботи ДААЗ-1111.