Діагностика інжекторних двигунів - як прийти на допомогу своєму автомобілю?
первинна діагностика інжекторних двигунів полягає в контролі стану всіх датчиків управління агрегату. Для цього проводять ретельний огляд, в процесі якого необхідно переконатися в цілісності ізоляції і надійності з'єднання штекерних роз'ємів.
Діагностика та ремонт інжекторних двигунів - коротко про сам пристрій
Але спочатку зупинимося на тому, що собою являє інжекторний двигун. Чим він відрізняється від карбюраторного? Основна відмінність полягає в системі подачі повітряно-паливної суміші. У колишніх двигунах паливна суміш засмоктувалася безпосередньо через карбюратор, де здійснювалося дозування складових, і далі відбувалося змішування бензину з повітрям. При цьому через недосконалість конструкції двигун втрачав до 10% потужності.
У инжекторном (або вприськовом) двигуні паливо надходить в камеру згоряння шляхом примусового уприскування під високим тиском через форсунки. Дозування і контроль кількості надходить пального здійснює електроніка. В результаті зменшується рівень шкідливих викидів в навколишнє середовище, а також істотно збільшується потужність двигуна, поліпшуються його експлуатаційні характеристики, і знижується витрата палива.
Переваги інжекторних систем:
- точне дозування подачі пального;
- за рахунок оптимізації складу повітряно-паливної суміші істотно менше стає рівень токсичності вихлопних газів;
- поліпшуються динамічні характеристики автомобіля, інжекторна система коректує подачу палива в залежності від навантаження;
- застосування вприськової системи веде до збільшення потужності двигуна більш ніж на 7%.
До недоліків можна віднести дорогий ремонт системи живлення інжекторного двигуна, досить високі вимоги до якості палива і наявність спеціального обладнання для ремонту та діагностики.
Діагностика інжекторних двигунів - як виявити поломку самостійно?
Які ж несправності найбільш часто переслідують вприскові системи? Найсуттєвішою несправністю можна вважати поломку датчика, який контролює стан колінчастого вала. У цьому випадку найчастіше потрібний ремонт двигуна, оскільки відмова сигналізації викликаний серйозними неполадками силового агрегату.
Попередня діагностика інжекторного двигуна своїми руками цілком можлива, але для точного визначення причини несправності потрібно спеціальне обладнання, яке є тільки на СТО. При відмові в шляху паливного насоса єдине, що можна зробити - це замінити несправний вузол. Якщо ж його в запасі немає, то доведеться сподіватися тільки на евакуатор.
Найбільш простий поломкою вважається вихід з ладу датчика фази. Схема роботи вприськової системи побудована так, що в разі подібної несправності вона починає подавати в два рази більше палива. Визначити самостійно причину перевитрати пального навряд чи вийде, для цього будуть потрібні спеціальні прилади для діагностики інжекторних двигунів.
Діагностика інжекторного двигуна своїми руками - ще кілька спостережень
Що ще може привести до раптового збільшення ненажерливості мотора? Фахівці рекомендують звернути увагу на датчик масової витрати повітря. Визначити цю несправність можна по темному вихлопу, зниженню приемистости, появи неприємних ривків і нестійкої роботи двигуна в холостому режимі. Доїхати на такому автомобілі, природно, можна, але тільки до найближчої СТО, де проводиться діагностика і ремонт інжекторних двигунів.
Трапляється, що мотор починає троить. Досвідчені водії знають, що причина може бути не тільки в порушенні подачі палива, але найчастіше це відбувається через поломки електрообладнання (несправна котушка запалювання, свічки та інше). Визначити це може навіть початківець автолюбитель. Але якщо потрібний ремонт інжекторних двигунів, опис несправностей яких вже дано в цій статті, то найкраще звернутися до професіоналів сервісних центрів.