Тріщина на лобовому склі - ремонт або заміна?
Ніхто не застрахований від летить в скло автомобіля камінчика з-під колеса попереду машини, що йде влітку або від злетілися шипа взимку, а поправна чи тріщина на лобовому склі - з'ясуємо прямо зараз.
З'ясовуємо, чи небезпечна тріщина на лобовому склі
Руки водія звично стискають кермо автомобіля, мотор монотонно бурчить, заявляючи про повну своєї справності, транспортний засіб йде рівно і швидко. Але в одну мить все змінюється - клацання по склу, і на прозорій поверхні розходяться рвані зигзаги тріщин. І добре, якщо не виник скол або не утворилося наскрізний отвір. Втім, якби попереду стояло не триплекс (два склеєних шару з ламінуванням між ними), а сталініт, ніяких тріщин не було б, вас просто засипало б осколками. Але, в будь-якому випадку, настрій безнадійно зіпсовано, так само як і лобове скло.
Деякі водії в такій ситуації починають нервувати, особливо ті, з ким така неприємність трапилася вперше. А якщо наближається черговий техогляд, хтось цілком може впасти у відчай, особливо, якщо ситуація не передбачена страховкою. Але давайте вдумаємося, так чи небезпечна тріщина на лобовому склі? Навіть якщо воно розколоте від верху до низу на дві частини, ущільнювачі не дадуть розпастися на окремі фрагменти, і єдина незручність, з яким доведеться зіткнутися - погіршився огляд.
Причиною пошкодження скла може стати не тільки удар по ньому, але і різкий перепад температур, тому в мороз небажано занадто прогрівати салон, а в спеку - охолоджувати кондиціонером.
Поки тріщина маленька, відразу заклейте її прозорим скотчем, щоб вона не почала збільшуватися від вібрації і струсів на вибоїнах. Так ви можете їздити місяці, і навіть роки, поки не виникне потреба продати автомобіль. Не бажано використовувати дешеві кошти для самостійного ремонту надколів, ви ризикуєте заматірованной пошкоджену ділянку, в результаті чого покупка нового скла буде неминуча. Поки необачний крок не зроблений, у вас є вибір.
Ремонт лобового скла
Варто порушитися цілісності автомобільного скла, і спостереження за дорогою стає незручним, а при великій тріщині на швидкості починає тягнути протягом. Однак ситуацію нескладно виправити, причому так, що пошкодження буде зовсім непомітно, хоча це і не означає, що воно зникне повністю. Досить звернутися в майстерню, що займається відновленням стекол. При цьому уточніть, чому саме майстер буде усувати дефект, оскільки якісно це можна зробити тільки за допомогою спеціального фотополімеру, прозорість якого в застиглому стані становить близько 80% відносно скла.
Справжнього професіонала можна дізнатися з перших же його дій. Перш за все, він почне ретельно оглядати тріщину або відкол на предмет наявності бруду і вологи, які не дадуть полімеру заповнити дефект. Потім при необхідності буде проведена чистка з наступним сушінням, що зробить послугу трохи дорожче, але зате дасть потрібний результат. Наступний етап - рассверловкі решт тріщини або відколу для запобігання подальшого розростання пошкодження. І, нарешті, після остаточного очищення дефект заливається полімером за допомогою інжектора. Увага, матеріал, вироблений в Америці, погано підходить для нашого клімату.
Чи можна якісно полагодити скло самостійно?
Набори для цих цілей бувають не тільки професійні. У деяких магазинах продаються «польові» комплекти для тих, хто хоче виправляти пошкодження на стеклах своїми руками. Туди входить інжектор, міст для його фіксації (в польовому наборі типовий, в професійному - кілька, різних розмірів), а також ультрафіолетова лампа, скрайбером і мікродрель. Іноді в розширеному комплекті може бути невеликий насос, а також шліфмашина. І, звичайно, в будь-якому наборі є полімер поряд з рідинами для знежирення і чищення тріщин. Також обов'язково повинні бути присутніми такі дрібниці, як скребки, дзеркало, ліхтарик з вузьким променем і коригуюча стрічка.
Для початку за допомогою скрайбером і щітки очищаєте поверхню навколо пошкодження і, по можливості, порожнини (від осколків). Потім акуратно мікродрелью висвердлюєте поглиблення там, де закінчуються тріщини, навіть якщо вони розгалужені. Злегка натиснувши, домагаєтеся того, щоб розкол з'єднався з отвором, цим ви виключіть розростання дефекту в майбутньому. Далі центруете міст над найбільш пошкодженим ділянкою і фіксуєте присосками, знизу підводите дзеркальце, а потім встановлюєте інжектор і потихеньку заповнюйте тріщину або відкол полімером. Щоб склад покрив поверхню рівномірним шаром, зверху накладається коригуюча плівка, після зняття якої залишається тільки відполірувати скло.