Несправності рульового управління - як знайти поломку?
Для того щоб знати основні несправності рульового управління і способи їх усунення, необхідно чітко розуміти, що ж собою являє дана система. З усіма цими питаннями ми впораємося з ходу цієї статті.
У чому полягає робота системи управління?
Вельми важко переоцінити всю значимість рульової системи, адже вона відповідає безпосередньо за керування автомобілем, а точніше за поворот коліс і зміна напрямку всього руху. Її основними складовими елементами є рульовий привід і рульовий механізм. Якщо ж мова йде про вантажних авто, то необхідний і додатковий підсилювач, що зменшує поштовхи на кермі, і тоді керування автомобілем стає не тільки набагато комфортніше, але і безпечніше.
Що ж щодо рульового механізму, так завдяки йому обертальні рухи бублика перетворюються в поступальні переміщення тяг привода, і таким чином здійснюється поворот ведучих коліс. Причому в цьому випадку додається водієм зусилля значно перебільшується. Рульовий привід також передає зусилля безпосередньо від водія до коліс і відповідає за їх поворот на заданий кут.
В яких випадках рульове управління буде в зоні ризику?
Не варто говорити про те, що навіть найнезначніші поломки системи рульового управління можуть привести до дуже тяжких наслідків, саме тому транспортний засіб з подібними несправностями експлуатувати строго заборонено. Основними причинами, за якими рульове управління виходить з ладу, можуть бути неякісні дороги і неправильна, занадто інтенсивна експлуатація транспорту. Також не найсприятливішим чином на стані системи відіб'ються і низькоякісні неоригінальні рідини, які заливають в систему і комплектуючі.
Крім того, дуже бажано проходити і технічне обслуговування в надійних сервісних центрах, де працюють перевірені професіонали, які не тільки зможуть досить швидко і правильно визначити вид поломки, але і при необхідності допомогти слушною порадою. Ще один негативний фактор, що відбивається на роботі системи рульового управління - відхилення, що виникли в роботі коліс авто, на це може вплинути надто низький тиск в шинах, порушена балансування і знос підшипника.
Усуваємо несправності рульового управління
Визначити вид несправності допоможуть наступні зовнішні ознаки. Якщо рульове колесо обертається досить туго, то причинами можуть бути:
- низький тиск в шинах, яке негайно слід довести до нормального рівня;
- низький рівень масла, що знаходиться в картері рульового механізму, його відразу ж потрібно долити до заданого рівня;
- деформація деталей підшипників верхньої опори стійки, рульового механізму, телескопічної стійки підвіски, кульових шарнірів або ж рульового приводу, в цьому випадку пошкоджену деталь слід замінити на нову і, звичайно ж, якісний;
- цілком можливо, що необхідно відрегулювати зазори в зацеплениях черв'яка з роликом, кути передніх коліс або ж послабити регулювальну гайку осі маятникового важеля.
Якщо ж мова йде про збільшений холостому ході, тоді причини наступні:
- великий зазор в підшипниках маточин, кульових шарнірах або черв'ячному зачепленні, в цьому випадку величину цього зазору слід відрегулювати або самостійно, або звернувшись до спеціалізованого центру;
- також, можливо, необхідно підтягнути гайки рульової тяги або ж болти рульового механізму;
- і остання причина настільки небажаного поведінки авто - люфт, що утворився в клепаних з'єднаннях.
Причинами ж витоку масла можуть послужити пошкодження або ж знос ущільнюючих прокладок, сальників валу або ж черв'яка, які потребують термінової заміни. Також цілком можливо, що необхідно підтягнути болти, за допомогою яких кріпиться кришка картера. Досить часто можна почути і характерний шум і стукіт в системі рульового управління, скоріше за все, варто перевірити, наскільки добре затягнуті гайки рульової тяги, поворотних важелів, кріплення нижнього фланця і болти кріплення кронштейна, а також рульового механізму.
Крім того, причинами можуть бути дуже великі зазори, що утворилися між віссю тяг, наполегливими рейками і в підшипниках коліс.
Погана стійкість авто викликана неправильним кутом передніх коліс, великим зазором в їх підшипниках, шарнірах тяг, а також в зачепленні між черв'яком і роликом. Крім того, цілком можливо, що пошкоджені важелі підвіски або ж поворотні кулаки. Зазори слід, не зволікаючи, відрегулювати, а несправні деталі замінити. Як видно, причин може бути безліч, але краще витратити багато часу на діагностику, здоров'я того варте!