Відновлення вантажних шин - економія або підвищена небезпека?
Витрати на утримання автомобіля з кожним роком все більше зростають, однак є різні способи зберегти свій бюджет. Наприклад, відновлення шин вантажних авто дозволить трохи заощадити, адже нова гума відчутно дорога. Розглянемо всі особливості цієї технології і визначимося, чи дійсно є сенс реставрувати вже зносити покришки.
Навіщо відновлювати гуму?
Відповідь на це питання банально проста - економія. Недооцінювати роль покришок ми не маємо права, адже від їх стану безпосередньо залежить наша безпека, особливо це стосується зимової або дощової гуми. Але на жаль, нова якісна взування для транспортного засобу коштує досить дорого. Малюнок протектора зношується в рази швидше ніж каркас, брекер і інші конструктивні елементи. У зв'язку з цим можна наварити верхню частину і подарувати шинам ще одне життя. Їх вартість в цьому випадку складе близько 20% від нових, а термін служби буде практично такою ж. Погодьтеся, в разі вантажних покришок це буде пристойна економія.

Фото вантажних покришок
Але майте на увазі, реставрації підлягає тільки верхній шар, якщо виявлені дефекти збоку, швидше за все з шиною доведеться розпрощатися. Ще одна особливість - після відновлювальних робіт малюнок протектора буде значно відрізнятися від початкового.
Існує два способи відновлення автомобільних шин - гарячий і холодний. Приділимо увагу кожному з них. Перший метод по праву можна вважати застарілим, так як з кожним роком він користується все меншою популярністю через великий відсоток браку. Крім того, термічний вплив негативно позначається на характеристиках каркаса, а сам протектор має меншу зносостійкість, ніж при холодному способі відновлення. Справа в тому, що під впливом високих температур з гуми випаровується частина вологи, вона пересихає і велика ймовірність передчасного старіння. Незважаючи на монолітну структуру часто виникають розшарування. І останнє, віддавши перевагу такому виду реставрації, більше подарувати нове життя покришці вам не вдасться.

На фото - відновлення автомобільних шин для вантажівок
Але все ж є і деякі гідності гарячого способу відновлення покришок автомобілів. Перш за все гума буде легше переносити перегрів. Та й з'являється можливість відремонтувати ще й інші частини шини, а не тільки її протектор. А ось холодна наварка не має перерахованих вище недоліків, так як немає згубного впливу високих температур. Матеріал і інші елементи зберігають свої властивості. Ще одна перевага подібного методу відновлення шин - можливість оживляти старі покришки кілька разів. Правда, після трикратної реставрації їх все одно доведеться утилізувати.
Технологія наварки протектора шин - робота не для кожного
Не можна сказати, що технологічні процеси цих двох способів відрізняються один від одного в корені, просто вони відбуваються під впливом різних температур. Перш ніж приступати безпосередньо до наварки, спочатку слід виявити дефекти. Для цього уважно оглядаємо всю поверхню. Цілком можливо, що таке взуття нашого автомобіля має пошкодження, які не підлягають ремонту, і тоді продовжувати не має сенсу. Обов'язково очищаємо поверхню від усіх забруднень і гарненько просушують виріб. Після чого необхідно зняти зіпсований шар. І ще раз вивчаємо поверхню, але вже за допомогою спеціальної апаратури - сканери, ультразвукові або рентгенівські установки. Слід зазначити, що при виборі холодного способу відновлення покришок до підготовчих операцій пред'являються підвищені вимоги.

Фото наварки протектора на вантажні шини
Тепер потрібно накласти новий шар. На підготовлену поверхню шини наноситься спеціальний клей і тонкий шар гуми. Використовуються дві технології нанесення нового протектора. Можна накласти товстий шар не вулканізованої і не рифленою гуми. Ця технологія простіша. Однак все одно попрацювати доведеться, так як потрібно підігнати матеріал по довжині і обов'язково видалити всі залишки повітря між шарами. Останнє робиться шляхом накочення.
Головна особливість гарячого методу - вулканізація. Це процес отримання гуми з каучуку і сірки шляхом нагрівання їх до 140 градусів. Правда, вже існують матеріали, Вулканізуючий при більш низьких температурах (до 100 градусів), тоді мова йде про холодному методі. У будь-якому випадку цю операцію проводять в спеціальній установці. Її внутрішня поверхня зроблена з металу і має рельєфну форму майбутнього малюнка протектора.

На фото - вулканізація вантажних шин
Слід зазначити, що про відновлення покришок в домашніх умовах навіть і думати не варто, тільки якщо ви бажаєте заробляти цим на життя. Для цього необхідне спеціальне дороге устаткування. Купувати його для разового використання немає сенсу, навіть якщо планується ремонт дорогих вантажних шин. Та й чи потрібні певні знання з навичками.
Визначаємо відновлену гуму
У нас продовжувати життя вантажних і не тільки автомобільних покришок набула широкого вжитку відносно недавно; в Європі ця технологія користується популярністю вже багато років. Реставрацією займаються навіть солідні фірми-виробники, в цьому випадку на поверхню наноситься спеціальна позначка «Regummerad» (Німеччина), «Retread» (Англія, США) або «Відновлена» (Росія). Якщо ж ніяких розпізнавальних знаків немає, то визначити відновлену гуму можна і візуально. Уважно огляньте бічну поверхню. На ній залишаються сліди зносу - дрібні тріщини, подряпини, потертості і т. Д.

Фото відновленої вантажний шини
Потрібно домовитися про те, що в подібній процедурі не завжди є сенс, адже невідомо, як відновлена взування поведе себе при великих навантаженнях. Але якщо ви відповідальний водій і не порушуєте ПДР, то можна і заощадити. Найбільш доцільно проводити такі операції з покришками вантажних авто, адже їх вартість дуже велика і економія буде суттєвою.