Вибір АКБ - надійний елемент живлення для вашого авто
Сучасний автомобіліст вже давно не займається перезарядженням акумулятора і його лагодженням, тому що вибір АКБ сьогодні великий, вони доступні і за ціною, і за географією, адже зустріти цей товар можна в будь-якому автомагазині. Але як же придбати саме те, що краще для вашої машини? розберемося.
Чи скоро доведеться підбір нового акумулятора?
Найчастіше ми помічаємо, що акумулятор краще змінити в зимовий час, тому що якщо влітку завести теплу машину може майже розряджений агрегат, то в холодну пору року на це потрібно куди більше сил, тут-то і трапляється найнеприємніше - авто відмовляється заводитися. Тим власникам, у кого стоїть зовсім нова батарея, не потрібно відразу ж йти в магазин, причина відмови вашої АКБ зовсім в іншому. Швидше за все, ваш шлях повинен пролягти через СТО, там перевірте, чому розрядка відбувається швидше, ніж підзарядка по час руху.
А ось ті, у кого автомобільні акумулятори стоять вже кілька років, і режим їзди досить щільний, можуть цілком очікувати впертості мотора при повороті ключа в замку запалювання. Якщо прикурювання допомогло, але на наступний раз АКБ знову не зміг запустити двигун, щось не мучте себе і сусідів по парковці, вирушайте в магазин, пора вибрати йому заміну. Нижче ми розповімо, як краще здійснити підбір нового елемента живлення для вашого автомобіля, що дозволить не заплутатися, навіть якщо ви робите це вперше.
Як правильно вибрати автомобільні акумулятори?
Всі автомобільні акумулятори мають відповідне маркування на своєму корпусі, і, підійшовши до прилавка, ви можете досить швидко порівняти основні технічні параметри різних фірм і купити підходящий. Важливо відшукати такі цифри:
- номінальну ємність (в Ah);
- номінальну напругу (в В);
- пусковий струм (в А);
- дата виготовлення.
Але якщо ви розбираєтеся трохи в електриці, то можете за вказаними даними знайти ще деякі параметри, корисні для майбутньої експлуатації, але про це трохи нижче. Отже, перше - ємність, цей показник говорить про кількість електрики, яке отримає ваш автомобіль за 20 годин, якщо виключити синхронно йде підзарядку. Якщо, здійснюючи підбір, вам вдасться по каталогам дізнатися ще і резервну ємність, буде чудово. Так ви дізнаєтеся, як довго АКБ протягне машину тільки на стартері, якщо двигун затихне прямо посередині проїжджої частини, і чи вистачить цього до узбіччя.
Напруга батареї безпосередньо впливає на порції роздається електрики. Чим вище цей показник, тим більше електрики доведеться затратити на запуск двигуна. Тому не варто гнатися за збільшенням вольтажу АКБ, це забезпечить вас швидкої розрядкою, і якщо раптом доведеться «стрибати» на стартері до узбіччя, резервної ємності може не вистачити. Для більшості авто вибрати напругу в 12 В цілком достатньо.
Але не тільки технічні параметри складають труднощі при виборі, важливо ще врахувати габарити і спосіб фіксації батареї в гнізді під капотом. Тому ми радимо всім, хто збирається купувати автомобільні акумулятори, здійснювати підбір по марці авто, причому не варто сподіватися тільки на каталоги. Якщо є один, що не проти підвезти вас до магазину на машині, захопіть старий агрегат з собою.
Краще подстрахуйтесь і заміряйте рулеткою габарити гнізда і запам'ятайте розташування плюса і мінуса, бо часто при всіх інших однакових показниках європейські і азіатські автомобільні акумулятори мають різну полярність. Це потім змусить вас крутити дроти в незвичних для них положеннях, щоб дотягнутися до потрібної клеми.
Маленькі хитрощі для успішного вибору АКБ
Мало визначити за технічними параметрами, які АКБ краще, вибрати автомобільні акумулятори варто ще і за умовами експлуатації, вірніше, по конструкції, здатної максимально перенести суворі умови ваших доріг і клімату. В першу чергу, звертати увагу слід на температуру, при якій виробник обіцяє працездатність. Далі зважте, якої якості автомобільні дороги зустрічаються вам найчастіше. Якщо це суцільні вибоїни, то грамотний підбір повинен навести вас на акумулятори, в яких пластини для плюса і мінуса знаходяться в окремих сепараторах, а сама конструкція корпусу неразборная.
Володарям автомобілів з великою кількістю енергоспоживачів краще проводити підбір акумуляторів в секції, де ємність вище на 10-20 Ah, ніж у стандартних батарей. То ж чи варто зробити і тим, хто дуже багато їздить взимку, особливо в наших широтах, де цей сезон особливо суворий. Банально говорити, але щоб вибрати якісний продукт, не варто гнатися за дешевизною. Поцікавтеся рекомендаціями виробника марки вашої машини, які автомобільні акумулятори він радить як кращі. Це, звичайно, обійдеться трохи дорожче.
На що краще звернути увагу у самого прилавка?
Ось ви вже засвоїли наші поради і стоїте перед прилавком. Тоді дамо ще кілька порад навздогін, щоб настільки скрупульозний підбір закінчився успішної покупкою. Автомобільні акумулятори повинні бути в упаковці, її ви маєте право розкрити, щоб перевірити цілісність корпусу і рівень електроліту, якщо в тому типі АКБ, що ви вирішили вибрати, він уже залитий. Ви маєте право вимагати заміряти напругу на клемах (значення повинно знаходитися в районі 12 В) і навіть щільність електроліту, якщо конструкція корпусу розбірна (1,25 г / см3 і більше). При вас всі ці цифри вносяться в гарантійний талон.
Якщо немає чіткої рекомендації від виробника вашої марки машини, як здійснювати підбір батареї, і він не виділив кращі варіанти, то автомобільні акумулятори можна купувати виходячи з типу і об'єму двигуна. Наприклад, бензиновий карбюраторний мотор при обсязі 1,2-1,8 л буде задоволений АКБ в 55 Ah, інжекторних така ємність підійде вже для обсягу 1,6-2,5, а для дизельного варіанту такі акумулятори потягнуть обсяг не більше 1,5 л.
Враховувати треба і те, що така ємність вказується виробником для температури 27 ° C, тому збільште це число на 10, якщо зима становить в вашому регіоні досить тривалий час, а ви не збираєтеся давати машині канікули на цей період. Ну і, до речі, як би не запевняли вас продавці, «свіжими» акумулятори вважаються протягом 3 місяців з дня випуску. І якщо ви розглядаєте батарею, котра простояла без експлуатації більш тривалий час, ви ризикуєте вибрати вже не зовсім хороший продукт.