Зарядний пристрій для АКБ - повертаємо дихання своїй батареї
На прилавках спеціалізованих магазинів можна знайти автоматичний зарядний пристрій для АКБ автомобіля. Чи потрібне воно кожному автовласнику, або ж цей прилад залишається незатребуваним? У цій статті розглянемо, чому необхідно заряджати акумуляторну батарею, що для цього потрібно, і як здійснюється даний процес.
Навіщо заряджати акумулятор?
Існує кілька причин, за якими слід зарядити АКБ. Перш за все, це його повна розрядка, яка відбувається через те, що тривалий час були включені будь-які споживачі електроенергії, а движок при цьому перебував у неробочому стані або ж на холостих обертах. Також приводом для виснаження батареї служить замикання, яке сталося в проводці авто. Крім того, придбати подзарядное пристрій для автомобільного акумулятора слід і в тому випадку, якщо ваш «залізний кінь» часто стоїть з відключеною клемою.
Ще одна причина, що провокує розрядку батареї - несправності електромережі, через які зарядна напруга, що надходить від генератора під час руху, не перевищує поріг 13,8 Вт. Та й якщо тривалий період (близько двох місяців в теплу пору року і одного - в холодну) акумулятор буде знаходитися без підзарядки, це негативно відіб'ється на її стані. Загалом, не так важливо, що саме посприяло такому результату, головне, терміново необхідна зарядка АКБ зарядним пристроєм.
Зарядний пристрій для АКБ - яке вибрати?
Отже, визначившись, коли необхідно здійснювати цей процес, слід зупинити свою увагу і на те, які пристрої існують для даних цілей. Сьогодні можна знайти різні зарядники для автомобільних акумуляторів різних виробників і знаходяться, відповідно, в декількох цінових категоріях. Безумовно, якщо ви не сильно часто потребуєте відновлення батареї, то цілком достатньо буде і недорого пристрою. Однак обов'язково придбайте якісний товар, інакше дешева китайська підробка прослужить зовсім недовго, і тоді доведеться витратитися ще раз.
Що ж щодо критеріїв, якими слід керуватися при виборі даного агрегату, так вони такі. Перш за все, це його схема, так як деякі мають постійний струм, вони здатні зарядити батарею повністю, але є ризик, що перегріється електроліт, і тоді експлуатаційний термін АКБ скоротиться. Пуско-зарядні пристрої для автомобільних акумуляторів другого типу працюють при постійній напрузі і виключають даний ризик, однак вони не здатні повністю здійснити зарядку. Також є і комбіновані пристрої, позбавлені всіх вищеописаних мінусів, єдиним їх недоліком є висока вартість.
Крім того, існує імпульсний зарядний пристрій для АКБ, воно компактне і легке, але його продуктивність не завжди може порадувати, так що в цьому випадку слід брати тільки хороший і якісний прилад. Що ж щодо трансформаторних ЗУ, так вони, як правило, більш надійні, але мають значні габарити. І останній критерій, яким варто керуватися - харчування. Воно може бути стандартним (від мережі) і більш витонченим у випадку, коли мова йде про пусковий пристрій для автомобільного акумулятора, що працює від прикурювача. Останні, в свою чергу, мають свій автономний джерело харчування або ж працюють від мережі.
Порядок використання ЗУ для автомобільного акумулятора
На перший погляд може здатися, що цей процес дуже простий, досить тільки купити і підключити пристрій для зарядки автомобільних акумуляторів. В принципі, так воно і є, однак слід дотримуватися деяких правил, щоб не нашкодити агрегату і свого здоров'я. Таким чином, приміщення, де буде відбуватися підзарядка, має відмінно провітрюватися, так як під час вищевказаного процесу відбувається виділення вибухонебезпечної суміші кисню з воднем. З цих же причин поблизу заряджаючого агрегату заборонено користуватися джерелами відкритого вогню.
Якщо на вашому акумуляторі немає позначень клем ( «+» і «-»), братися за роботу не можна, не намагайтеся це вгадати. Постарайтеся спочатку встановити полярність.
Порядок робіт наступний. Насамперед виймаємо акумулятор з авто, якщо ж з яких-небудь причин це зробити не вдається, то необхідно відкрити всі горловини і від'єднати клеми. Хоча краще все-таки демонтувати і витягнути агрегат. Потім беремо ЗУ для автомобільного акумулятора і приєднуємо його так, щоб відповідали знаки клем (спочатку плюс до плюса, а потім мінус до мінуса). Причому такий порядок потрібно дотримуватися обов'язково, інакше з'являться іскри.
І після того як ви переконалися, що всі попередні пункти виконані правильно, можна приступити до головного кроку, підключаємо ЗУ до мережі. Після повної зарядки потрібно відключити пристрій в зворотному порядку, спершу з мережі, потім роз'єднати негативні клеми акумулятора і останніми - позитивні. Тепер батарея знаходиться в робочому стані, залишилося встановити АКБ на його робоче місце, підключити і насолоджуватися поїздками.