Самостійно змінюємо масляний насос на ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115
Будь-якому двигуну внутрішнього згоряння для нормальної роботи потрібно безперервна змащення тертьових частин. І двигуни автомобілів ВАЗ в цьому плані не виняток. Серцем мастильної системи є масляний насос, який, як і будь-який інший агрегат, з часом зношується і ламається. Чи можна його замінити своїми руками? Зрозуміло: головне, знати, як це робиться.
Призначення масляного насоса на ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115
Головне завдання масляного насоса - створювати надмірний тиск в мастильної системі двигуна і забезпечувати безперервну циркуляцію масла в мастильних каналах.
На ВАЗ 2114 встановлюються тільки роторні маслонасоси
Будь-яка поломка маслонасоса веде до падіння тиску мастила, після чого тертя між рухомими частинами мотора різко зростає. В результаті практично всі вузли двигуна виявляються пошкоджені, і відновити їх можна тільки після дорогого капітального ремонту.
Типи маслонасосів на ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115
Конструкція двигунів ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115 однакова. Тому маслонасоси на цих машинах теж абсолютно однакові. Це регульовані насоси роторного типу, оснащені редукційним клапаном.
Основні елементи конструкції роторного регульованого маслонасоса ВАЗ 2114
На більш ранніх моделях ВАЗ встановлювалися шестеренні маслонасоси, але поступово інженери ВАЗ відмовилися від цих пристроїв, оскільки роторний маслонасосів володіє важливими перевагами:
- роторні маслонасоси, на відміну від насосів шестеренних, практично ніколи не вспенивают моторне масло в системі;
- якщо на машині встановлений регульований роторний маслонасосів, то автовласникові не доведеться надто часто міняти моторне масло (оскільки проблема спінювання вирішена, робочий ресурс мастила збільшується в середньому в 2,5 рази);
- через особливості конструкції масляний роторний насос істотно полегшує роботу двигуна. При використанні маслонасосів цього типу потужність мотора зростає на 35%.
Розташування маслонасосів на ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115
Масляний насос на ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115 знаходиться під двигуном автомобіля. Він закритий масляним піддоном, а піддон, в свою чергу, закритий картерной захистом. Тому для того щоб дістатися до маслонасоса, автовласникові доведеться зняти ці деталі, попередньо загнавши машину на естакаду або оглядову яму.
Щоб дістатися до маслонасоса, з ВАЗ 2114 доведеться зняти піддон і картер
Причини поломки маслонасоса
Існує ряд типових поломок, через які масляний насос повністю або частково виходить з ладу:
- фізичний знос корпусу, ротора або відомої шестерні. Між шестернями насоса і корпусом існує зазор в 0,2 мм. Є зазор і між зубами насосних шестерень - 0,5 мм. У міру зношування ці зазори збільшуються, а тиск, що створюється насосом на вихідному патрубку - падає. Оскільки заміна і підгонка зношених шестерень є дуже трудомістким процесом і під силу далеко не кожному, автолюбителі йдуть по шляху найменшого опору і просто змінюють маслонасосів цілком;
Зазори в маслонасоса ВАЗ перевіряються спеціальним щупом
- засмічення маслопріёмніка. Якщо він засмітився, тиск в мастильної системі автомобіля різко падає, а на приладовій панелі загоряється червона лампочка. Забитий маслопріёмнік - це наслідок повністю засмітився картера. Рішенням є повний слив відпрацювала мастила, зняття піддона, картера, маслонасоса і ретельна промивка всіх цих деталей в гасі;
Засмічення в маслопріёмніке може полность вивести з ладу масляний насос ВАЗ
- витік масла. Іноді масло починає витікати прямо з-під насоса. Зазвичай водій помічає витік не відразу, визначаючи її за непрямими ознаками, наприклад, за різко що збільшився витраті мастила і по олійних плям під машиною. Причина витоку - порушення герметичності насосної прокладки. Часто при заміні маслонасоса автолюбителі не змінюють прокладку, що знаходиться під ним, вважаючи, що вона ще якийсь час послужить. Це помилка, яка і веде до витоку. Правило просте: змінюючи маслонасосів, слід в обов'язковому порядку змінити і прокладку, навіть якщо вона не виглядає зношеною.
Окремо слід згадати про моторному маслі. Його якість теж робить істотний вплив на термін служби насоса і його справність. Справа в тому, що масляний насос - це єдиний елемент двигуна, який змащувати відфільтрованим маслом (бо масляний фільтр встановлений тільки на вихідному патрубку насоса). І якщо автовласник звик економити на якісному маслі, то на довгу і безперебійну роботу маслонасоса він може не розраховувати.
Заміна маслонасоса на ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115
Перед початком роботи слід приготувати все необхідне. Для заміни маслонасоса будуть потрібні:
- ключі ріжкові - комплект;
- знімач для масляних фільтрів ВАЗ;
- головки торцеві - комплект;
- ємність для зливу старого масла;
- 6 літрів нового моторного масла;
- 2 плоских викрутки середнього розміру.
Послідовність заміни масляного насоса
- Машина встановлюється на естакаду або оглядову яму і надійно фіксується противідкотними черевиками. З акумулятора знімається мінусовий дріт.
- Відкручується пробка зливного отвору, старе масло зливається в підставлену ємність.
Масло з ВАЗ 2114 слід зливати в заздалегідь підставлену ємність
- З двигуна вручну знімаються ремені генератора і ремені приводу распредвала.
- Зубчастий шків коленвала поддевается двома викрутками і знімається.
Шків з клонували ВАЗ 2114 зручно знімати двома викрутками
- Під шкивом знаходиться шпонка. Вона витягується з паза вручну (це необхідно зробити, навіть якщо шпонка сидить в пазу щільно, тому що її легко втратити).
Обов'язково слід витягти шпонку з паза на коленвале ВАЗ 2114
- Картер двигуна знімається за допомогою торцевої головки на «14». Відкривається доступ до маслопріёмніку.
Картер з ВАЗ 2114 знімається тільки після повного зливу масла
- Маслопріёмнік тримається на двох болтах на «12». Вони викручуються торцевої головкою з довгим воротком.
Маслопріёмнік ВАЗ 2114 тримається всього на парі болтів
- Після вилучення кріпильних болтів маслопріёмнік акуратно знімається з насоса.
Після викручування болтів маслопріёмнік ВАЗ 2114 знімається вручну
- Сам насос тримається на шести болтах на «13». Їх можна вивертати як ріжковим, так і торцевих ключем. При виконанні цієї процедури слід пам'ятати, що під болтами знаходяться тонкі шайби. Втрачати їх не можна.
Масляний насос ВАЗ 2114 тримається на шести болтах з шайбами
- Коли все кріпильні болти викручені, насос поддевается плоскою викруткою. Це необхідно для відділення його від прокладки, що знаходиться під ним.
Щоб відокремити тонку прокладку під маслонасосом ВАЗ 2114, можна використовувати плоску викрутку
- Після відділення прокладки насос вручну знімається з клонували, замінюється новим, після чого мастильна система збирається в зворотному порядку.
Після викручування шести кріпильних болтів маслонасосів ВАЗ 2114 знімається з клонували
Відео: міняємо масляний насос ВАЗ 2114
Важливі моменти
Є пара нюансів, про які обов'язково потрібно пам'ятати, змінюючи маслонасосів:
- перед установкою нового маслонасоса потрібно зняти з нього пластиковий сальник і рясно змастити моторним маслом його внутрішню кромку. Це значно полегшить установку насоса на колінвал;
Внутрішню кромку сальника маслонасоса обов'язково потрібно змастити маслом
- коли насос повністю сяде на вал, не слід відразу закручувати кріпильні болти. Спочатку треба заправити всередину кромку вищевказаного пластикового сальника. Робити це потрібно за допомогою загостреною палички або олівця. Заправляти сальник плоскою викруткою або ножем категорично не рекомендується: він дуже легко рветься, а знайти його в продажу практично неможливо.
Сальник маслонасоса ВАЗ 2114 слід заправляти загостреною паличкою або олівцем
Заміна маслонасоса на автомобілях ВАЗ 2114 і ВАЗ 2115 - завдання, яке здається нездійсненним тільки на перший погляд. При найближчому розгляді виявляється, що впоратися з нею можна і своїми силами, заощадивши серйозну суму на послугах кваліфікованого автомеханіка.