Повітряний фільтр ВАЗ-2110 - так чи складно його поміняти?
Для запобігання потрапляння бруду і пилу в двигун використовується фільтр очищення повітря. Природно, він з часом забивається і його треба міняти. Як і на інших автомобілях, новий фільтр на ВАЗ-2110 ставлять через певний кілометраж пробігу.
Коли і чому треба міняти фільтр очищення повітря на ВАЗ-2110
Повітряний фільтр практично будь-якого автомобіля бажано міняти через кожні 10-15 тисяч км пробігу, а не 30 000 км, як рекомендує виробник. У той же час треба враховувати ступінь забрудненості навколишнього повітря і умови експлуатації транспортного засобу, від яких безпосередньо залежить наскільки швидко фільтруючий елемент стане непридатним. Якщо автомобіль часто використовується на дуже брудних і запилених дорогах (наприклад ґрунтових або гравійних, сільських і тому подібних), то краще міняти фільтр через кожні 5000 км, так як в цьому випадку він забивається набагато швидше і сильніше.
Необхідність заміни брудного повітряного фільтра очевидна. Мало того, що двигун почне «задихатися» через недостатню кількість повітря в паливній суміші, яка буде згоряти не повністю, знизиться при цьому потужність і зросте витрата бензину, а також мотор може почати грітися, погано запускатися «на холодну» і нестійкий працювати на холостих обертах - на цьому ймовірні біди не закінчуються. Фільтр не тільки стане пропускати менше повітря, а й той, який все-таки затягується через нього, практично не буде очищати. Абразивні частинки з брудного повітря можуть потрапити безпосередньо в циліндри двигуна і пошкодити в ньому поверхні деталей, що труться - кілець і стінок гільз. Герметичність їхнього зіткнення знизиться - впаде компресія. Масло, яке залишається в подряпинах циліндрів, почне горіти - збільшиться його витрата. І так далі.
Як зняти фільтр очищення повітря на инжекторном ВАЗ-2110
Перед заміною двигун глушать, автомобіль ставлять на ручник і для надійності включають першу або задню передачу, від'єднують від акумулятора провід маси.
Позаду фільтра на патрубку від'єднують роз'єм з шлейфом проводів від датчика витрати повітря, віджавши знизу пальцем або викруткою пластмасову засувку.
Відкручують 4 гвинти кришки корпусу фільтра.
Послаблюють хомут вихідного повітряного патрубка на кріпленні кришки. Останню акуратно піднімають, виймаючи її з хомута. Кришку перевертають, а потім кладуть на акумулятор. Під час цієї операції треба намагатися не пошкодити гофру патрубка.
Витягають фільтруючий елемент.
Установка нового фільтруючого елемента
Оглядаємо корпус фільтра. При необхідності збираємо з нього бруд пилососом, протираємо його ганчіркою. Заодно при зовнішньому огляді можна з'ясувати наскільки добре працював фільтр. Коли всередині корпусу чисто, значить, він справлявся з своїм завданням.
Бажано оглянути вихідний повітряний патрубок фільтра на предмет його цілісності. При необхідності - змінити. Рваний патрубок буде затягувати зовнішній неочищений повітря в обхід фільтра.
Новий фільтр акуратно і щільно встановлюємо на місце колишнього. При цьому треба розташувати його таким чином, щоб гофри були спрямовані паралельно поздовжньої осі автомобіля. Інакше гофри, розташовані поперек ходу потоку повітря, будуть створювати для нього сильний опір. До речі, на корпусі фільтра нанесені стрілки правильного напрямку розташування гофр.
Далі здійснюється складання всіх елементів в зворотній послідовності.
Під час складання треба намагатися, щоб ущільнююча прокладка фільтра під кришкою корпусу і в стику між корпусом і кришкою добре сіли на своє місце, інакше буде порушена правильна фільтрація і в двигун може потрапити пил. Тому 4 гвинта потрібно закручувати рівномірно, бажано хрест-навхрест, не допускаючи перекосу кришки.
Якщо немає можливості придбати новий фільтруючий елемент або в продажу відсутні вироби потрібної якості, то можна продути старий. Для цього буде потрібно компресор достатньої потужності.