Діагностика кондиціонера автомобіля - коли клімат в салоні під загрозою?
Заправка і діагностика кондиціонера автомобіля - в цілому, дуже складні процеси, довірити які можна далеко не кожній майстерні, що займається обслуговуванням. Зі статті ви дізнаєтесь, для чого призначений такий агрегат. Ми розглянемо основні питання, пов'язані з його несправностями і діагностикою.
Коли повинна проводитися перевірка кондиціонера авто?
Автокондиціонер - це пристрій для охолодження потоку повітря, що надходить із зовнішнього середовища, до потрібної температури всередині салону. Він використовується для підвищення комфорту пересування в дуже жарку літню погоду. Варто сказати пару слів про його принцип роботи. Після включення кондиціонера компресор починає стискати фреон, який циркулює по всій системі. Після цього речовина розігрівається і потрапляє в так званий конденсор, воно там охолоджується і конденсується до рідини.
Стислий фреон потім потрапить в ресивер-осушувач, тут проходить етап очищення. Перед потраплянням в випарник рідина проходить терморегулюючий вентиль, який знижує її тиск, це супроводжується процесом охолодження. Після випарника фреон знову потрапляє в компресор. Часто автокондиціонери ламаються через халатність майстрів і поганої якості обслуговування. Погана герметичність системи стає причиною швидкої витоку робочої речовини, яка в підсумку призводить до несправності.
Слабким місцем будь-якого кондиціонера є конденсор, так як до нього відкритий доступ для бруду, солі і іншого чинника, який може дуже швидко порушити герметичність. Результатом зазвичай є поява мікротріщин, а іноді і дірок, через які порушується робота пристрою. Несправність компресора призводить до підвищеного шуму всієї системи і зниження ефективності охолодження, на ньому можуть бути видні сліди масла. А неправильно працює випарник знижує якість роботи кондиціонера, а також може бути причиною неприємного запаху в салоні автомобіля.
Діагностика кондиціонера - розглядаємо причини несправностей
Перевірка кондиціонера авто - це оцінка роботи і заповнювання системи фреоном, і робиться вона через віконце в районі осушувача, варто підкреслити, що не всі агрегати їм забезпечені. Через віконце видно рідина, і якщо вона з бульбашками і має білий колір, то необхідно провести заправку системи. Ознакою її хорошого стану є прозорість і відсутність бульбашок.
Як правило, діагностика кондиціонера виявляє приблизно такі основні причини несправностей у окремих частин механізму:
- механічні пошкодження;
- забруднення системи внаслідок зносу окремих деталей;
- порушення роботи електричних ланцюгів;
- корозія через недотримання умов експлуатації;
- неправильне регулювання;
- знос підшипників, реле, контактів, щіток.
Всіх цих проблем можна уникнути, якщо тримати систему кондиціонера в чистому стані, вчасно і сумлінно очищати все вузли, схильні до забруднення сіллю і брудом, дотримуватися всіх правил експлуатації і настройки. Наприклад, не можна, сідаючи в машину, включати кондиціонер на всю потужність, це призведе до виходу з ладу компресора, охолодження повинно відбуватися поступово. Доброю профілактикою буде включення пристрою періодично взимку і влітку, навіть коли він вам не потрібен.
Заправляємо автокондиціонер без сторонньої допомоги
Найкраще заправку проводити в сервісних центрах і майстернях, призначених для цього. Хорошим знаком для вирішення скористатися тим чи іншим СТО буде наявність фахівця, що займається тільки цим видом робіт. Якщо раптом ви вирішили заправляти пристрій своїми руками, то слід знати кілька деталей. Кожен кондиціонер обслуговується своїм виглядом фреону, дізнатися, який саме потрібен вам, зазвичай можна на корпусі будь-який з деталей системи. Норма обсяги рідини зазвичай є під капотом автомобіля або записана в інструкції по експлуатації. Якщо система має заповненість менше 50%, то доведеться проводити ще і вакуумирование.
Не варто використовувати саморобні шланги і перехідники, це призведе до витоку недешеве фреону.
Озброївшись комплектом для заправки кондиціонера (балон, перехідник, шланги і манометр), залазимо під капот і знаходимо магістраль і захисний ковпачок на ній. Чистимо місце навколо нього і відкручуємо, надягаємо заправний шланг. Заводимо мотор і споряджаємо когось підтримувати його холостий хід на 1500 оборотах, а також просимо помічника запустити рециркуляцію повітря в кондиціонері на рівні MAX. Балон з фреоном перевертаємо, відкриваємо на ньому кран-прокол, а також вентиль низького тиску на шлангу, приєднаному до магістралі замість захисного ковпачка.
Заправка почалася, а ми повинні стежити за тиском на манометрі, помічник тримає обороти на 1500. Тиск не повинен перейти за позначку 285 кПа, а рідина слід перевіряти через відповідне віконце на предмет утворення бульбашки. Якщо в салон почав надходити відчутно холодне повітря (бажано заміряти термометром, потрібна відмітка в 5-8 градусів), то кран можна закрити, а всю конструкцію розібрати. Без досвіду за таку роботу краще не братися, так як можна вивести з ладу інші елементи системи кондиціонування автомобіля.