Несправності глушників на ВАЗ 2108-2109 і порядок їх заміни
Глушник протягнуть по всій довжині кузова автомобіля і виводиться з-під задньої частини для позбавлення від вихлопних газів. Головним завданням будь-якого глушника вважається зниження рівня шуму і перетворення звукових хвиль в теплові. Тобто без вихлопної системи автомобіль не може працювати в принципі. З глушниками для автомобілів ВАЗ 2108/2109 ситуація складається досить складна: можна сказати, що труба для виведення відпрацьованих газів - це саме «хворе» місце цих моделей. Тому власник повинен заздалегідь підготуватися до того, що рано чи пізно йому доведеться зіткнутися з несправностями «глушака» і самостійно зробити заміну цієї частини машини.
Глушник на ВАЗ 2108/2109
Сьогодні автомагазини пропонують великий вибір оригінальних і тюнінгованих глушників для автомобілів ВАЗ 2108 і ВАЗ 2109. Конструктивно всі вони схожі, єдина відмінність - це термін служби.
Оригінальні глушники високої якості виготовляються на самому «АвтоВАЗі». При цьому в виготовленні використовуються як алюміній, так і нержавіюча сталь, завдяки чому стінки корпусу довго не прогорають. Саморобні механізми і підробки швидко виходять з ладу, так як товщина стінки резонатора повинна бути не менше 2 мм.
Глушник виконаний з нержавіючої сталі, що надає йому довговічності
Пристрій
Вся вихлопна система ВАЗ 2108/2109 складається з трьох елементів:
приймальня труба;
додатковий глушник (або резонатор);
основний механізм.
Всі три елементи з'єднуються між собою кінцями труб, які ідеально входять один в одного і повністю герметизують внутрішній простір. Для надійності фіксації використовуються також армовані прокладки. Труба кріпиться до випускного колектора двигуна - для цього використовується плоский фланець і чотири шпильки.
Задня частина пристрою (безпосередньо випускна труба) фіксується до днища п'ятьма гумовими підвісками. Вона складена з двох труб, перша під'єднується до фланця у колектора, друга - до газопріёмніку.
Резонатор (або додатковий глушник) являє собою бочонок, всередині якого є перегородки і розташована трубка з отворами. Проходячи через отвори, звуки і шуми потрапляють в камери резонатора і швидко перетворюються в теплову енергію.
За своєю будовою основний «глушак» схожий з конструкцією резонатора. Він також зібраний західним методом, тобто без застосування зварювального апарату. Така методика дозволяє уникнути корозії.
1-фланець, 2-армована прокладка, 3-кріпильна скоба, 4-основний глушник, 5 і 7-підвісні гумки, 6-резонатор, 8-скоби, 9-каталізатор, 10-вставка, 11 і 12 - кріплення до колектора
Тобто система відводу вироблених газів на ВАЗ 2108/2109 влаштована точно так же, як і на попередніх моделях ВАЗ. Єдина відмінність є в глушники «дев'ятки» - там встановлений каталітичний нейтралізатор (на інжекторних версіях). Завдання каталізатора - знизити токсичність викидів в навколишнє середовище і підвищити продуктивність мотора за рахунок низької опірності вихлопів.
Як визначити несправність глушника
Виявити неполадки в роботі глушника можна самому, причому не володіючи спеціальними знаннями в автомобілебудуванні. Перш за все, під час їзди іноді спостерігайте за складом вихлопних газів. Якщо при натисканні на педаль газу з труби виривається чорний дим, то, ймовірно, механізм пропалені і має дірки.
Досвідчені автолюбителі знають, що краще не доводити стан свого «глушака» до критичного, а заздалегідь виявляти найдрібніші несправності:
Перевірте, лунають чи під час їзди стуки і булькання у вихлопній трубі.
Підніміть машину на домкрат, огляньте вихлопну трубу. На всіх частинах не повинно бути іржі, прогара або дірок.
Поспостерігайте, не капає чи з місць з'єднань труб глушника волога. Скупчення конденсату швидко призведе до утворення іржі і корозії металу.
Оцініть, наскільки сильно гріється двигун після коротких поїздок. Якщо мотор серйозно перегрівається, то це може служити першим сигналом до того, що вихлопна система не функціонує належним чином.
Якщо застукав глушник
Найчастіше автолюбителі скаржаться на те, що пристрій починає сильно стукати під час їзди. При цьому удари труби можуть проводитися або про корпус бензобака, або про кузов автомобіля.
Стуки можуть бути дуже гучними, що веде не тільки до зниження комфорту їзди, а й до швидкої деформації самого глушника. У цих випадках необхідно відразу ж вжити заходів для ізоляції труби від бака або кузова:
поміняти підвісні гумки (цілком можливо, що в процесі експлуатації вони сильно витягнулися і вже не можуть утримувати трубу на одному місці);
якщо стук почався після заміни пристрою, то необхідно провернути фланець кріплення і переконатися, що все прокладки стоять на своїх місцях рівно;
якщо глушник був замінений на «кооперативний», саморобний або від іншої моделі авто, то потрібно постаратися, щоб всі кріпильні з'єднання і стики точно відповідали оригіналу.
У разі сильного розгойдування труби необхідно замінити гумки на нові
Якщо жодна з цих заходів не дає результатів, доведеться прокласти місце удару глушника товстим шматком гуми. Гума усуне звук ударів і збереже поверхню труби від деформації.
Що робити, якщо глушник пробитий
Пробити пристрій можна дуже просто - достатньо проїхати на високій швидкості по нерівній дорозі. Навіть потовщені стінки труби не можуть перешкоджати тому, що метал сильно деформується, і навіть можуть утворитися дірки.
Законодавство Російської Федерації ясно вказує на те, що експлуатація транспортного засобу з пробитим глушником заборонена.
Якщо водій виявив, що механізм пробитий, у нього є тільки два варіанти дій:
Замінити на новий. Це найпростіший спосіб, до того ж можна купити «глушак» кустарного виробництва і поставити його на машину самостійно.
Використовуючи зварювальний апарат, заварити дірку в корпусі. Цей варіант більш витратний, так як необхідно дуже акуратно накладати зварювальні шви, щоб не пропалити глушник. До того ж не завжди водій має навички роботи з апаратом і доводиться звертатися до фахівців.
Експлуатація глушника з дірою заборонена
Як зробити заміну глушника на ВАЗ 2108/2109
Залежно від масштабності ушкоджень, необхідно буде знімати і міняти або весь елемент цілком, або тільки якусь його частину. Кожна операція виконується швидко і легко, головне - заздалегідь підготувати весь необхідний комплект інструментів:
торцева головка на 13;
накидний ключ на 13;
тріскачка;
викрутка з плоским лезом;
WD-40.
Як зняти основний глушник
Найпростіше виконувати цю процедуру на естакаді або оглядовій ямі. Якщо є можливість, то можна скористатися і підйомником. Однак найчастіше автовласники просто піднімають ліву задню частину машини на домкрат і виконують демонтаж глушника лежачи.
Необхідно почекати, поки вихлопна система не охолоне після поїздки, так як легко можна отримати опік при зіткненні з гарячим металом. Після чого можна приступати до роботи:
Від'єднати основний «глушак» від резонатора. Для цього потрібно знайти стяжку (хомут) і викрутити кріпильний болт. Якщо болт НЕ відкручується, можна побризкати на нього мастилом WD-40.
Після того як болт буде відкручені, потрібно зняти кріплення труби і витягнути глушник з резонатора.
Далі можна знімати підвісні гумки - зазвичай основний механізм легко звільняється від них.
Основний глушник повністю демонтований, треба витягнути його з-під машини.
Прікіпевшіх і заіржавілі болтові з'єднання можуть затягнути процес демонтажу
Знімаємо додатковий глушник (резонатор)
Будемо відштовхуватися від цього, що основний «глушак» вже знято, так як для демонтажу резонатора буде потрібно його зняття:
Відключити резонатор від прийомної труби. Для цього буде потрібно відкрутити два болта.
Якщо болти приіржавіли, знову можна скористатися мастилом WD-40.
Після викручування потрібно підняти резонатор і від'єднати виріб від підвісних гумок.
Якщо гумки не піддаються зняттю, можна підчепити їх плоскою викруткою.
Після чого можна витягувати бочонок резонатора з-під машини.
Щоб зняти резонатор з гумок, досить трохи підняти його корпус і зняти підвіски з гачків
Як зняти приймальню трубу (каталізатор)
Це частина вихлопної системи практично ніколи не виходить з ладу. Вона підключається безпосередньо до випускного колектора, тому перед демонтажем потрібно буде ставити на домкрат передню частину машини:
Від колектора від'єднуються всі гайки, якими до нього фіксується труба.
Каталізатор акуратно витягується з гумових підвісок.
Єдине, що може викликати труднощі - це відкручування гайок на вході в колектор. Так як вони знаходяться поруч з мотором, то нагріваються сильніше, ніж кріплення на резонаторі або глушнику. Тому гайки можуть просто прикипіти до металу.
Каталізатор демонтується дуже рідко, тому що звичайно не прогорає і не деформується протягом усього періоду експлуатації автомобіля
Як встановити новий глушник
Установка нового виробу повинна проводитися в зворотному порядку зняття. Зазвичай проблем з цією процедурою не виникає. Однак автовласник повинен знати основні нюанси заміни:
Обов'язково потрібно міняти армовані ущільнювачі в системі.
Підвісні гумки теж бажано замінити на нові, проте, в цілому заміна здійснюється на розсуд власника (якщо підвіски зберігають пружність і не мають тріщин, то ще можуть використовуватися).
Для заміни всіх болтів рекомендується купувати вироби з бронзи та інших термостійких матеріалів. Всі частини глушника піддаються нагріванню, тому болти і гайки повинні бути максимально надійними, інакше після першої ж поїздки вони прикипівши до металу.
Відео: заміна глушника ВАЗ 2108-2199
Розводка по двом сторонам
Подвійна вихлопна система не характерна для автомобілів ВАЗ 2108-2109. Однак якщо розвести глушник на дві сторони, то можна досягти тиші ходу і більш продуктивної роботи двигуна. Хоча з цією тезою згодні далеко не всі водії ВАЗів:
від вихлопу немає толку, якщо гроші нікуди дівати, краще амортизатори хороші купити. від них хоч користь є, комфорт і безпеку. а якщо потрібен просто звук, середній резонатор від 08 вварити замість своєї задньої банки. ось і весь тюнинх
ArtRalli
https://2108.info/forum/threads/6429/
Подвійний глушник дійсно надає автомобілю більш солідний вигляд. До того ж знос труб буде не таким швидким, так як в роботі знаходяться відразу два пристрої. Рекомендується відразу ж після резонатора приварити другу вихлопну трубу і вивести її з правого боку бампера. Зварювальні роботи краще довірити професіоналам, так як від якості зварювання буде залежати і якість вихлопів.
Підвісками з гумок можна зачепити новий глушник - знову-таки необхідно буде приварити гачки до днища, щоб на них чіпляти механізм. Деякі автовласники виготовляють спеціальні гумові блоки, в які входять глушники, уникаючи мороки з гумками. Це більш надійний спосіб розводки двох «Глушаков», хоча і вимагає великих вкладень.
В даному випадку використані подвійні насадки на кожен глушник
Таким чином, кожен власник ВАЗ 2108-2109 зможе без праці виявити несправності в роботі вихлопної системи і замінити глушник на новий, не звертаючись в СТО. До слова, водіям «вісімок» і «дев'яток» рекомендується заздалегідь підготуватися до проблем з глушниками, так як вони будуть досить часто виходити з ладу.