Корисні поради по заміні глушника на "Пріорі"
Поломка глушника зазвичай стає помітна відразу. Як правило, вона супроводжується гучними дратівливими звуками. Але це не так страшно, як може здатися. На більшості вітчизняних автомобілів досить просто поміняти своїми руками практично будь-який з вузлів вихлопної системи. Розберемося, як замінити глушник на прикладі «Лади-Пріори» - однієї з найпопулярніших моделей АвтоВАЗу.
Пристрій вихлопної системи «Лада-Пріора»
Система відведення вихлопних газів на автомобілі «Лада-Пріора» за своєю будовою проста і схожа на вихлопні системи більшості бюджетних автомобілів. Її можна розділити на три складові частини:
- випускний колектор з нейтралізатором газів;
- додатковий глушник, що включає в себе резонатор;
- основний глушник.
Всі три частини герметично з'єднані між собою. Основний і додатковий глушники кріпляться до днища автомобіля на гумових підвісках. Випускний колектор приєднаний безпосередньо до двигуна.
«Пріора» випускається в трьох видах кузова: седан, універсал і хетчбек. Функціонально вихлопні системи автомобілів в різних кузовах не відрізняються один від одного, проте, через різницю в габаритах, глушники для різних версій різні за довжиною труб, формі їх вигинів і кількості гумових підвісок. Так, на хетчбеках глушники дещо коротший, ніж на седані, а на універсалах кількість кріплень буде більше.
1 - прокладка ГБЦ, 2 - приймальна труба каталізатора, 3 - армована прокладка, 4 - гофра, 5 - резонатор, 6 - гумові підвіски, 7 - кронштейн, 8 - приймальна труба, 9 - кільце ущільнювача, 10 - гумові підвіски, 11 - основний глушник, 12 - кріплення
Несправності вихлопної системи найчастіше пов'язані з основним або додатковим глушником, тому і заміні зазвичай піддаються саме вони.
Рев, стрілянина, конденсат та інші приводи заглянути під машину
Виявити проблеми з глушником легко. Важко не помітити сторонні звуки, що доносяться з-під машини, або різко змінилися тональність і гучність відгуку на натиснення газу. Нерідко можна помітити рідину, що витікає або навіть бризкає з вихлопної труби. Все це ознаки несправностей, але чи всі вони говорять про проблеми саме у вихлопній системі?
Рідина в глушнику
Рідина, що капає з вихлопної труби - поширене явище. Однак варто розрізняти, яка саме це рідина. Якщо це вода, в цьому немає нічого страшного. При зміні температури середовища волога з повітря конденсується на поверхнях глушника. У разі використання сталевого глушника, це може привести до корозії, але зазвичай у вихлопній системі «Пріори» використовується алюмінізірованной сталь або нержавіюча, а значить, збиток від води буде мінімальним. У випадках сильного скупчення води бувалі автомобілісти зазвичай свердлять в «діжці» глушника дренажний отвір.
У разі надмірного скупчення води в глушнику, взимку можна зіткнутися з обмерзанням вихлопної труби
Якщо ж з вихлопної труби капає тосол, несправність варто шукати не в глушнику, а в двигуні. Причина може бути в зносі прокладки головки блоку циліндрів, а також в розгерметизації самого блоку. Тосол у вихлопній трубі - симптом серйозних проблем, і при його виявленні варто невідкладно провести діагностику двигуна.
Удари і постріли з вихлопної труби
Удари, що доносяться з глушника, сигналізують про наявність несправності. Однак це теж несправність двигуна, а не вихлопної системи. Постріли або хлопки з вихлопної труби говорять про те, що суміш повітря і бензину не догорає в блоці циліндрів, а значить, почувши їх, варто перевірити свічки і свічкові дроти, а також справність газорозподільного механізму. Проблеми зі згорянням суміші не є симптомом поломки глушника, однак можуть стати її причиною.
Відео: так звучать хлопки з глушника
Стук з-під машини
Стук з-під днища машини під час їзди або деренчання від вібрацій - явище неприємне. Глушник може зачіпати бензобак або днище кузова. Можливих причин цього кілька.
- В першу чергу перевірте гумові підвіски глушника. Їх знос призводить до розхитування всієї вихлопної системи. Ці кріплення продаються в більшості магазинів автозапчастин. Їх ціна зазвичай не перевищує 100 рублів за одну штуку. Замініть підвіски на нові, і стукіт припиниться.
- Варто перевірити, чи не розхитаний чи хомут, що з'єднує основний глушник і додатковий. При необхідності можна замінити систему болти і гайки кріплення. Для заміни найкраще використовувати кріплення з термостійких матеріалів.
- Використання неправильної моделі глушника з вигинами труб, що відрізняються від оригінальної запчастини, може привести до виникнення контакту між вихлопною трубою і різними вузлами автомобіля: корпусом, бензобаком і навіть підвіскою. Будьте уважні при виборі глушника.
Занизив машину - стукає глушник
При установці на "Пріору" короткоходной підвіски любителі тюнінгу нерідко стикаються з ситуацією, коли балка підвіски, яка перемістилася ближче до корпусу, починає зачіпати глушник. Вирішити цю проблему можна змінивши підвіски глушника на нові, більш придатної форми.
Гучний рев на оборотах
Якщо вихлопна система автомобіля втрачає герметичність, вона не може ефективно знижувати гучність викиду відпрацьованих газів. Вихлоп в такому випадку часто набуває «псевдоспортивного» звучання. Тому, якщо глушник загарчав, варто шукати в ньому пролом. Вона може бути на корпусі глушника або на трубах. Має сенс перевірити з'єднання та їх кріплення. Якщо метал, з якого виготовлений глушник, невисокої якості, вихлопна труба може прогоріти і від температури. Свій шкоду вихлопній системі завдають час, корозія і якість вітчизняних доріг.
Під впливом тиску і температури можуть утворитися пробоїни
Прогорілий або пробитий глушник найпростіше замінити. Якщо розгерметизація відбулася в місці стиків, можна обмежитися заміною ущільнювального кільця і необхідних деталей кріплення.
Який глушник вибрати
Перш ніж змінювати глушник, його треба вибрати. Варіантів на ринку дуже багато, і однакові на вигляд глушники за ціною можуть відрізнятися в два - три рази. Рекомендуємо вам звертати увагу товщину і різновид стали, а також на країну виробника.
Нержавійка або алюмінізірованной сталь
Глушники для автомобілів сімейства «Пріора» виготовляють зі сталі різної товщини. Чим товщі сталь, тим міцніше глушник. Не менш важлива різновид стали. Більшість автолюбителів воліють перевірену роками нержавійку. Однак сучасна алюмінізірованной сталь не поступається їй в питаннях протистояння корозії, а по загальній міцності і здатності поглинати вібрації значно перевершує. Це означає, що глушник з алюмінізірованной стали буде тихіше аналогічного з нержавійки.
Виробники і ціни
Деталі вихлопної системи для автомобілів «Лада-Пріора» виробляються не тільки в Росії. Існують глушники та резонатори польського, турецького та німецького виробництва.
Польські і турецькі глушники, як правило, дешевше, ніж німецькі. Однак їх ресурс вдвічі менше, ніж показники кращих вітчизняних зразків і глушників з Німеччини.
Глушник на «Пріору» коштує від однієї до п'яти тисяч рублів. У нижній частині цінового діапазону знаходяться моделі з тонкої сталі, алюмінізірованной моделі зазвичай коштують не менше трьох тисяч рублів. З резонаторами ситуація аналогічна. Ціни на них починаються приблизно з півтора тисяч рублів.
Інструкція по заміні глушника і не тільки
Заміну глушника на "Пріорі" легко зробити, загнавши автомобіль на естакаду, або розмістивши його над оглядовою ямою. Деякі автолюбителі просто піднімають одну сторону автомобіля домкратами, але в такому випадку дуже важливо використовувати страхувальні упори.
Щоб уникнути опіків, не починайте ремонт вихлопної системи після тривалої роботи двигуна. Дайте глушнику охолонути.
Перш ніж приступати до заміни глушника, варто розібратися ще з кількома деталями вихлопної системи. Необхідність в заміні проставочное кілець, гумових підвісок або гофри може з'явитися вже в процесі огляду або навіть демонтажу глушника.
Міняємо кільце ущільнювача
Кільце ущільнювача виготовляється з термостійкого армованого матеріалу і служить для зниження температури вихлопних газів. В процесі експлуатації воно вигорає.
Кільце ущільнювача глушника не тільки робить з'єднання герметичним, але і знижує температуру відпрацьованих газів
Найзручніше поміняти кільце в процесі установки нового глушника. Для заміни необхідно відкрутити болти, що з'єднують глушник і резонатор. Розімкнувши частини глушника, ви побачите кільце ущільнювача і зможете замінити його.
Встановлюємо нові гумові підвіски
Гумові підвіски, на яких кріпляться глушник і резонатор, краще поміняти при перших ознаках зносу. Це може врятувати від більш серйозних проблем з вихлопною системою. Щоб зняти кріплення, спочатку треба від'єднати від нього глушник, а потім зняти саму підвіску з гачка. Перед установкою нової підвіски гачок краще промити від бруду, щоб нова гумка трималася надійно.
Підвіски глушника на "Пріору" продаються в більшості магазинів запчастин
Міняємо гофру глушника
Гофра глушника служить для зниження вібрації вихлопної системи. Цей вузол зазвичай виготовляють з нержавіючої сталі. Служить вона досить довго, але з часом все ж вимагає заміни. Якщо ви володієте навичками аргонової зварки, то зможете поміняти гофру глушника на "Пріорі" самостійно.
Приварювати гофру слід акуратно, щоб не пошкодити глушник
В першу чергу, потрібно заміряти стару гофру і підібрати нову відповідного розміру. Потім слід акуратно вирізати стару гофру, а на її місце вставити і приварити нову.
Інструкція по заміні глушника і резонатора на «Ладі-Пріорі»
Для заміни глушника на "Пріорі" вам знадобляться наступні інструменти:
- гайкові ключі на 7 і 13;
- викрутка з плоским жалом;
- зубило;
- молоток.
Дотримуючись наведеної нижче інструкції, ви зможете самостійно демонтувати старий глушник і встановити новий. При необхідності можна поміняти і резонатор.
- Відкрутіть болти хомута, що з'єднує труби глушника і резонатора.
- Розблокуйте труби і витягніть кільце ущільнювача.
- Якщо потрібно поміняти резонатор, відкрутіть болти кріплення труби резонатора і вийміть армовану проставлення.
- Зніміть глушник і, при необхідності, резонатор з гумових підвісок.
- Розмістіть основний і додатковий глушники під автомобілем, в тому положенні, в якому вони будуть встановлені.
- Закріпіть резонатор на гумках.
- Вставте нову проставлення і прикрутіть резонатор до приймальні трубі каталізатора. Не затягуйте гайки занадто сильно, загорніть їх до упору.
- Підвісьте глушник на гумках.
- Вставте кільце ущільнювача і з'єднайте глушник з трубою резонатора.
- Перевірте всі з'єднання і підвіси.
Все проставочное кільця при установці глушника варто замінити новими.
Відео: заміна глушника і резонатора на автомобілі «Лада-Пріора»
Поміняти глушник досить просто практично на будь-якому автомобілі, і «Пріора» - не виняток. Справний глушник береже не тільки навколишнє середовище, але і ваш душевний спокій. Коли машина працює тихо, а з-під днища не чутно ні стукотів ні деренчання, можна розслабитися і повністю зосередитися на водінні.