Автоелектрика своїми руками - з струмом не жартують!
Сьогодні досить складно уявити наше життя без електрики, вона зустрічається практично всюди, не є винятком і автомобіль, тому цілком природно бажання знати, як ремонтується автоелектрика своїми руками.
Ремонт автоелектрики своїми руками - який потрібен масштаб знань?
Це поняття об'єднує в собі одні з найбільш функціональних частин автомобіля, без яких він просто-напросто не зможе працювати. В першу чергу, це джерела електроживлення, такі як електрогенератор автомобіля і акумулятор. Також до цієї категорії відносяться механізми, що відповідають за старт і рух авто: стартер, розподільник іскри, високовольтна котушка, блок управління і електросвечі. Крім того, до автоелектриці можна віднести і додаткові пристрої, встановлені з метою безпеки або для максимального комфорту. Це і сигналізація, і GPS-навігатор, і інші електронні прилади.
Так як автоелектрика займає, можна сказати, одну з провідних позицій в автомобілі, при цьому значна частина його складових відноситься до даної категорії, то і поломки в цій області досить часті. Але, не дивлячись на те, що автомайстерні можна зустріти практично на кожному кроці, далеко не скрізь працюють справжні професіонали. Часто можна зіткнутися і з шахраями або ж просто непорядними людьми. Тому потрібно з особливою увагою вибирати майстра, якому бажаєте довірити свого «залізного коня», або ж здійснити ремонт автоелектрики своїми руками. Для останнього варіанту, правда, повинні бути деякі навички і знання.
Автоелектрика своїми руками - підбираємося до стартера
Одними з найбільш поширених проблем є: вихід з ладу стартера, генератора і замків запалювання. Хоча автовласники стикаються з цим не дуже часто, але вже якщо подібна біда сталася, то авто відразу ж перестає заводитися, і тоді експлуатувати його не представляється можливим. Якщо з ладу вийшов генератор, то його лагодити необхідно наступним чином: перш за все, здійснюється перевірка його технічного стану.
Для цього знадобляться спеціальні прилади, такі як амперметр, вольтметр, тахометр і навантажувальний реостат. Потім слід його розбирання, причому здійснювати її необхідно в певному порядку. Найпершим демонтується щіткотримач, за ним йде кришка разом зі статором, знявши зі шківа кріпильну гайку, можна витягти і його. Після цього можна нарешті зняти і саму кришку генератора, що ж щодо його складання, так вона потім здійснюється в строго зворотній послідовності, так що запам'ятовуйте, як ви це зробили.
Що повинен знати автоелектрик - перевіряємо і чиним стартер
Коли стартер виявився-таки у вас в руках, потрібно оцінити стан всіх його деталей і обмоток. За допомогою омметра перевіряється обмотка збудження ротора, для того щоб перевірити обмотку стартера, потрібні будуть акумулятор і індикатор. Якщо вони в порядку, то відхилення опору не повинно перевищувати 10%. Що ж щодо діодів, розташованих в блоці управління, так для їх перевірки будуть потрібні лампи і акумулятор. Несправні елементи будуть пропускати струм в обох напрямках або ж не пропускати взагалі. У разі виявлення будь-якої поломки блок слід замінити на новий.
Нижче наведено ще кілька порад: що повинен знати автоелектрик. Наприклад, щоб запобігти коротке замикання, при ремонті електрики автомобіля завжди відключайте привід маси від акумулятора.
Найбільш часто електроніка авто виходить з ладу через потрапляння в неї вологи і бруду, які негативно відбиваються на опорі ізоляції і тим самим сприяють виникненню короткого замикання. Свічки запалювання не повинні мати на своїй поверхні сильне окислення і нагар, а їх колір повинен бути світло-коричневим. І наостанок, якщо стартер працює не в повну силу, то, можливо, необхідно перевірити, наскільки надійно приєднаний до кузова контакт "маси".