Автодіагностика своїми руками - чи просто бути механіком?
Іноді наш автомобіль починає працювати не зовсім коректно, і тоді ми відвідуємо СТО, на яких фахівці оцінюють стан нашого "залізного коня", але якщо знати, як робиться автодіагностика своїми руками, і що для цього потрібно, то можна непогано заощадити. Саме про це і піде мова нижче.
Хто такий сучасний автомеханік?
Як видно вже з назви, діагностика передбачає оцінку стану всіх вузлів автомобіля, так що без певних знань, навичок і устаткування обійтися буде досить складно. А особливо якщо враховувати останню тенденцію все максимально автоматизувати. Нинішні іномарки часто не тільки укомплектовані коробкою «автомат», але також мають і бортовий комп'ютер, який є, по суті, мозком машини і контролюючий практично всі процеси. Цим і ускладнюється взаємодія з нутрощами авто, адже потрібно зважати на власну думку цього електронного «начальника».
Крім того, якщо ви бажаєте зв'язати з автомеханіком своє життя і заробляти таким чином собі на хліб, то обов'язково потрібно підготувати себе до того, що доведеться весь час вивчати якісь нові нюанси. Адже прогрес не стоїть на місці, і, як показує практика, мотористи, славилися своїм професіоналізмом років так двадцять тому, насилу можуть впоратися з сучасною технікою, а деяким це зовсім не під силу. Також слід розбиратися в електриці, читати схеми, вільно володіти комп'ютером і іншими електронними ресурсами, адже там можна знайти багато інформації про те, як стати хорошим автомеханіком.
Необхідно вміти працювати з електричними приладами, різними пристроями і спеціалізованим обладнанням, ще не буде зайвим і вміння паяти.
Особливості професії автомеханіка
Що ж щодо якостей характеру, так хороший автомеханік просто зобов'язаний ретельно підходити до будь-якої проблеми, адже зазвичай причина поломки не кидається в очі. Тому необхідно бути досить компетентним в даному питанні, не тільки завчивши, що і як працює, а й розуміти всю суть процесу, знати, яку саме роль відіграє кожна деталь в пристрої автомобіля, і вміти дивитися глибше, ніж любитель. Адже найменший недолік або ж елементарна неуважність може потім послужити причиною ДТП, і хто знає, які можуть бути наслідки ваших аматорських експериментів.
По суті, автомеханік - це той же доктор, тільки він оглядає не людей, а автомобілі, ставить свій діагноз і намагається вилікувати. Оволодівши основами даного ремесла, можна не тільки стежити за станом свого автомобіля, тим самим заощаджуючи свій бюджет, а й заробляти таким способом на життя. Сьогодні хороші фахівці на вагу золота. Але не обійтися і ще без дечого. безумовно, для людей даної професії необхідний цілий ряд інструментів. Це і молоток, і набір викруток, ключів, плоскогубців - в загальному, все, за допомогою чого можна зробити монтаж і демонтаж різних вузлів і деталей. Але крім них знадобиться ще і спеціалізоване обладнання, таке як різні тестери, що дозволяють оцінити стан свічок запалювання, форсунок, електричних ланцюгів і ін.
Також існують спеціальні сканери блоків управління, з їх допомогою можна виявити і усунути помилки в програмі, дізнатися поточні значення датчиків, які встановлені в різних системах, оцінити працездатність окремих пристроїв і в разі заміни деяких з них здійснити адаптацію системи управління. Щоб перевірити працездатність таких сканерів, а також виявити можливі несправності, в хід йдуть вимірювальні прилади. Звичайно ж, вони значно полегшують роботу, а в ряді випадків без всього цього устаткування просто не обійтися, але воно актуально, тільки якщо займатися автодіагностикою професійно, інакше немає сенсу купувати його через дорожнечу.
Автодіагностика своїми руками - основні вузли і механізми
Безумовно, щоб розібратися в пристрої автомобіля, потрібно вивчити багато інформації, але зараз спробуємо хоча б виділити найосновніші вузли, так би мовити, автомеханіка для чайників. Отже, ніяка машина не поїде без справного двигуна, даний агрегат призначений для того, щоб переробляти теплову енергію в механічну. Потім, щоб ця сама енергія привела в рух колеса, необхідна трансмісія, що складається з коробки перемикання передач, ШРУСов і зчеплення.
Колеса, підвіска, мости і рама відносяться до ходової частини, завдяки якій машина може пересуватися. До речі кажучи, її комплектація грає чималу роль і в забезпеченні комфорту, а також керованості авто. Все, що будь-яким чином пов'язано з електрикою, є електрообладнанням. Це АКБ, що виробляє іскру для запуску двигуна, генератор, що підтримує напругу в борт-мережі, ЕБУ, електропроводка та інші споживачі електрики. Ну і скелетом, на якому тримаються всі вищеописані вузли, є кузов.