Які повсякденні дії можуть угробити ваш автомобіль
Сучасний автомобіль побудований таким чином, щоб прослужити своєму господареві 5, максимум 7 років. Після цього він починає буквально розвалюватися, змушуючи людини або проводити капітальний ремонт усіх вузлів і агрегатів, або просто міняти автомобіль на новий. Однак, якщо вести себе по відношенню до машини безладно, то вона прийде в непридатність вже через 2-3 роки. Іншими словами, будь-який водій здатний продовжити життя свого автомобіля майже в два рази, просто дотримуючись правил експлуатації.
Вичавлене зчеплення на світлофорі
Найчастіша причина поломки автомобіля - вичавлений зчеплення на світлофорі або коротких стоянках. Звичайно, це стосується тільки автомобілів з механічною коробкою передач.
У механіці зчеплення дозволяє перемикати швидкості самостійно, в залежності від ситуації на дорозі або манері їзди. Потрібно розуміти, що всі елементи зчеплення відчувають максимальне напруження при натисненні педалі. Спочатку зусилля передається на вилку, з неї на вижимний підшипник, потім на сам диск зчеплення, а саме на його гнучкі пелюстки. Всі ці елементи виконані з металу, а він має властивість «втомлюватися» і від цього надалі руйнуватися. Нова кошик зчеплення в комплекті, коштує не дешево, навіть на бюджетну машину.
Постійно натиснута педаль гальма при русі на спуску
Інша поширена помилка водіїв, що призводить до поломки ходової частини - постійне гальмування на спуску. Тут треба знати, як працює гальмівна система. При натисканні на педаль гальма, приводяться в рух гальмівні колодки, як в супортах, так і в барабанних гальмах. Від сильного і постійного тертя гальмівні диски і барабани сильно перегріваються. А це в свою чергу призводить до їх швидкого зносу. Більш того, якщо такий перегрів відбувається в дощову або снігову погоду, то від контакту з водою, розпечені диски просто деформуються і руйнуються.
важливо! Гальмувати на спуску потрібно коробкою передач, просто включаючи знижену швидкість.
Їзда на порожньому баку
Професійні водії знають, що їзда на порожньому баку, в якому плескається літрів 5-7, може привести відразу до декількох поломок. Тому є правило, завжди їздити з баком, наповненим, як мінімум, на половину.
В іншому випадку, можуть трапитися 3 неприємності. В першу чергу - засмічення паливного фільтра. Це відбувається від того, що дрібне сміття і бруд, накопичені в танках бензовозів і сховищах АЗС, потрапляють в бак. При низькому рівні бензину в баку, дрібні фракції бруду і сміття, обов'язково забивають собою паливний фільтр або паливопровід. Все це призводить до нерівній роботі двигуна і утворення в камерах згоряння небезпечного нагару.
У зимовий період, накопичена в напівпорожньому баку емульсія замерзає і засмічує паливопровід і форсунки двигуна. Наслідки такої події - нагар в камері згоряння і відмова двигуна в цілому.
Є думка, що постійна їзда на порожньому баку призводить до перегріву паливного насоса, так як сам бензин є охолоджувальною рідиною даного пристрою. Ця думка спірне, але все ж більшість автолюбителів вважають за краще не ризикувати і не їздити на порожньому баку.
Також потрібно дотримуватися одне з правил тривалого зберігання автомобіля - з бака повністю зливається паливо.
Надмірно активна їзда по калюжах
Ходова частина автомобіля досить міцна і довговічна. Але навіть в ній є гумові елементи, швидко приходять в непридатність під впливом води і агресивних реагентів, що застосовуються в ожеледь. Тому активна їзда по калюжах для автомобіля небажана. Після такої їзди потрібно промивати елементи ходової частини водою і ретельно їх просушувати в умовах теплого боксу.
Занадто агресивна їзда
Занадто агресивна манера їзди підвищує ризик аварії. В цьому випадку може постраждати не тільки автомобіль, але і люди. Що стосується вузлів і механізмів машини під час агресивної їзди, то вони відчувають колосальні перевантаження. Адже середньостатистичний автомобіль, проектується як звичайний механізм, ніяк не спортивний. Різкі ривки з місця, повороти із заметами, дріфт, різке гальмування - все це дуже швидко приводить в непридатність наконечники рульової тяги, кульові опори, гальмівні диски, амортизатори, коробку передач, поршні двигуна і так далі.
На завершення слід згадати ще ряд умов дозволяють продовжити життя автомобілю. По-перше, потрібно регулярно міняти масло і охолоджуючу рідину. Причому масло треба міняти не тільки в двигуні, але і в інших вузлах, коробці передач, наприклад. По-друге, в зимовий час потрібно частіше мити машину, змиваючи реагенти з корпусу авто, це вбереже його від іржі. По-третє, потрібно стежити за чистотою в моторному відсіку. По-четверте, слід контролювати розвал і сходження коліс, неправильна їх постановка, не тільки «з'їдає» шини, але і руйнує ходову частину. По-п'яте, для ремонту автомобіля потрібно використовувати тільки якісні запчастини, які не економлячи на дешевих підробках.
Дотримуючись цих нехитрих вимоги, можна значно продовжити життя свого автомобіля.