Як самостійно замінити радіатор опалення на Лада Калина
Потужна грубка в «Калині» дозволяє комфортно переносити російські суворі зими. Згодом її ефективність падає, в салоні з'являється запах тосола, а на стеклах жирна плівка. Гірше коли на підлозі виявляється калюжа антифризу і розширювальний бачок спорожнів. Для «Калини» заміна радіатора грубки проводиться цілком. Проблема в тому, що конструкція обігрівача відрізняється від попередніх моделей ВАЗ і для її заміни необхідно розбирати передню панель. У сервісі за розбір і заміну радіатора візьмуть від 6000 рублів, тому багато автовласників вважають за краще міняти його самостійно.
Пристрій радіатора грубки
Піч автомобіля складається з корпусу з заслінками і металевого радіатора з трубками. Встановлюють два типи: мідні і алюмінієві. У кожного є свої переваги:
- Мідні опалювачі мають меншу теплопровідність, вони повільніше нагріваються і також віддають тепло. Надійність і ремонтопридатність у них вище, радіатор завжди можна запаяти.
- Алюміній цінують за швидкий прогрів і хорошу тепловіддачу, низьку ціну і малу вагу. Але в разі протікання відремонтувати його неможливо.
Тільки що розпакований радіатор грубки на Лада Калина
Важливо! В хорошому радіаторі грубки встановлюють пластикові завіхрітелі або турбулізатори, вони збільшують ККД на 20-25%.
Часті несправності вузла:
- погіршується нагрів через затурканості трубок і сот;
- текти антифризу;
- вологий туман в салоні через негерметичність стиків;
- тріщини на підвідних патрубках.
Ці несправності супроводжуються падінням рівня охолоджуючої рідини в розширювальному бачку автомобіля, підвищенням температури двигуна. Найчастіше текти виявляє себе взимку під час різких перепадів температур. Пари етиленгліколю токсичні, тому затягувати з ремонтом не можна.
Виявити грубку на «Калині» нескладно - вона знаходиться відразу за центральною консоллю, трохи нижче магнітоли. Розмір радіатора 24 на 20 см, товщина 5 см. Відразу під ним встановлено ЕБУ двигуна, який часто заливає тосолом при серйозної витоку.
Причини виходу радіатора з ладу:
- низька якість антифризу, утворення в ньому накипу і твердих опадів, забивають трубки грубки;
- дешеві види тосола агресивні до алюмінію і призводять до корозії і появи тріщин;
- неякісні вироби або підробки під відомі марки;
- використання води взимку;
- руйнування внаслідок тривалої експлуатації.
Підготовка до заміни обігрівача
Починати роботи самостійно рекомендується лише при наявності гаража і набору інструменту. Повна розбирання та збирання передній панелі займе весь день, спрощений спосіб потребуватиме не менше 3-х годин. Інструмент для роботи:
- хороший набір викруток та ключів;
- набір головок на 7,8,10,13;
- плоскогубці;
- ножовка по металу;
- гострий ніж;
- болгарка;
- армовані шланги діаметром 20 мм;
- ємність і шланг для зливу ОЖ;
- новий радіатор.
На робочому місці має бути хороше освітлення, а всі дрібні деталі при розбиранні буде зручно складати в окремі коробочки. Після того як двигун трохи охолов, приступають до заміни радіатора грубки. Це можливо двома способами: із зняттям панелі цілком і з частковим розбиранням і відрізання стінки корпусу обігрівача.
Увага! Не варто заливати в систему охолодження спеціальні герметизуючі склади. Разом з невеликою течею вони з високою ймовірністю закупорять вузькі канали радіатора грубки.
Спосіб зі зняттям торпедо на «Калині»
Цей метод рекомендований заводом і використовується у всіх офіційних сервісах. До переваг такого способу можна віднести збереження всіх пластикових елементів і щільна установка печі на своє посадочне місце.
- Демонтаж починаємо з відключення мінусовій клеми акумулятора і зняття декоративного жабо під капотом. Разом з ним прибираємо корпус повітряного фільтра і сам акумулятор, звільняючи доступ до патрубків опалювального радіатора.
Знімаємо жабо під капотом автомобіля
- Зливаємо антифриз в приготовлену ємність. Тепер можна від'єднати шланги, що йдуть до грубки, і відкрутити болт фіксації опалювача до моторного щита.
Від'єднуємо шланги, що йдуть до грубки
- Переходимо в салон автомобіля і приступаємо до відкручування шурупів по обидва боки передньої панелі.
- Прибираємо декоративну накладку перед лобовим склом, дефлектори воздуховодов, магнітолу, ручки управління кліматом.
- Знімаємо блок управління кліматом, акуратно від'єднавши всі дроти і тяги. Під нею є два шурупа, які необхідно викрутити, так як вони утримують панель.
- Демонтуємо декоративний кожух навколо рульової колонки, під ним знімаємо підрульові перемикачі і замок запалювання.
- Для зняття панелі цілком відкручують 9 гайок і обережно, не обриваючи дроти, витягуємо її з машини.
Автомобіль після зняття передньої панелі
- Перед нами відкривається блок обігрівача, який прикручений до вертикальних ребер жорсткості. Від'єднуємо всі кріплення і витягуємо корпус цілком.
- Розбираємо і замінюємо несправну деталь. Між радіатором обігрівача і стінкою корпусу не повинно бути зазорів. Збірку ведуть в зворотній послідовності.
- Встановлюючи передню панель на місце, приєднуємо всі електричні роз'єми і укладаємо проводку на своє місце. Торпедо повинна легко і без зусиль прилягати до моторного щита, а кріпильні отвори збігатися.
- Збираємо дрібні елементи декору і підключаємо шланги під капотом автомобіля. Заливаємо тосол, пускаємо двигун, перевіряємо працездатність відремонтованого обігрівача.
Процедуру по заміні радіатора з повним розбиранням зручно поєднувати з шумоізоляцією машини або іншими подібними роботами, коли необхідна розбирання салону.
Метод без зняття приладової панелі
Заміна радіатора грубки на Лада Калина без зняття панелі стала популярною завдяки швидкості і необхідності демонтувати мінімальну кількість вузлів. Алгоритм має деякі відмінності від класичного.
- Зливаємо ОЖ і прибираємо все зайве під капотом, відкручуємо хомути, якими кріпляться шланги на вході і виході грубки.
- У салоні розбирати починаємо рульову колонку - демонтуємо захисний кожух, підрульові перемикачі, всю проводку до них. Звільняємо доступ до рульової колонки і педальному вузлу.
- Знімається рульова колонка в місці кріплення електропідсилювача. Вона тримається на 4 болтах і від'єднується від карданчика.
Для від'єднання рульової колонки необхідно відкрутити чотири болта
- З салону демонтується педаль газу (3 болта), тросик газу від'єднують. Педаль гальма не заважає зняттю радіатора, але якщо її зняти, то працювати буде набагато зручніше.
- Доступ до бічної стінки пічки тепер відкритий і його можна витягти. Для цього знімають декоративну кришку обігрівача відкрутивши 3 гвинти.
Декоративна кришка обігрівача тримається на трьох гвинтах
- Стає зрозуміло, що цілком радіатор в отвір поки не пролізе. Для розширення отвори слід скористатися ножівкою, лобзиком, невеликий болгаркою, щоб пропиляти корпус. Випилюють одним цілим шматком. Після заміни грубки його потрібно вклеїти на місце. Патрубки можна відрізати - вони більше не знадобляться.
- Витягуємо грубку в напрямку педального вузла. У ній ще залишиться трохи охолоджуючої рідини.
Акуратно витягуємо грубку
- Новий радіатор приміряємо за місцем. Для зручності установки патрубки вкорочують на 1-2 см. Наклеюємо смужки проти вібрації і ущільнювач по периметру.
- Натягуємо шланги на штуцери, фіксуємо їх хомутами, піч щільно фіксуємо в корпусі отопітеля і закриваємо декоративну кришку. На герметик або клей встановлюємо вирізаний шматок пластмаси.
- Збираємо інші вузли в зворотній послідовності, заливаємо антифриз і перевіряємо працездатність всієї системи.
Переваги цього способу очевидні: не потрібно трудомістка розбирання і від'єднання численних роз'ємів. У передній панелі не з'являться цвіркуни після складання, а в подальшому розбирання і заміна радіатора отопітеля відбувається набагато простіше. Ефективність роботи грубки від цього не знижується.
Відео: Лада Калина - заміна радіатор грубки (без зняття панелі)
Як показує досвід експлуатації нового радіатора вистачає на 3-5 років експлуатації, після чого неминуче починаються проблеми. Яким способом ремонтувати вирішує водій. Наявності найпростіших навичок обслуговування автомобіля буде достатньо для самостійної заміни в гаражі. В іншому випадку варто звернутися в сервіс. «Калина» з кондиціонером має більш складну кліматичну установку з двома радіаторами і заміну обігрівача салону виробляють з розбиранням всій передній панелі.