Кришка паливного бака: класифікація, несправності, як відкрити без ключа і коду
Лючок або кришка бензобака, незважаючи на свою малопомітність, грає важливу роль в загальній працездатності двигуна. Кришка - обов'язковий атрибут транспортного засобу. На старих авто вона може псуватися, і тоді доводиться використовувати різні методики ремонту, включаючи повноцінну заміну.
Детальна класифікація кришок бензобаків
Автомобіліст повинен розуміти, що кришка - це не просто елемент, що закриває доступ до баку. У сучасному автомобілі вона ще виконує ряд інших функцій: стабілізує тиск всередині паливного резервуара, ізолює бензин або солярку від негативного впливу зовнішнього середовища і т. П.
Кришка паливного бака - це важливий функціональний елемент авто
Конструкція елемента залежить безпосередньо від форми горловини паливного резервуара. Найбільшою мірою все визначається діаметром різьблення і типом (вона буває зовнішньої і внутрішньої). Має значення також глибина входу кришки в горловину, обсяг і т. Д.
Матеріал кришки завжди підбирається з урахуванням пожежної безпеки. Особливо важливо це для автомобілів, обладнаних бензиновими системами. Пальне цього типу має властивість вибухати від надмірного тиску, воно більш чутлива до дії парів.
У конструктивному плані кришки діляться на кілька типів:
- Перший варіант найпростіший. Обладнана кришка єдиною функцією - ізоляція паливної рідини від впливу атмосфери.
- Другий варіант - складна система, оснащена клапанами. Останні забезпечують стабільність тиску всередині резервуара.
- Кришки з замком. Крім основних функцій, вони захищають паливний бак від несанкціонованого входу.
- Моделі «з пам'яттю». Такі кришки спеціально розроблені для забудькуватих автомобілістів, вони з'єднуються до горловини бака або лючки ланцюгом.
Кришка з пластиковим утримувачем або ланцюгом спеціально розроблена для забудькуватих автовласників
Крім цього, кришки класифікуються за типами стопорного механізму:
- байонетні, які закриваються шляхом зміни кута;
- різьбові;
- запірні, як на металевих каністрах.
Найчастіше застосовуються байонетні і різьбові кришки. Перші закривати і відкривати простіше, але на легкові автомобілі вони ставляться рідко, більше частиною, це доля тракторів і вантажних авто.
Різьбові кришки можуть бути як з внутрішньої, так і з зовнішнім різьбленням. Відмінність в розташуванні основний і у відповідь різьблення на горловині бака або циліндричної поверхні кришки.
Діляться кришки також по вентиляційних показниками:
- Безклапанні моделі встановлюються в паливні резервуари, в яких передбачені автономні системи стабілізації тиску і уловлювання парів палива.
- Одноклапаннимі кришками обладнуються резервуари, в яких задіяна лише система уловлювання парів палива, але немає окремої системи стабілізації.
- Нарешті, на баки без автономних систем встановлюються кришки з двома клапанами. Їх призначення - стабілізувати тиск при зниженні рівня бензину, і скидати пари пального.
Найбільшого поширення в наші дні отримали одноклапанние кришки. Це викликано конструктивними особливостями сучасних моделей авто, оснащених тільки автономною системою уловлювання парів палива.
Кришки також класифікуються за типом захисту від розкрадань:
- Стандартні варіанти, які не мають будь-якого захисту.
- Моделі з навісним замком, підвішували на спеціальних скобах.
- Кришки із звичайним замком, личинка якого вертикально вбудована.
- кодові кришки.
- Моделі з замком, що відкривається ключем запалювання певного автомобіля.
Стандартні кришки набули більшого поширення, так як їх установка нескладна. Однак останнім часом намітився попит на кришки з кодовими замками. Навісний замок сьогодні практично вийшов з застосування. А кришки з замком, що відкривається ключем запалювання, зустрічаються на деяких топових іномарках.
Кришки паливних баків можуть класифікуватися також за наявністю додаткових компонентів:
- з ланцюжком або пластиковим з'єднувачем;
- зі спеціальною рифленою ручкою для зручного відкриття.
І, нарешті, вони бувають металевими або пластиковими, універсальними або призначеними для однієї моделі авто.
Як відкриваються різні моделі кришок
Кришки паливного бака можуть відкриватися по-різному. Як правило, на вітчизняних авто зробити це просто, на іномарках - набагато складніше. Для відкриття кодових лючков доводиться виставляти потрібне співвідношення цифр. Одним словом, скільки моделей, стільки і способів відкриття.
- Люк, який відкривається шляхом натискання відповідної кнопки в салоні. Розташована вона або на двері з боку водія, або на підлокітнику.
Кнопка управління кришкою бензобака розташована на двері водія
- Кришка, що відкривається штатним ПДУ (пультом) від центрального замка. В цьому випадку проводка люка буває Запаралеленими з дверними замками.
- Варіант люка, що відкривається важелем із зображенням АЗС. Розташовується важіль, як і кнопка, на порозі водійських дверей.
- Прості кришки відкриваються легким натисканням на них до клацання. Потім, взявшись за виїмку, потрібно потягнути люк на себе.
Кришка з виїмкою відкривається потягіваніем на себе
Поширені несправності
При активній експлуатації автомобіля кришка паливного бака псується. Панікувати в будь-якому випадку не варто, практично всі неполадки легко усуваються, іноді кришку можна запросто поміняти на нову. У список найбільш частих несправностей входять:
- замерзання механізму;
- застрявання пластикового штиря;
- псування личинки замка і т. д.
Замерзання кришки
Примерзанню кришки нерідко трапляється в холодну пору року. Власник заїжджає на АЗС з метою заправки і не може відкрити бак. Механізм люка, що підтримує нормальне відмикання, замерзає. В умовах низьких температур пластиковий штир твердне і паче не топиться всередину.
Замерзання кришки бензобака відбувається в результаті різниці температури повітря зовні і всередині
Звичайно ж, таке відбувається не з вини автовиробника. Конструктори спочатку подбали про матеріал кришки на стадії розробки. У більшості випадках він морозостійкий, але під час руху салон сильно нагрівається, гарячі пари повітря циркулюють по всьому внутрішньому простору автомобіля, включаючи і механізм кришки. Останній із зворотного боку при низьких температурах «пресує» мороз.
Таким чином, на кришці утворюється конденсат. Найближче до холодного повітря знаходиться штир. Волога перетворюється в лід, механізм відкривання лючка твердне, кришка погано працює.
Що робити? Очевидно, що рішення напрошується само собою. Потрібно прогріти замерзлі деталі, це призведе до відтавання механізмів і їх працездатності.
Досвідчені автомобілісти рекомендують з настанням холодів впорскувати всередину механізму рідина ВД-40. Після обробки потрібно 2-3 рази відкрити і закрити кришку. Це дозволить запобігти замерзанню.
Щоб відкрити кришку люка в мороз, досить бризнути на нього гарячою водою з термоса. Лід миттєво відтане, і механізм відкриється.
Застрявання штиря
Якщо кришка не відкривається в теплу пору року, швидше за все, це пов'язано зі стопоріння пластикового штиря. Багато сучасних люки управляються з салону авторичагом. Останній може туго «ходити», і при піднятті залишатися нерухомим. Кришка в такій ситуації на маніпуляції водія реагувати не буде, так як вона в закритому положенні, тримає її штир, що звільняється під час відкриття центрального замка.
Вирішується проблема з допомогою асистента. Можна попросити пасажира утримувати важіль з салону, а самому натиснути на люк з зовнішньої сторони. Як тільки кришка трохи відкриється, автомобіліст повинен зреагувати і підчепити люк. Якщо помічника ні, важіль можна зафіксувати в одному положенні водійським килимком або іншим предметом. Щоб не пошкодити фарбу машини, рекомендується обернути викрутку ганчіркою.
Якщо не відкривається бензобак, його можна акуратно підчепити ножем або викруткою
Під обшивкою в багажному відсіку на деяких авто є електропривод, призначений для аварійного відкриття бензобака в разі його несправності. Його закриває, як правило, кришка. Щоб відкрити люк, потрібно засунути в прямокутний отвір вказівний палець, намацати штирек і зрушити його в протилежний бік.
Поломка різьблення
Якщо кришка з різьбою, вона менше схильна до поломок. Однак якщо таке сталося, вона не викручується, відкрити бак вдасться тільки шляхом розбирання або зламу. Іншого альтернативного способу отримання просто немає.
Власникам автомобілів з такою кришкою рекомендується не допускати повного спустошення паливного резервуара на випадок, якщо доведеться доїжджати до найближчої станції техобслуговування.
Секрети відкриття кришки без ключа і коду
Моделі кришок з ключем досить поширені останнім часом. Ними обладнується більшість сучасних іномарок. Крім основних функцій, така кришка не дозволяє недобросовісним сусідам красти бензин з паливного бака. Але якщо ключ втрачається або ламається, сам господар не зможе відкрити бак.
Кришка бензобака з ключем захищає від розкрадання
Конструкція таких кришок на увазі наявність двох частин: зовнішньої (рухомого) і внутрішньої (нерухомою). Щодо один одного вони обертаються, не даючи кришці відкритися. Ключ грає роль фіксатора однієї з частин, відповідно, вдев його всередину личинки, можна відкрити люк.
Необхідні інструменти
Ось що потрібно підготувати для швидкої і плідної роботи:
- саморіз;
- викрутка;
- дриль.
Дії ремонтника
Всі роботи виконуються акуратно і послідовно:
- Свердлиться кришка в цьому місці, і вкручується саморіз. Це потрібно для того щоб обидві частини кришки з'єднати.
Свердлимо кришку в цьому місці
- Після закручування самореза на 75-80 відсотків глибини обидві частини кришки з'єднуються, і її можна викрутити пальцями.
Викручуємо кришку після закручування самореза
Тепер кришка вигвинчується і угвинчується без використання ключа. Можна залишити цю справу так, почекати з заміною. Кришка з саморезом ще довго буде виконувати свої функції, але вже без ключа.
Відкриття кодової кришки
Існують також кришки кодові. Принцип дії в них аналогічний кришок з ключем. Одна частина рухома з цифрами, друга - нерухома. Власник автомобіля, що знає код, фіксує рухому частину кришки в одному положенні, наприклад, як на фото - 5 і 11, і відкриває її.
Кодова кришка встановлена на 5 і 11
По надійності такі кришки залишають бажати кращого. Особливо ті кришки, які встановлюються на автомобілі «ВАЗ». Імпортні моделі зроблені трохи краще. Недолік їх в тому, що можна за кілька хвилин копіткої підбору відкрити кришку, набравши код.
Код кришки можна змінити в будь-якому зручному випадку. Для цього потрібно просто послідовно здійснити ряд елементарних дій:
- Зі зворотного боку кришки зняти стопорне кільце, використовуючи викрутку або інший аналогічний інструмент з гострим штирем.
Знімаємо стопорне кільце зі зворотного боку кришки
- Далі видалити ту частину кришки, яка накручується на горловину бензобака.
Частина кодової кришки, яка накручується на горловину бака
- Потім потрібно вийняти пружинки і фіксатор матриць.
- Тепер слід витягти матриці.
Матриці кодової кришки теж знімаються
Ці самі матриці і є ті деталі, які створюють код. Щоб кришка відкрилася, дві ось ці виїмки у вигляді півмісяця повинні зійтися разом.
Виїмки півмісяці повинні співпасти
З'єднатися вони повинні обов'язково ось під цю матрицю, один отвір якої зроблено великим.
Отвір кодової кришки з великим розміром
Для створення нового коду потрібно зняти всі матриці. Потім слід виставити будь-який код шляхом провертання рухомої частини кришки. Зворотній складання здійснюється акуратно і уважно, щоб не забути всунути на місце всі матриці, пружинки і шплінт фіксатор.
Як зняти люк бензобака
Досить часто люк бензобака знімають і показують колористу для підбору кольору фарби. Наприклад, якщо кузов машини доводиться перефарбовувати або оновлювати. Тримається він на напрямних. Щоб зняти його, треба відкрити, злегка відтягнути на себе і рушити акуратно до передньої частини автомобіля. Таким чином, можна домогтися виведення лапок люка із зачеплення з напрямними.
Направляючі люка тримають кришку бензобака
Ремонт кришки
Якщо кришка підлягає налагодження, то вона знімається і ремонтується. Найчастіше замінюється люк і трос приводу, керуючого кришкою з салону.
Заміна люка
Про люк кришки детально було написано вище. Він тримається на напрямних, які по необережності можна легко зламати. Наприклад, на автомобілі «Вольво» у напрямних часто ламаються вусики в цих місцях.
Вусики люка ламаються в цих місцях
Можна виготовити саморобні кріплення, якщо заново висвердлити отвори тонким стрижнем, як показано на фото.
Висвердлюємо отвори тонким свердлом
А потім вкрутити болти, відрізати у них капелюшки, і загнути. Вийдуть ідеальні нові кріплення.
Загинаємо болт, і виходить ідеальне кріплення
Заміна троса
Щоб дістатися до троса, потрібно відкрити багажник автомобіля, підняти обшивку з бічної частини відсіку (з боку бака), зняти пластмасові молдинги порогів дверей, під якими тросик прокладений.
Знімаємо пластикові молдинги, щоб дістатися до троса
Далі потрібно діяти так:
- Під обшивкою заднього сидіння знаходиться важіль, який відповідає за відкриття кришки. Тут же можна побачити болт. Його слід викрутити.
Болт механізму троса треба викрутити
- Після чого потягнути механізм разом з тросом на себе.
Механізм з тросом треба потягнути на себе
- Поміняти тросик, знявши його з механізму, і поставити новий.
Відео: заміна троса своїми руками
Будучи важливим елементом паливної системи і всього автомобіля, кришка бензобака заслуговує періодичного огляду. Цей обов'язок лягає на плечі самого автовласника, який повинен вміти помічати і вчасно усувати несправності..