Самостійно змінюємо помпу на автомобілі Лада Пріора
Перегрів двигуна - ситуація не з приємних, особливо якщо це сталося далеко від гаража. У переважній більшості випадків мотор перегрівається через поломки помпи. Від цього не застрахований жоден автомобіль і «Лада Пріора» не виняток. Якщо машина «закипіла», водієві залишається лише чекати евакуатор. Або просити кого-небудь взяти машину на буксир. Однак усього цього можна уникнути, вчасно замінивши помпу.
Основна функція помпи в автомобілі «Лада Пріора»
Водяна помпа створює тиск антифризу в охолоджувальній сорочці мотора. По суті, це звичайний відцентровий насос, тиск в якому створюється сталевий крильчаткою, яка постійно обертається з величезною швидкістю.
Помпа охолоджуюча на «Ладу Пріору», нова, в упаковці
Зупинка помпи призведе до перегріву двигуна. А якщо водій спробує продовжити рух без нормального охолодження двигуна, цей двигун просто заклинить. І відремонтувати його буде дуже непросто.
Ознаки несправності водяної помпи на "Пріорі"
Існує ряд характерних ознак, що дозволяють водієві зрозуміти, що з системою охолодження двигуна щось не так:
- текти антифризу. Патьоки охолоджуючої рідини можуть бути видні як на моторі, так і на асфальті під машиною. Витікати антифриз може як з пробитого радіатора, так і з-під помпи, герметичність якої порушується;
- підвищена витрата антифризу. Ще одна ознака. Справа в тому, що помітити витік охолоджуючої рідини, про яку йшла мова в попередньому пункті, водієві вдається далеко не завжди, оскільки вона може бути дуже незначною. Але якщо водій регулярно контролює рівень антифризу в системі, то побачивши його поступове зменшення, він зрозуміє: помпа потроху підтікає;
- свист. Він лунає з-під капота машини і з часом може наростати. Свист дуже високий і на перших порах не надто гучний. Причина появи цього звуку - в зруйнували підшипнику помпи. В помпі на «Пріорі» підшипники кулькові. Коли підшипник руйнується, що вилетіли з сепаратора кульки починають тертися об внутрішні стінки помпи, а водій чує свист;
Підшипник на водяній помпі "Пріори" може зламатися і засвистіти
- корозія. Виникає вона через неякісне антифризу. Як правило, найбільше від неї страждає крильчатка помпи. Через іржі її обертання може сповільнитися, а в особливо важких випадках крильчатка може проржавіти настільки, що просто зупиниться. Така ситуація особливо часто спостерігається на машинах, які довгий час не експлуатувалися;
Крильчатка помпи "Пріори" може заіржавіти через поганий антифризу
- кавітація. Поганий антифриз викликає не тільки корозію, а й підвищує освіту вакуумних бульбашок при обертанні помпи. Коли такий пухирець стикається з внутрішньою поверхнею пристрою, він схлопивается, причому сила схлопування настільки велика, що може вирвати шматочок металу з внутрішньої поверхні помпи. Згодом таких пошкоджень стає все більше і помпа приходить в повну непридатність;
Помпа "Пріори" легко руйнується через постійну сильної кавітації
- смолисті відкладення. Причина все та ж: поганий антифриз. Хімічний наліт зазвичай скупчується на крильчатці помпи. Він не так руйнівний, як кавітація. Але якщо помпу довгий час не промивали, відкладення цілком можуть викликати її зупинку і наступний перегрів мотора.
Перевірка помпи без її зняття
Більшість несправностей помпи виявляються тільки після зняття і повного розбирання цього пристрою. Тільки розібравши помпу, можна побачити всередині смолисті відкладення, а також сліди корозії і кавітації, про які говорилося вище. Але є кілька ознак, що дозволяють встановити несправність помпи без її зняття. Перерахуємо їх:
- люфт центрального вала або всієї помпи. Для того щоб з'ясувати, чи є на помпі люфт, досить просто взятися рукою за шків помпи і покачати його вниз і вгору. Якщо пошкоджений вал помпи або її підшипник - люфт буде відчутним;
- текти антифризу. Про це ознаці вже згадувалося вище. Тут слід додати лише один нюанс: помпа на «Пріорі» знаходиться під металевим кожухом системи ГРМ. І якщо водій хоче напевно переконатися в тому, що тече саме помпа, цей кожух йому доведеться зняти. Знімати саму помпу при цьому не потрібно;
- свист зламаного підшипника. Про це теж говорилося вище, але тут обов'язково слід згадати ось що: не слід плутати свист несправної помпи зі свистом несправного генератора. Ламаючись, ці пристрої свистять, але роблять вони це по-різному: свист помпи дуже високий і тихий, а свист генератора - гучний, низький і іноді переходить в скрегіт.
Середній термін служби і періодичність заміни помпи
У більшості сервісів механіки радять міняти водяну помпу разом з ременем ГРМ, тобто приблизно через кожні 60 тис. Км пробігу. Проте багато автомобілістів нехтують цією порадою і вважають за краще не поспішати з заміною. Певний сенс у цьому є: середній термін служби помпи на «Пріорі» - 100 тис. Км.
Заміна водяної помпи на автомобілі «Лада Пріора»
Перед початком робіт потрібно підготувати все необхідне. Ось що нам буде потрібно:
- ємність для старої охолоджуючої рідини;
- нова помпа;
- тюбик з герметиком;
- комплект комбінованих і торцевих ключів;
- ліхтарик.
Послідовність операцій
- «Лада Пріора» встановлюється на естакаду або на оглядову яму, в автомобілі включається ручне гальмо.
- Близько радіатора автомобіля є отвір для зливу охолоджувальної рідини, закритий пробкою. Під цей отвір підставляється порожня ємність, пробка відгвинчується, антифриз зливається. Вилитися має як мінімум 5 літрів антифризу.
Отвір для зливу антифризу з «Пріори» знаходиться праворуч, під патрубком
- Після повного зливу рідини з акумулятора знімаються обидві клеми.
- Тепер з двигуна знімається кришка кожуха ГРМ. Це робиться торцевих ключем на 14. Відкривається доступ до двох зубчастих шківів розподільних валів.
Кожух ГРМ з «Пріори» знятий торцевих ключем на 14
- Шківи откручиваются ріжковим ключем на 17. Для того щоб зубчасті шківи не обертається при відкручування, в автомобілі слід включити першу передачу.
- Під шкивами знаходиться кронштейн, на якому кріпиться натяжна ролик. Цей кронштейн тримається на трьох болтах на 13. Їх зручно відкручувати накидним ключем.
Кронштейн натяжної ролика з «Пріори» знімається накидним ключем на 13
- Наступний крок - зняття шківа коленвала. Без зняття цієї деталі ремінь ГРМ витягти не вийде.
Зубчастий шків коленвала «Пріори» необхідно зняти для отримання доступу до помпи
- Після зняття ременя доступ до водяній помпі повністю відкритий. Помпа тримається в своїй ніші на трьох болтах на 14, які відкручуються торцевої головкою.
- Після вилучення старої помпи нішу, в якій вона перебувала, необхідно ретельно протерти ганчіркою, а на прокладку нової помпи перед її установкою потрібно обов'язково нанести герметик, стійкий до підвищеної температури.
Герметик наноситься на прокладку помпи "Пріори", тонким шаром
- Тепер нова помпа з прокладкою і герметиком встановлюється в нішу, кріпильні болти закручуються.
Нова помпа встановлена в мотор «Пріори», кріплення закручений
- Після цього проводиться зворотна збірка системи ГРМ.
Відео: міняємо водяну помпу на "Пріорі"
Установка додаткової помпи на "Пріору"
Додаткову помпу на автомобіль «Лада Пріора» автолюбителі зазвичай ставлять за особистою ініціативою. Робиться це для того, щоб поліпшити циркуляцію охолоджуючої рідини через радіатор грубки.
Великою популярністю у власників «Пріори» користуються електричні помпи BOSCH
Справа в тому, що обігрівач в «Пріорі» не відрізняється високою потужністю. І це особливо добре відчувається в сильний мороз. У цій ситуації установка додаткового насоса в систему охолодження - крок цілком розумний.
Перед початком роботи визначимося з інструментарієм і витратними матеріалами. Ось вони:
- помпа електрична виробництва фірми BOSCH;
- дроти ізольовані, 2 м;
- пластина металева (довжина 1 м, ширина 20 см, товщина 1 мм);
- лещата;
- ножовка по металу;
- ліхтарик.
Послідовність дій
- Перш за все необхідно визначитися з місцем установки додаткової помпи. В автомобілі «Лада Пріора» помпу краще розташовувати над двигуном праворуч, поруч з акумулятором, попередньо помістивши пристрій в спеціальний утримувач.
Додаткова помпа в «Пріору» буде встановлена праворуч, у акумулятора
- За допомогою лещат і ножівки з металевої пластини необхідно зробити кронштейн подібний до того, що наведено на фото нижче.
Тримач додаткової помпи на «Пріорі» робиться з металевої пластини
- Кронштейн прикручується до держателю акумулятора, в нього поміщається помпа. Її патрубки за допомогою металевих хомутів підключаються до шлангів системи охолодження.
Додаткова помпа для «Пріори» поміщається в підготовлений держатель
- Далі в автомобіль встановлюється невелике реле для того, щоб додаткова помпа включалася відразу після повороту ключа запалювання. Крім того, в приладову панель встановлюється додаткова кнопка, за допомогою якої помпа вимикається.
Додаткова помпа в "Пріорі" підключається до реле і вимикача
- Нарешті, дроти помпи виводяться в салон і підключаються до запобіжного блоку автомобіля.
Додаткова помпа на «Пріорі» підключається до блоку запобіжників
Отже, помпа - найважливіше допоміжний пристрій, без якого нормальна робота двигуна просто неможлива. Заміна помпи пов'язана з певними труднощами, але вони цілком переборні. Щоб успішно замінити помпу на «Пріорі», потрібно запастися терпінням і в точності слідувати наведеної вище інструкції.