Як прокачати зчеплення своїми руками
Зчеплення в транспортному засобі - це спеціальна система і пристрій, що відповідають за плавний старт автомобіля, чітке і якісне перемикання передач. При несправності зчеплення відзначається значне зниження ресурсу коробки передач, підвищується її знос. Щоб виключити можливі проблеми і неполадки в роботі пристрою, час від часу потрібна прокачування зчеплення. Про те, як прокачати зчеплення і які переваги ця процедура забезпечує, можна дізнатися з цієї статті.
Що таке прокачування зчеплення і для чого вона потрібна?
Прокачування зчеплення - це процедура видалення скупчився повітря в автомобільній гідравлічній системі. Бульбашки повітря потрапляють в систему з різних причин. Найчастіше це погано зафіксовані нарізні сполучення або різного плану несправності в трубопроводі. Якщо не позбутися присутності повітря в системі, рано чи пізно це автоматично приведе до певних поломок всієї рухової системи автомобіля.
Як вже зазначалося вище, процес прокачування зчеплення є відносно нескладною процедурою. Головне знати, як правильно провести операцію і підготувати всі необхідні інструменти і матеріали.
Що необхідно для прокачування зчеплення?
Виконання будь-якого заходу, пов'язаного з ремонтом транспортного засобу, повинно починатися з ретельно проведених підготовчих процесів. Вони полягають в підготовці необхідних матеріалів та інструментів. Щоб провести прокачування зчеплення своїми руками, буде потрібно приготувати наступні матеріали і деталі:
- Будь-яке пристосування, щоб зафіксувати педаль зчеплення. Це важлива річ, якщо прокачування буде проводитися без помічника;
- Прозорий шланг, виконаний з якісної гуми. Його потрібно буде підключити до штуцера. Діаметр даного предмета повинен повністю підходити до моделі ремонтується авто, на підставі чого, його потрібно підбирати індивідуально. При відсутності шланга, виконаного з прозорого матеріалу, можна замінити його на звичайний варіант, але це не дозволить контролювати процес виходу бульбашок з системи;
- Спеціальна робоча рідина для гідроприводу системи зчеплення;
- Ємність для зливу рідини з системи;
- Набір стандартних інструментів - плоскогубці, викрутка, ключі.
Важливо! Якщо робота з прокачування проводиться вперше, варто запросити помічника. Оптимальним варіантом буде покликати таку людину, який знайомий з особливостями проведення процедури. Це дозволить отримати якісний і швидкий результат.
Підготовчі роботи
Перед виконанням подібного заходу варто не тільки підготувати певні інструменти, але провести підготовчі роботи. Серед найважливіших процесів можна відзначити наступні:
- Перевірка рівня робочої рідини гідроприводу. Обсяг не повинен сильно відхилятися від встановленої норми.
- Якщо рідини недостатньо, потрібно додати необхідну кількість до досягнення рекомендованого значення. Помилитися з потрібним об'ємом неможливо, на корпусі розширювального бака присутні спеціальні мітки, за якими можна визначити допустимий мінімум і максимум.
- З верхньої частини повітряного впускного клапана потрібно зняти захисний ковпачок.
Захисний ковпачок
- Після цього потрібно ретельно очистити його від скопилася бруду і пилу.
- На клапанний шток надаватися підготовлений шланг.
- Наливається трохи робочої рідини в приготовлену заздалегідь ємність.
Робочої рідини в очищеної ємності повинно бути достатньо для того, щоб кінець шланга був занурений в неї на кілька сантиметрів. Приступати безпосередньо до прокачування можна тільки після того, як майстер зробить регулювання системи зчеплення.
Важливо! Якщо в системі не буде вільного ходу поршневого штовхача, прокачування зробити буде неможливо.
Необхідно знати, що в якості запірного клапана може виступати не тільки штовхач, але також поршень. Саме з цієї причини відсутність необхідного вільного ходу повинно супроводжуватися щільно закритим становищем даного клапана. Подібне явище часто спостерігається при виході з ладу відтяжної пружини. У цій ситуації в крайній точці руху буде спостерігатися заїдання педалі. При виявленні подібного явища несправність потрібно обов'язково усунути.
Покрокова прокачування зчеплення своїми руками
Підготувавши всі необхідні інструменти і матеріали, привівши систему зчеплення в потрібне положення і заповнивши ємність рідиною, можна приступати до роботи. Процес прокачування системи зчеплення виконується в кілька кроків:
- Необхідно долити в бачок невелику кількість робочої рідини гідроприводу, щоб її загальний рівень не доходив до верхнього краю бочка приблизно на 2 сантиметри. Операція виконується за допомогою спеціального виконаного у вигляді сітки фільтра. Це дозволить захистити систему від проникнення в неї дрібного сміття і різного роду домішок.
- У верхній частині корпусу ПГУ потрібно зняти спеціальний захисний ковпачок, що розташований на перепускному клапані. Після цього на клапан потрібно надіти виконаний з гуми шланг, другий його кінець опустити в попередньо підготовлену ємність, обсяг якої становить в середньому 0,5 літра. Рідини повинно бути приблизно на третину від загального обсягу.
- Пропускний клапан потрібно провернути на 360 градусів і натиснути на педаль вимикання зчеплення. На даному етапі може знадобитися допомога другої людини. Він повинен до упору вичавити педаль. На неї потрібно натискати до тих пір, поки повністю припинитися процес надходження в бак повітряних бульбашок. При здійсненні даного процесу потрібно стежити за загальною кількістю рідини в баку. Показник обсягу не повинен опускатися нижче позначки в 3,5 см від краю. Якщо кількість буде знижуватися, рідину можна буде додавати.
Помічник допомагає вичавити педаль зчеплення
- Пропускний клапан загортається відразу після виходу всіх залишків повітря з системи. Механіки вважають за краще кожен раз загортати клапан в процесі вичавки педалі. Як тільки вона опускається, операція повторюється знову. Дана схема дії дозволяє прискорити процес прокачування. При правильному виконанні операції, повітря повністю вийде з системи зчеплення буквально через три повних вичавлюючи педалі.
- Захисний ковпачок надягає на колишнє місце після попереднього зняття з штуцера встановленого шланга.
- Знову додається рідина в бак, щоб її загальна кількість доходила до краю приблизно на 1,5-2 см.
Провівши процедуру з прокачування в встановленої послідовності дій, потрібно перевірити роботу зчеплення. Зробити це можна, вичавивши педаль до упору і вивчивши якість руху поршневого штовхача. Нормальним кроком руху даного елемента є показник плюс-мінус 27 мм. Якщо даний параметр значно вище або нижче норми, буде потрібно провести регулювання зчеплення.
Важливо! Для прокачування потрібно використовувати тільки робочу рідину високої якості, яку рекомендує виробник. Не варто економити на даному продукті, так як є ризик зіткнутися з розбуханням виробів, виконаних з технічної гуми. Система при цьому явище може досить швидко вийти з ладу.
Відео: прокачування зчеплення
Корисні поради і рекомендації
Щоб провести прокачування не просто швидко, а й дуже якісно, варто дотримуватися певних поради від професіоналів. Крім вибору якісної робочої рідини, можна відзначити кілька інших, не менш важливих рекомендацій:
- Бажано використовувати спеціальні рукавички для захисту рук від попадання на них технічних рідин;
- Необхідно стежити за тим, щоб в ємність з рідиною не потрапляла пил і частинки бруду;
- Не потрібно намагатися економити, використовуючи вже відпрацьовану рідину вдруге. Це може привести до досить неприємних наслідків;
- Якщо є сумніви щодо ідентичності старого і нового складу, краще повністю замінити весь обсяг, щоб уникнути проблем в роботі автомобільної системи зчеплення.
В процесі експлуатації авто важливо стежити за загальним рівнем присутньої в баку робочої рідини гідроприводу. Зниження загальної кількості свідчить про можливий витік. При виявленні дане проблеми, її потрібно відразу без зволікання усунути.
Якщо проведена операція з прокачування системи зчеплення дало лише тимчасовий результат, потрібно перевірити конструкцію на герметичність. У цьому випадку мова може йти про повну розгерметизації, яка автоматично призводить до витоку повітря і до проникнення в систему повітря. Якщо подібні поломки не усунути, зчеплення буде схильне до швидкого зносу.