Фарбування і поліровка автомобільної двері своїми руками - докладний посібник
Крім переднього бампера авто, уразливими деталями кузова також вважаються двері, особливо з боку водія. Згодом на них з'являються подряпини, по краях виникають відколи лакофарбового покриття (скорочено - ЛКП), а через 5-6 років експлуатації машини по контуру елемента нерідко утворюється іржа. Щоб не доводити ситуацію до крайності, коли корозія проїсть метал наскрізь, слід її видалити і пофарбувати дверцята заново. Якщо ви звикли ремонтувати автомобіль своїми руками, то зможете виконати фарбування в власному гаражі, користуючись мінімальною кількістю інструментів.
План дій по фарбуванню двері авто
Будь-яка технологічна процедура, в тому числі фарбування деталей кузова, ділиться на кілька етапів. Їх число залежить від стану лакофарбового покриття та ступеня ураження металу корозією. Для крайнього випадку з повним двостороннім фарбуванням дверки план дій виглядає так:
- Підбір фарби в колір і закупівля необхідних матеріалів.
- Підготовка інструментарію і гаражного приміщення.
- Розбирання дверцята (бажано з демонтажем).
- Первинна обробка елемента, що включає в себе зняття іржі і відвалюється фарби, зачистка, грунтовка і шпаклівка.
- Нанесення базової фарби і наступних шарів лаку.
- полірування.
Корозія на дверях - типова картина для старого авто
Перелік робіт скоротиться, якщо вам потрібно позбавитися від відколів і іржі по торцях дверей або видалити глибокі подряпини на лицьовій частині. У подібних ситуаціях не потрібно знімати або розбирати елемент, а якщо подряпини торкнулися тільки шар лаку, то і фарбувати нічого не доведеться, достатньо гарненько відполірувати поверхню. Щоб розібратися в цих тонкощах, пропонується розглянути ремонт деталі з повним фарбуванням.
У переважної більшості автолюбителів немає в гаражі компресора з фарбопультом, застосовуваного малярами в автомайстерень. Але при відомій вправності дверцята можна перефарбувати за допомогою складів, що продаються в аерозольних балонах. Новачкам, нетямущим в малярній справі, є сенс ознайомитися саме з цим способом відновлення ЛКП.
Примітка. Технологія фарбування з балончика і фарбопульта однакова, відмінність - в якості покриття і особливості застосування. Тому методика використання балона підійде і автолюбителям, які мають в гаражі компресор.
Такі борозни на дверцятах можна тільки зафарбувати
Рекомендації по вибору матеріалів і фарби
Підбір фарбувального складу під колір автомобіля - етап відповідальний. Добре, коли відтінок кузова однорідний, тоді підшукати необхідний балончик за номером фарби не складе труднощів. Але на даний момент подібні кольори зустрічаються все рідше, оскільки виробники додають до стандартних покриттів різнокольорові вкраплення для створення ефекту металік, перламутр і так далі. Найчастіше підібрати фарбу в готовому вигляді не вдається і її доводиться замовляти в спеціалізованих майстернях, де колірну гамму визначає комп'ютер.
Порада. Щоб самостійно підшукати фарбувальний склад, зніміть з автомобіля люк заправної горловини і візьміть з собою. Звіряйте колір по його внутрішній стороні, що не встигла вигоріти на сонці в процесі експлуатації машини.
Автомобільні фарби в балонах по 520 мл
Фахівцю - автомаляр вистачить 1 стандартного балона об'ємом 520 мл, щоб перефарбувати дверку з обох сторін. Вам, як новачкові, краще купити пару балончиків з урахуванням витрат на попередню тренування. Якщо потрібно замовити приготування емалі в майстерні, то розраховуйте на обсяг 400-600 мл в залежності від розмірів дверей у вашій машині. За інструкцією 400 мл фарбувального складу вистачає, щоб покрити площу до 1,5 м2 в 2 шари.
Довідка. В обсязі балона автомобільна емаль займає близько 60%, решта 40% - стиснене повітря.
Захисний лак для кузова теж продається в балончиках
Лак для захисту базового покриття без проблем продається в аерозольній упаковці, окремо замовляти його не доведеться. Кількість лаку приблизно дорівнює обсягу фарби, оскільки обидва склади наносяться в 2-3 шари. Для виконання комплексу робіт будуть потрібні і інші матеріали:
- наждачний папір різної зернистості - від Р150 до Р2000;
- спеціальна рідина - обезжириватель (НЕ розчинник!);
- хімічний перетворювач іржі;
- шпаклівка стартова і фінішна, краще - від відомого бренду BODY;
- грунтовка епоксидна;
- паста полірувальна з дрібним і великим зерном;
- скотч малярний і плівка для обклеювання авто;
- розчинник 646 і ганчір'я знадобиться для відмивання мастила, консерванту і інших видів забруднень;
- спеціальні серветки, які не залишають ворсу на поверхні;
- пластикова пляшка, наповнена чистою водою.
Шпаклівка і грунт від виробника Body
Порада. На оновлення однієї дверки купуйте полірувальну пасту і шпаклівку в невеликій розфасовці, цього цілком достатньо.
Підготовка інструментів і гаража
Що вам неодмінно знадобиться з обладнання, так це шліфувальна машинка з функцією регулювання оборотів кола. Полірування без неї не зробиш, та й зачищати проблемні місця набагато зручніше, тому візьміть шліфувальну машину в оренду і купіть для неї полірувальний круг. Решта комплект інструментів виглядає так:
- слюсарний інструментарій - ключі, викрутки, пасатижі для розбирання дверки;
- болгарка або електродриль для видалення корозії, оснащена спеціальним кругом (про це нижче);
- шпателі металеві та гумові;
- ніж канцелярський;
- рукавички, окуляри і респіратор.
Без шліфувальної машини фарбувати і полірувати авто набагато складніше
Порада. Для ручного ошкуривания важкодоступних місць куди не підібратися шліфувальної машинкою, випиляти дерев'яний брусок під хват своєї руки.
Захисні засоби, що використовуються при фарбуванні
Щоб збивати верхній шар іржі до металу, потрібно придбати зачистной коло для болгарки або насадку на дриль. Вибір цих пристосувань досить широкий:
- коло з ворсом з дроту (так звана карчётка);
- шліфувальний інструмент по металу товщиною від 3 мм;
- кола, зроблені з полімерних волокон з додаванням абразиву (на жаргоні майстрів - корали);
- спеціальні гнучкі кола для місць з утрудненим доступом.
Кола для зачистки і ручна щітка
Карчётка - найбільш дешевий і поширений інструмент, що володіє серйозними недоліками - здатністю «зализувати» сталеву поверхню і накочувати метал на іржу. Кращі результати в первинної зачистки показують корали і гнучкі інструменти. Остаточне видалення корозії проводиться піскоструминної насадкою (коли є компресор) або хімічним способом.
Порада. Якщо механізувати процес зачистки немає можливості, скористайтеся звичайною ручною щіткою по металу. Робота займе більше часу, але результат ви отримаєте такий же.
Піскоструминна насадка для компресора
Щоб успішно пофарбувати дверцята автомобіля, підготуйте гаражне приміщення відповідно до рекомендацій:
- Приберіть пил і по можливості зробіть вологе прибирання.
- На момент фарбування позбудьтеся від протягів і відключіть вентилятори, щоб вони не піднімали залишилася пил.
- Виженіть з гаража літаючих комах, а отвори, що ведуть на вулицю, завесьте сітками. Одна муха, що сіла на свіжонанесений лак, зіпсує зовнішній вигляд ЛКП.
- Організуйте хороше освітлення в місці проведення робіт;
- Якщо ви плануєте перефарбовувати двері цілком, придумайте пристосування для її підвішування, щоб забезпечити доступ до деталі з усіх боків.
Відеоогляд зачищувальних матеріалів
Зафарбовування відколів по краях
Найчастіше лакофарбове покриття сколюється на торцях дверей, чому металеву основу починає іржавіти. Якщо в цілому ЛКП на дверцятах виглядає добре, то повністю її фарбувати не потрібно, достатньо розібратися зі сколами і запобігти подальшому поширенню корозії. Ця операція досить проста і виконується в такому порядку:
- Вимийте і просушіть автомобіль, заженете його в гараж.
- За допомогою канцелярського ножа видаліть фарбу, що відшаровується навколо відколів, потім вирівняйте їх виступаючі краї шкіркою Р150, а після неї - Р1500.
- Обробіть зачищені місця перетворювачем іржі і почекайте час, вказаний на упаковці.
- Оклейте обробляється місце скотчем з обох сторін, ретельно знежирте і нанесіть грунт.
- Після застигання зніміть скотч і за допомогою наждачного паперу позбудьтеся від чіткої межі між ґрунтовкою і старим покриттям. Переклейте липку стрічку на 3-5 мм далі.
- Ще раз знежирте поверхню і нанесіть фарбу з балончика, накладаючи її з обох сторін. Після 10-хвилинної просушки накладіть другий шар, а потім двічі пройдіть лаком.
Відколи й здуття покриття по окантовці дверей
Порада. Працюючи наждачним папером, поливайте обробляється місце водою, не тріть на суху. Також стежте, щоб під шкурку не попадав пісок, інакше з'являться глибокі подряпини.
Якщо в процесі робіт ви захопили тонку смужку на лицьовій стороні дверки, то полірування виконувати не потрібно. В іншому випадку доведеться відполірувати двері, про що буде розказано далі.
Порядок усунення дрібних подряпин і інших дефектів на фото
Відшаровується покриття знімається ножем Обробка наждачним папером Офарблює місце треба обклеїти малярським скотчем Накладення грунту з балона Після грунтовки скотч треба переклеїти на кілька мм далі Нанесення фарби балончиком Після забарвлення і лакування залишається прибрати скотчВідео по частковому фарбуванні торців
Підготовка двері машини до повного фарбування
Для повного двостороннього фарбування дверцята краще зняти з машини, повністю розібрати і після обробки підвісити до стелі. Коли потрібно оновити тільки лицьову сторону деталі, то демонтувати її з автомобіля не обов'язково, але доведеться ретельно обклеїти кузов, щоб пилок з балона не потрапляла на інші елементи.
Відмивання бруду розчинником
Перша підготовча операція - це відмивання двері від мастила, консерванту і різної липкою бруду, що скопилася на торцях деталі. Для цього використовуйте ганчір'я і розчинник 646 (або інший). Після промивання і ретельної протирання проводиться зачистка. Залежно від стану старого покриття і металу під ним вона робиться наступним чином:
- Не слід видаляти стару фарбу дощенту. Кінцева мета - вирівняти поверхню, прибравши роздувся фрагменти механічним шляхом за допомогою корала, карчёткі або шліфувального круга. Ділянки, де покриття тримається міцно, драїти грубим інструментом не потрібно.
- Коли під старою фарбою виявлена корозія, її треба зчистити механічно, а потім обробити місце перетворювачем іржі. Останній розчинить окис заліза в дрібних порах, куди не дістане коло і щітка. Інший варіант остаточного видалення корозії - застосування піскоструминної насадки і компресора.
- Антигравійного шар, іноді зустрічається на нижній частині дверцят необхідно зняти повністю. Тут непогано впорається коло з дротовим ворсом, а після видалення основного шару - корал. Також антигравій забирається розчинниками, але це занадто тривалий і трудомісткий спосіб.
- Для вирівнювання всієї поверхні після зняття іржі почніть працювати шкіркою Р150, потім перейдіть на Р600, щоб загладити глибокі подряпини.
Зняття іржі шлифмашинкой
Порада. Якщо погодні умови дозволяють, то первинну зачистку варто виконувати на вулиці, тоді в гаражі залишиться менше пилу.
Зняття іржі шліфувальним кругом
У процесі підготовки бажано дотримуватися таких швидкісні режими шліфувальної машини:
- при роботі наждачним папером - до 10 тис. об / хв;
- при обдирання карчёткой - до 6 тис. об / хв;
- для полімерних дисків типу корал оптимальна швидкість - 3500 об / хв.
Накладення шпаклівки в місцях дефектів
Після зачистки знежирте всю поверхню і огляньте на предмет заглиблень в місцях, де була корозія. Щоб їх позбутися, необхідно накласти шпаклівку, іноді - в кілька прийомів. Справа в тому, що ці склади не можна укладати товстим шаром, інакше після застигання вони потріскаються. Точні дані по товщині укладання залежать від типу шпаклівки і прописані в інструкції на упаковці. Нерідко перед укладанням на голий метал виробник рекомендує додатково загрунтувати цю ділянку.
Порада. Наносите склад шпателем тонким шаром на місце поглиблення. Якщо через недосвідченість ви занадто затягнули процес і шпаклівка початку застигати, то краще зупинитися і дати їй ствердіти, а після зачистки вирівняти ділянку остаточно.
Замивання (матування) поверхні шкуркою з водою
Повне висихання шпаклівки займає не менше 30 хв., Після чого приступайте до подальшої обробки:
- Візьміть наждачний папір Р800 і виконайте Замивання всіх поверхонь, канавок і порожнин. Замивання (на жаргоні - матування) - це ручна зачистка дрібною шкіркою з одночасним поливанням водою.
- Просушіть двері і знежирте, не шкодуючи уайт-спіриту. Щоб на поверхні не залишалося розлучень, відразу протирайте її серветкою насухо.
- Замивання може виявити непомічені раніше дрібні вм'ятини і подряпини, які необхідно зашпаклювати тонким шаром.
- Після просушування обробіть все зашпаклёванние ділянки наждачним папером Р320, поливаючи невеликою кількістю води з пляшки. Знежирте дверку ще раз.
- Нанесіть тонкий шар грунтовки на місця, покриті шпаклівкою, і дайте просохнути 5-10 хв.
- Повторіть накладення грунту ще двічі з перервами на просушку 10 хв. На цьому підготовчий етап закінчений.
Накладення грунту в 3 шари
Важливий момент. Гарантувати всю дверцята не обов'язково, потрібно покрити тільки ті ділянки, де ви наклали шпаклівку. На решті площі фарба добре пристане до зачищеному старому покриттю.
Підготовка дверей автомобіля на відео
Фарбування і поліровка своїми руками
Перед фарбуванням необхідно повторити операцію Замивання за допомогою шкурки Р800. Обробіть прогрунтовану місця таким чином, щоб розмити межі цих плям, зробити їх плавними. Потім підвісьте дверку до стелі на дроті, зачепивши її за петлі. Далі дійте в наступному порядку:
- Обробіть всі поверхні і торці знежирювачем, просушіть і ретельно протріть антистатичними серветками.
- Візьміть балончик або заправлений краскопульт і накладіть перший базовий шар з внутрішньої сторони і на торці двері. Тримайте розпилювач на відстані 20-30 см від фарбується деталі, фарбу наносите горизонтальними і вертикальними смугами по черзі, щоб кожна наступна перекривала попередню наполовину.
- Просушіть елемент 10 хв, потім накладіть ще 2 шари з таким же перервою. Після кожної сушки акуратно змітайте пил з поверхні серветками.
- Перейдіть на лицьову сторону і протріть її серветкою, щоб зняти пилок, що потрапила туди в процесі фарбування. Нанесіть 3 шари базової фарби, як це описано в попередніх пунктах.
- Таким же чином покрийте всю дверцята лаком за 3 рази.
Обробка шкіркою шару грунту
Увага! При фарбуванні балончиком добре збовтувати його і тримайте в вертикальному положенні. Якщо ви відпустили кнопку розпилювача, то перед наступним проходом бризніть в сторону від окрашиваемого елемента. Справа в тому, що в момент відпускання в голівці накопичується трохи фарби і в перший момент після натискання балончик може «плюнути» на вашу красиву двері великої краплею і зіпсувати результати роботи.
Кордон прогрунтована ділянки повинна бути розмитою
Пофарбовану і лаковану двері залиште сушитися на ніч, а на наступний день зніміть її з підвісу, укладіть на стіл і огляньте на предмет огріхів. Якщо такі виявлені у вигляді патьоків, точок і інших дрібних дефектів, то зачистите це місце наждачним папером Р800 вручну, трохи поливаючи водою. Щоб прибрати ризики від великої шкурки, зробіть повторний прохід папером Р2000. Далі алгоритм такий:
- Проведіть Замивання (матування) лицьової частини дверцята наждачним папером Р2000. Площині можна обробляти машинкою, але дуже акуратно, щоб не протерти лак. Поверхні зі складним профілем - тільки вручну.
- Встановіть на машинку жорсткий коло (білого кольору), змочіть його водою і приступайте до полірування площин, змащуючи їх крупнозернистою пастою (кути не чіпайте). Швидкість обертання диска - 1000 об / хв.
- Поставте напівм'який коло чорного кольору і пройдіть по всіх кутках.
- Візьміть дрібнозернисту пасту і повторіть всі дії, не змінюючи кола. В кінці зітріть залишки поліролі м'якою ганчіркою.
Нанесення ЛКП з балончика
Порада. При роботі не натискайте на шліфувальну машину, інакше протрете лак і фарбу, що призведе до переробки. Внутрішню частину дверцят полірувати немає сенсу, але по торцях можна пройти для кращого ефекту.
Після закінчення полірування залишається зібрати двері і поставити її на автомобіль. Якщо деталь не знімалася, то машину слід добре обклеїти плівкою, щоб на неї не потрапляла фарба і лак. Знімати плівку можна після завершення полірування.
Процес фарбування на фото
Так виглядає дверцята, підготовлена до фарбування Обробка знежирювачем Накладення базової фарби Лакування двері в 3 шари Видалення пилу і ворсу серветкою Матування (Замивання) перед поліруванням Полірування дверцята шлифмашиной Остаточна протирання полірованій поверхніВІДЕОінструкція як правильно пофарбувати двері
Фарбування елементів кузова - робота досить складна. Цілком ймовірно, що зробити її бездоганно з першого разу не вийде. Тому перед фарбуванням потренируйтесь на будь-якому аркуші металу або іншій поверхні, щоб пристосуватися і накладати фарбу без патьоків. На підготовку варто витратити зайві 1-2 години, але виконати її бездоганно. Не хвилюйтеся, не поспішайте і пам'ятайте: краще нанести лак і фарбу з огріхами, ніж їздити далі з прогнилими дверима.