Датчик тиску масла на «Газелях» та інших ГАЗах: специфікація пристрою, порядок перевірки та заміни
Автомобілі сімейства ГАЗ активно використовуються як в приватному секторі, так і в комерційному. Однак, як і будь-який транспортний засіб, марка потребує уваги водія до дрібних деталей: наприклад, до датчиків давления масла (ДДМ). Пристрій автомобіля дозволяє власнику без особливих труднощів провести як діагностику цього приладу, так і його заміну в разі виходу з ладу. Найбільш популярний приклад - авто марки «Газель».
Специфіка і показники датчика на автомобілях ГАЗ
В автомобілях сімейства ГАЗ використовується один вид механічних датчиків цього різновиду. Його маркування - ММ358. В якості додаткового оснащення до цього пристрою йде покажчик, який інформує водія про поточний стан в системі мастила. Покажчик може бути встановлений як в салоні, так і в підкапотному просторі.
Специфікою дустройства ММ358 вважається його конструкція: мембрана зафіксована разом з штовхачем. Як чутливий елемент виступає реостат, обмотка якого виконана нихромовой ниткою. Тиск масла тисне на мембрану, в зв'язку з чим змінюється і тиск на повзунки, які тісно взаємодіють з обмоткою реостата. Залежно від характеристик тиску в системі повзунок повзе вгору або вниз (дані тут же передаються на покажчик), якщо ж тиск критичне, в салоні загоряється лампа-індикатор у вигляді червоної маслянки.
Датчик тиску масла, який використовується на всіх моделях автомобілів ГАЗ
Датчики ММ358 в ГАЗ володіють наступними показниками роботи:
напруга в мережі живлення - 12 V;
сила струму не вище 0.15 А;
діапазон робочих тисків пристрої - від 0 до 6 кг / см;
опір на виході при відсутності робочого тиску - від 159 до 173 Ом;
посадкова різьблення ¼ дюйма;
підключення через гвинт М.
Місцезнаходження ДДМ в «Газелях» та інших авто цього сімейства
В автомобілях сімейства ГАЗ знайти ДДМ досить просто завдяки специфіці його підключення. Якщо відкрити капот і подивитися на механізми зверху, то справа вгорі можна побачити ДДМ прямо над голівкою блоку циліндрів двигуна.
В ГАЗ іноді використовується два види пристроїв: один показує поточний тиск в системі, а інший виконує функцію передачі сигналу в салон про критичний стан тиску. Два датчика на показометр і на лампу вкручуються в трійник, який підключається в головку блоку циліндрів. Блок вмонтований відразу ж після термостата.
Завдяки зручному розміщенню виконати демонтажні і монтажні роботи буде дуже просто
Перевірка датчика тиску масла своїми руками
Якщо під час руху в салоні несподівано лунає різкий сигнальний звук, а на панелі приладів загоряється лампочка, це може бути викликано різними причинами:
впав рівень масла;
знос вкладишів в підшипниках коленвала;
некоректна робота насосного пристрою;
ДДМ вийшов з ладу або є замикання в його проведенні.
Як тільки з'являється сигнал у вигляді маслянки, необхідно відразу ж заглушити двигун і зупинитися. Насамперед, зрозуміло, буде потрібно перевірити рівень моторного масла - цілком можливо, що датчик спрацював через нестачу мастильної рідини в системі двигуна. Якщо це дійсно так, то потрібно долити потрібну кількість масла і можна заводити двигун і їхати далі.
Однак в тому випадку, якщо причиною появи сигналу став ДДМ, буде потрібно провести діагностику несправностей. Власники автомобілів ГАЗ цілком справляються з цією процедурою самостійно.
Відео: самостійна діагностика пристрої
Порядок перевірки
Відкрити капот, знайти місце фіксації датчика.
Викрутити пристрій і підключити його до манометру.
Перехідник манометра під'єднати до гнізда датчика.
Провід заземлення манометра з'єднати з масою автомобіля.
Буде потрібно використовувати додатковий провід: підключити лампочку або світлодіод до клеми «+» на акумуляторі і замкнути провід на контакті датчика. Світловий прилад повинен загорітися.
Після цього буде потрібно завести мотор.
Плавно натискаючи на педаль газу, потрібно збільшувати обороти роботи двигуна. Як тільки створиться тиск 1.2-1.6 бар (бензинові силові агрегати) або 0.7-1.05 бар (дизельні агрегати), світловий прилад повинен згаснути. Якщо лампочка / світлодіод продовжує горіти навіть при високому тиску в системі, то агрегат несправний.
Буде потрібно збільшити обороти до 2 тисяч об / хв. Масло вже має прогрітися до 80-90º С, тому тиск в системі не повинно бути менше 2 бар. Якщо показник на манометрі менше, значить, в автомобілі сильний знос підшипників коленвала: сам датчик в нормі.
Як замінити датчик тиску самостійно
Заміна ДДМ на автомобілях сімейства ГАЗ - це досить проста операція. Завдяки зручному розташуванню самого пристрою в підкапотному просторі демонтувати вийшов з ладу датчик і замінити його на новий не складе труднощів. Єдине, потрібно дочекатися, поки машина охолоне, так як про гарячі металеві частини можна серйозно обпалити руки.
Заміна ДДМ на ГАЗ передбачає демонтаж і монтаж відразу двох пристроїв: як самого датчика, так і датчика-сигналізатора, який нерозривно з ним пов'язаний.
Для проведення заміни необхідно заздалегідь підготувати інструмент:
плоска викрутка;
ріжковий ключ на 17;
ріжковий ключ на 22;
герметик.
Перше, з чого починається практично будь-яка операція із заміни приладів і механізмів - це підняття кришки капота
Покроковий алгоритм виконання заміни ДДМ на ГАЗ виглядає наступним чином:
Відкрити капот автомобіля.
Відвернути викруткою гвинт кріплення проводу до контакту датчика.
Точно так же відвернути дроти від сигналізатора, який подає команду на панель приладів в салоні.
Ключем на 17 відкручується сам датчик.
Ключем на 22 викручується датчик-сигналізатор.
Після чого два нових пристрої вставляються в посадочні гнізда, при цьому рекомендується на нарізні сполучення попередньо нанести герметик.
Провід підключаються до датчиків за допомогою вкручування гвинтів кріплення.
Після заміни потрібно завести мотор і перевірити працездатність нових пристроїв.
Якщо виявили витікання масла, необхідно ще раз підтягти з'єднання.
Відео: заміна пристрою своїми руками
Водії автомобілів ГАЗ цілком можуть обслужити свою машину без звернень в СТО. Конструкція механізмів ГАЗ досить проста, тому автолюбителю не доведеться ламати голову над тим, де знаходиться той чи інший агрегат і як саме провести його ремонт або заміну. ДДМ - один з найвидніших елементів в підкапотному просторі ГАЗ. Тому його діагностика та заміна при необхідності не зажадає від водія специфічних знань і умінь.